zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Wyjątkowa lista 10 mobilnych pomysłów na biznes w 2022 roku

Przedstawiamy Wam listę wyjątkowych pomysłów na biznes, zarówno takich, które możesz prowadzić w mieście i na wsi, w pandemii i po pandemii, mobilnie czy w Internecie, niezależnie czy jesteś kobietą czy mężczyzną. W kompendium znajdziesz wszystkie niezbędne informacje na temat 10 topowych biznesów łącznie z kwotami na założenie danego pomysłu na biznes jak i potencjalnych przychodów. Kapitał jaki będzie Ci potrzebny został podany przy każdym z pomysłów na biznes.Warto sprawdzić nasze propozycje i poznać, czy odpowiada Ci biznes budowany od podstaw a może jednak franczyza? 

Z tego artykułu dowiesz się:

Lista 10 mobilnych najlepszych pomysłów na biznes w 2022 roku wraz z wyszczególnieniem potrzebnego kapitału do ich prowadzenia

Jakie wybraliśmy mobilne pomysły na biznes w 2022?

Zdjęcie autorstwa Jack Sparrow z Pexels

Lista pomysłów na mobilny biznes:

  1. Mobilny gabinet logopedyczny
  2. Mobilny tartak
  3. Złota Rączka – usługa montażu mebli
  4. Agencja opiekunek/opiekunów dla osób starszych
  5. Organizator/ka ślubów i wesel
  6. Maszyny vendingowe
  7. Mlekomaty
  8. Tłumacz języków obcych
  9. Fitness on-line
  10. Sklep e-commerce

1.   Mobilny gabinet logopedyczny to więcej kwalifikacji niż kapitału

Coraz więcej dzieci boryka się z jakąś wadą wymowy. Niekiedy jednak pomocy logopedy potrzebują dorośli np. wskutek choroby (np. afazji). Mobilny gabinet logopedyczny jest idealnym rozwiązaniem dla osób, którzy musieliby dowozić dzieci bądź inne bliskie osoby do gabinetu. Sprawdza się to zwłaszcza wśród pacjentów mieszkających na wsi i pod miastem. Jednakże z mobilnych usług logopedy korzystają także „miastowi” oszczędzając czas na czekanie w kolejce pod gabinetem.

Niektórzy logopedzi wprowadzają do swojej oferty dodatkowe usługi, np. z zakresu logopedii medialnej i artystycznej (pracy przed i z mikrofonem i kamerą, naukę prawidłowej dykcji, ćwiczenia ortofoniczne, intonacji, stylistyki, akcentowania, kultury języka polskiego), emisji i higieny głosu (naukę świadomej pracy nad nim, informowanie o chorobach zawodowych głosu). Coraz częściej z usług logopedy, zwłaszcza mobilnego, korzystają także dziennikarze, biznesmeni, urzędnicy, a także do swych firm mobilnych logopedów zapraszają dyrektorzy. W dzisiejszych czasach prawidłowa wymowa pracowników jest wizytówką firmy.

Działalność logopedyczna nie kwalifikuje się jako medyczna, dlatego nie ma potrzeby jej rejestracji w izbie lekarskiej. Aby wykonywać zawód logopedy należy posiadać odpowiednie wykształcenie dla świadczenia tego rodzaju usług. Przygotowani do tego są absolwenci kierunków logopedycznych.

Niezbędny w pracy mobilnego logopedy jest oczywiście samochód (koszt od 30 – 50 tys.) i laptop. Logopeda musi dysponować profesjonalnym zapleczem pomocy terapeutycznych, specjalistycznym sprzętem logopedycznym oraz wyposażeniem multimedialnym. W załączniku do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2009 roku można znaleźć wykaz elementów wyposażenia niezbędnych w każdym gabinecie logopedycznym. Zobowiązuje ono także logopedów mobilnych. Wśród nich znajdują się: lustro kontrolne (od 175 do 400 zł), sprzęt multimedialny do odtwarzania dźwięku, testy praksji i gnozji oralnej oraz inne testy językowe (86,00 zł za jeden), gry dydaktyczne (koszt. ok. 120 za jedną), próby grafomotoryczne (od ok. 20 zł za jedną). Przydatne będą więc książki wraz z kartami pracy (ok. 120-150 zł), plansze edukacyjne, akcesoria logopedyczne (np. wibratory logopedyczne, tubka żuchwowa, oronavigator, narzędzie do pionizacji języka itp.). Łączny koszt akcesoriów logopedycznych to ok. 2000 – 3000 zł. Multimedialne programy logopedyczne kosztują ok. 2000 zł. Pakiet programów logopedycznych (licencja na 2 niezależne stanowiska) + komputer z ekranem dotykowym + mikrofon to koszt 14553,00 zł. Nie można zapominać o kosztach paliwa.

Bardzo ważna jest inwestycja w reklamę – stworzenie atrakcyjnej strony internetowej, zostawianie ulotek, folderów i plakatów w przychodniach rodzinnych, placówkach oświatowych, ale także w ośrodkach dla osób starszych, szpitalach.

Przykładowy cennik usług mobilnego logopedy to: diagnoza – 150 zł (60 min.), wystawienie pisemnej opinii – 50 zł, wystawienie zaświadczeń na studia o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu nauczyciela/logopedy - 80 zł, konsultacja logopedyczna – 80 zł (30 min.), terapia logopedyczna - 100 zł* (45 min.), terapia neurologopedyczna - 150 zł * (45 - 60 min.), terapia surdologopedyczna -  120 zł/45 min.

*w zależności od czasu terapii i miejsca dojazdu (niektórzy mobilni logopedzi doliczają ok. 20 zł za dojazd na terenie danego miasta)

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

2.   Mobilny tartak to branża specjalistyczna

Od wielu wieków przemysł tartaczny jest świetnie rozwijającym się biznesem i dochodowym pomysłem na firmę, nic więc dziwnego, że mobilny tartak jest dobrym pomysłem na biznes – bądź też, w sytuacji pracy w niepełnym wymiarze czasu – sposobem na zdobycie dodatkowego dochodu. Usługi tartaczne, np. obróbka drewna, przecieranie drewna czy nawet doradztwo oraz konsultacje dotyczące obróbki drewna realizowane są w miejscu wskazanym przez klienta.

Korzystający z usług przewoźnego traka twierdzą, że jest to zdecydowanie prostszy, wygodniejszy, a przede wszystkim oszczędniejszy rodzaj cięcia, poza tym cały materiał zostaje u nich, a oni sami przez cały czas mają kontrolę nad przerabianym materiałem. Oferta mobilnych usług tartacznych jest dostosowana do potrzeb i wymagań klienta – zaczynając od cięcia desek po bale, kantówki, kompletne więźby dachowe – płatwie, krokwie, kleszcze, murłaty, łaty itp.

Według prowadzących ten pomysł na biznes wycena usług uzgadniana jest z każdym klientem indywidualnie, gdyż należy uwzględnić specyfikę zlecenia oraz konkretne potrzeby. Długości ciętego materiału przewoźnym trakiem to do 15 mb, grubości do 120 śr.

Niezwykle istotne jest, by oferowane usługi tartaczne realizowane były na niezawodnym, renomowanym sprzęcie, który wyposażony jest w kompleksową hydraulikę (obracak, załadunek kłody, rolki do poziomowania), a także wciągarkę (do przesuwania drewna). Optymalne byłoby, aby maszyna wyposażona była jeszcze w rozsuwaną głowicę do cięcia drewna gabarytowego (gdy jego średnica przekracza 100 cm). Używany przewoźny trak kosztuje od 42 390 zł – o cenę nowego trzeba zapytać bezpośrednio u producenta.

Przyszły właściciel przewoźnego traka powinien jeszcze posiadać własny załadunek, zainwestować w auto dostawcze oraz piłę motorową (ok. 398 – 649 zł), piły taśmowe (ok. 798 zł) oraz – pracownika do pomocy.

Istotne jest także kompleksowe i ekonomiczne ubezpieczenie chroniące właściciela tartaku i jego firmę.

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

3.   Złota Rączka – usługa montażu mebli w biznesowym zastosowaniu

Kupując nowe meble klient przeważnie otrzymuje je w postaci wielu części, elementów, które samodzielnie musi złożyć. Niestety nie każdy potrafi złożyć ja tak, aby rzeczywiście stanowiły użyteczną całość. Nie dla wszystkich też instrukcja producenta jak skręcić poszczególne elementy jest taka prosta i przejrzysta. Dla tych, którzy nie radzą sobie z instrukcjami, mocowaniami, łącznikami czy śrubokrętem, wybawieniem będzie tzw. Złota Rączka świadcząca usługę fachowego montażu mebli paczkowanych wszelkich dostępnych marek, w tym marki Agata, Ikea, Bodzio, Black Red White itp. Taka przedsiębiorczość może być bardzo dochodowa.

Prowadzący ten pomysł na biznes zapewniają, że nie narzekają na brak klientów, którzy doceniają profesjonalny, solidny i przede wszystkim sprawnie wykonany montaż szaf, biurek, komód, kuchni, stołów i krzeseł, sof, łóżek i całych kompletów mebli, w tym także ogrodowych, zjeżdżalni, domków narzędziowych itp. Złota Rączka pomoże również w innych domowych sprawach np. zamocowaniu karnisza, drobnych naprawach, zamocowaniu uchwytu do telewizora, drzwi harmonijkowych, oświetlenia, rozprowadzeniu kabli czy naprawy wypadających szuflad czy drzwiczek do szafki.

Przykładowa lista usług Złotej Rączki na terenie Warszawy to:

  • składanie mebli i ich naprawa (drzwi przesuwnych itp.);
  • montaż mebli;
  • montaż karniszy, rolet, uchwytów i półek;
  • zawieszanie obrazów i luster;
  • wieszanie/ montaż telewizorów/uchwytów i tablic;
  • wymiana żarówek, świetlówek, halogenów;
  • montaż i naprawę oświetlenia kuchennego;
  • montaż żyrandoli, plafonów i kinkietów;
  • uszczelnianie np. okien, drzwi;
  • naprawa mebli biurowych, kuchennych, pokojowych;
  • montaż i naprawa gniazdek elektrycznych;
  • klejenie
  • montaż/demontaż kabin prysznicowych, parawanów szklanych;
  • montaż listew przypodłogowych
  • wymiana baterii, zlewów, umywalek w kuchni i łazience;
  • instalacja sprzętu AGD i RTV;
  • usuwanie nieszczelności syfonów, spłuczek itp.

Oprócz załadunku bądź pomocy w załadunku, transporcie, wniesieniu lub pomocy we wniesieniu, zabezpieczeniu miejsc pracy, montażu/naprawie, posprzątania po zakończonej pracy oraz usunięciu pozostałości materiałów i kartonów, Złota Rączka służy także fachową radą i rozwiewaniu wątpliwości klientów.

Prowadzący ten pomysł na biznes zwracają uwagę, że coraz więcej klientów - nie tylko kobiet – zdaje sobie sprawę, że składanie i montaż mebli wymagają naprawdę doświadczenia i dokładności – tylko one zapewniają bezproblemowe i przede wszystkim bezpieczne i długotrwałe korzystanie z tych przedmiotów.

Z uwagi na specyfikę usług Złotej Rączki, ceny mogą ulegać zmianie, a każda usługa/projekt podlega wycenie indywidualnej. Można jednak przyjąć, iż:

  • od 150-170 zł to cena zawierająca dojazd i do 2h pracy jednej osoby (plus zwrot za zużyte materiały kołki śruby itp.);
  • od 300 zł - cena zawiera dojazd i do 2h pracy dwóch osób (plus zwrot za zużyte materiały kołki śruby itp.);
  • godzina pracy jednego montera od 80 do 120 zł;
  • godzina pracy dwóch monterów od 150 do 230 zł;
  • montaż mebli kuchennych od 20% wartości mnie mniej niż 600 zł lub stawka od całości montażu;
  • montaż mebli od 15% do 30% wartości lub stawka od elementu lub stawka godzinowa;
  • usługi elektryczne (stawka min. 200 zł):
  • montaż oświetlenia od 50 zł/szt.;
  • montaż gniazdka od 30 zł/szt.;
  • montaż włącznika od 30zł/szt.;
  • podłączenie płyty indukcyjnej (wpis do karty gw.) 150 – 160 zł.

Auto, najlepiej dostawcze i skrzynka z narzędziami są jednymi z niezbędnych elementów wyposażenia Złotej Rączki.

Walizka narzędziowa z wyposażeniem, dla Złotej Rączki 90 szt. to koszt od ok. 500 zł do nawet 8 tys. zł. 

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

4.   Agencja opiekunek/opiekunów dla osób starszych nie oznacza wyłącznie sprzątania

Nie zawsze rodzina jest w stanie lub ma możliwość zapewnienia należytej opieki najstarszym swym członkom. Wówczas z pomocą przychodzą różne instytucje, w tym także prywatne agencje opiekunek/opiekunów dla osób starszych. Mogą one oferować zarówno usługi tzw. opiekunki dochodzącej, odwiedzającej seniora np. trzy razy w tygodniu po ok. 3-4 godz., opiekunki oferującej pomoc doraźną, a więc dyżury nocne i pomocy np. podczas rekonwalescencji chorego po powrocie ze szpitala, w czasie wyjazdu rodziny na wakacje itp., ofertę całodobowej opieki wraz z zakwaterowaniem w mieszkaniu podopiecznego czy wszystkie naraz. Warto jednak zbadać, na jakie usługi będzie zapotrzebowanie na lokalnym rynku. Ze względu na starzejące się społeczeństwo to coraz bardziej dochodowy biznes. Aby prowadzić taki biznes wymaga specyficznych uzdolnień.

Trzeba też pamiętać, że najistotniejsza sprawą będzie dobór odpowiedniego personelu, gdyż opieka nad seniorem to nie tylko dotrzymywanie towarzystwa, ale i podawanie leków, obserwacja stanu zdrowia, dostosowanie opieki do rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności i fachowa wiedza z zakresu chorób wieku podeszłego i pielęgnacji seniora, udzielania pierwszej pomocy czy chociażby znajomość zagadnień psychologii.

Zakładana agencja może też funkcjonować na zasadach agencji pracy tymczasowej i wówczas właściciel sam zatrudnia opiekunki.

Ile zarabiają opiekunki? Trzeba pamiętać, że ostateczna kwota uzależniona będzie od liczby godzin i zakresu obowiązków. Opiekunka opiekująca się osobą starszą bez zamieszkania w jej domu to koszt ok. 20-25 zł/za godzinę. Dwie opiekunki w systemie zmianowym to ok. 100-150 zł za dobę, przy czym pracują one przeważnie na przemian po 7 lub 14 dni. Opiekunka, która zamieszka w domu seniora zarobi ok. 3 000 – 3 500 zł/miesięcznie (można oczywiście ustalić z nią dni wolne). Zwyczajowo ma również zapewniony własny pokój i bezpłatne wyżywienie. Wynagrodzenie opiekunki na zastępstwo wynosi ok. 100-120 zł/dobę.

Ponadto godzina za opiekę w dni robocze to 35,00 zł w godzinach dziennych od 7.00 do 20.00 oraz 37,00 zł w godzinach nocnych od 20.00 do 7.00. Godzina za opiekę w weekendy i święta to 40,00 zł w godzinach dziennych i 42,00 zł w godzinach nocnych.

Koszty założenia działalności oferującej opiekę nad osobami starszymi nie są duże. Warto jednak zainwestować w biuro, niezbędne do prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych z potencjalnymi opiekunkami. Chyba, że takie rozmowy będziemy prowadzić w domu. Miesięczny koszt wynajmu lokalu waha się w granicach 1500 – 2500 zł, wyremontowanie go – ok. 3500-5 000 zł, wyposażenie – ok. 4.000-5 000 zł, koszty księgowej (ok. 400 zł), laptop – ok. 3500- 4000 zł, telefon (ok. 100 zł miesięcznie), nawiązanie współpracy z prawnikiem specjalizującym się w prawie pracy. Ważna jest także oczywiście reklama – strona internetowa z dokładnym opisaniem i cennikiem usług oraz elektronicznymi formularzami, ulotki (rozprowadzane w przychodniach, ośrodkach sprawujących czasową opiekę nad ludźmi starszymi, sklepów ortopedycznych i rehabilitacyjnych itp.), reklama w lokalnej gazecie itp. Do tego oczywiście dochodzą inne opłaty stałe – ZUS, wynagrodzenia pracowników, jeśli ich zatrudniamy, utrzymanie strony internetowej, reklama (ok. 500 zł), paliwo.

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

5.   Organizator/ka ślubów i wesel jako swój własny pomysł na biznes

Przygotowanie wesela i ślubu wymaga naprawdę dużego zaangażowania, dobrej organizacji, mnóstwa czasu i cierpliwości.Nie każda para najzwyczajniej w świecie ma na to czas. Wówczas z pomocą przychodzi profesjonalna organizator/ka ślubów i wesel, która przedstawia swój pomysł. Organizator/ka nazywany/a także konsultantem/ką ślubną lub z ang. wedding planerem/ką.To pomysł na biznes dla osób kreatywnych

Prowadzący ten pomysł na biznes twierdzą, że coraz więcej przyszłych par młodych w Polsce korzysta z usług takich profesjonalistów i absolutnie nie jest to uważane jako fanaberia celebrytów, lecz po prostu głos zdrowego rozsądku i oszczędność czasu, aby pogubić się w natłoku przedślubnych zadań i obowiązków. A za to – jak zapewniają prowadzący ten pomysł na biznes – przyszłe małżeństwo nie żałuje pieniędzy.

Według organizatorów ślubnych, koszty założenia takiej działalności wynoszą od ok.

150 000 – 200 000 zł. Bardzo istotna jest tu atrakcyjna, dobrze wypozycjonowana strona internetowa, bo to właśnie w sieci narzeczeni szukają wedding planerów. Koszt założenia takiej strony kształtuje się od 2 500 zł. Nie można też zapominać o dobrej reklamie (np. w prasie kobiecej, lokalnej gazecie, ulotkach, banerach, weselnym forum itp.) – to będzie koszt od 15 000 zł. Konieczny będzie również laptop (od ok. 3 500 zł). Oczywiście nie ma konieczności wynajmowania biura, może ono mieć charakter wirtualny. Jeśli jednak przyszły prowadzący taki pomysł na biznes, chce spotykać się z klientami w swym biurze, wynajem lokalu wyniesie go od 1500-2000 zł miesięcznie, a na jego remont i wyposażenie będzie musiał wyłożyć od 10 000 zł. Do tego dojdzie koszt mediów – ok. 100-150 zł/mc. Bardzo ważne będzie stworzenie bazy dostawców i wykonawców oraz przygotowanie oferty dla klienta. Oczywiście konieczne będzie także auto, a z biegiem czasu zatrudnienie kompetentnego pracownika. Dwuosobowy zespół zapewni zdecydowanie lepszą dyspozycyjność, a także zaangażowanie w projekt. Oczywiście w miarę rozwoju firmy i umocnienia marki można zatrudniać innych konsultantów - na stałe lub umowy projektowe.

Prowadzący ten pomysł na biznes powinien być kreatywny, zorganizowany, ale optymalnie byłoby także, aby odbył kurs dla konsultantów ślubnych – koszt szkolenia to ok. 1800 zł (jeśli organizator szkolenia posiada wpis do rejestru Instytucji Szkoleniowych, udział w kursie może być sfinansowany w urzędzie pracy), kurs może odbyć się także online – składa się z ok. 9 lekcji trwających łącznie 446 minut – jego koszt to ok. 850 zł.

Oprócz założenia działalności i wprowadzenia firmy na rynek trzeba też tę działalność utrzymać. Polskie wesele na sto osób kosztuje od 40.000 – 70.000 zł. Cena za usługę konsultanta ślubnego mieści się w granicach od 5 000 – 10 000 zł. Wynagrodzenie to może mieć formę prowizji od budżetu weselnego, wynoszącej zwykle od 10 do 30 proc. weselnych wydatków, ale może być także konkretną sumą za pakiet realizowanych usług. 

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

6.   Maszyny vendingowe występują również we franczyzie jak i na wynajem

Vending to nic innego jak sprzedawanie bądź wydawanie oferowanych towarów bez udziału człowieka, przez co maszyny te gwarantują dostęp do różnych produktów i usług przez całą dobę w każdy dzień tygodnia. Wachlarz pomysłów na biznes z maszyn vendingowych jest naprawdę bogaty i ciągle uzupełniany o kolejne, niekiedy zaskakujące produkty. Dzięki automatom można prowadzić działalność w pełni mobilnie. Vending może być doskonałym pomysłem na biznes dzięki któremu możesz sprzedawać nawet w pandemii.

Automaty vendingowe oferują więc nie tylko napoje (w tym także mleko) czy przekąski i słodycze, ale i kanapki, obiady gotowe do odgrzania, bilety, lekarstwa, środki dezynfekujące, maseczki, a także…medale, jaja, parasole i peleryny przeciwdeszczowe, produkty bezcukrowe, eko i fit. Wszystkie te warianty większych i mniejszych urządzeń i realizujących różne potrzeby klientów łączą jednak wspólne cechy – są one praktyczne, nowoczesne, wydajne i energooszczędne.

Według prowadzących już ten pomysł na biznes najważniejsza jest lokalizacja automatu i oczywiście wybór tego, co będzie oferował – warto więc zorientować się na jakie produkty będzie popyt w okolicy. Automat musi stanąć w miejscu, w którym przewijać się będzie dużo ludzi – a więc w okolicach galerii handlowych, dworców, szkół, przystanków autobusowych, uczelni, szpitali, firm, ale i placów zabaw, parków, plaży, parkingów itp.

Przeważnie koszt wynajęcia powierzchni dla jednego automatu to od 200 – 400 zł/mc. Prowadzący ten pomysł na biznes mówią, że w zakładach pracy najczęściej można postawić taki automat bezpłatnie. Czasami jednak trzeba będzie porozumieć się z managerami czy właścicielami budynków, a nawet władzami danej miejscowości.

Zakup samej maszyny to koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, chyba, że przyszły prowadzący ten pomysł na biznes zdecyduje się na wynajem – wówczas zapłaci od ok. 200-700 zł przy bardziej ekskluzywnych maszynach.

Nie można tez zapominać o zainwestowaniu w auto do przewożenia maszyn, wózek do ich transportowania (ok. 7-10 tys. zł), a także zatrudnienie pracownika, który pomoże w utrzymywaniu czystości, sprawdzaniu i uzupełnianiu maszyn. Jak bowiem radzą prowadzący ten pomysł na biznes – warto mieć więcej niż jeden automat vendingowy – niektórzy mówią nawet o 10 takich urządzeniach. Według nich bowiem nie można oszacować ile zarabia prowadzący taki pomysł na biznes na podstawie jednego automatu. Jeden automat może miesięcznie zarobić 200-300 zł, a inny – postawiony w innej lokalizacji i sprzedający inne produkty – 2000 zł.

Przykładowe koszty automatów vendingowych: używany do napojów i przekąsek – 10 999 zł, używany do napojów gorących – 5 128 zł, używany kawomat – 4 661 zł, nowy automat do przekąsek – 25 tys. – 27 tys. zł, nowy maseczkomat – 19 tys. zł, nowy suplomat (suplementy diety) – 6 tys. zł, automat do popcornu – 12 500 zł.

Pamiętać należy, iż cena zakupu bądź wynajmu automatów vendingowych zależy od rozbudowania i wariantu (wolnostojące lub w ścianie) oraz pojemności.

Obecnie odpowiedzią na zaspokojenie różnych potrzeb klientów jest tzw. ściana vendingowa, czyli zestawienie w jednym miejscu kilku automatów sprzedających różne produkty. Takie rozwiązanie sprawdzi się przede wszystkich w miejscach, gdzie nie ma miejsca na bufet czy sklepik. W celu poznania kosztu ściany vendingowej należy skontaktować się bezpośrednio z producentem.

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

7.   Mlekomaty to mobilna sprzedaż mleka z opcją dofinansowania*

Mlekomaty to idealny pomysł na biznes dla właścicieli gospodarstwa rolnego, managerów sklepów ze zdrową żywnością, organizatorów masowych imprez, dystrybutorów świeżego mleka bądź po prostu dla osób, którzy myślą o zautomatyzowaniu sprzedaży mleka. Mlekomat może być świetnym pomysłem na biznes podczas pandemii.

Mlekomaty to nic innego jak połączenie tradycyjnej maszyny vendingowej i…dystrybutora paliwa. Warto jednak podkreślić, że w odróżnieniu od automatów do kawy nie mają w sobie sproszkowanych składników i doprowadzanej z zewnątrz wody, lecz prawdziwe, świeże mleko. Taka maszyna przeznaczona jest przede wszystkim do sprzedaży świeżych, w żaden sposób nieprzetworzonych produktów. Mleko jest więc prosto od krowy, pełnowartościowe i niepasteryzowane.

Mlekomat stale i automatycznie monitoruje oraz zapewnia odpowiednie warunki dla przechowywanego w swych zbiornikach mleka (do 400 litrów). Oczywiście nieprzetworzone, świeże mleko trudno jest przechowywać, tak aby się nie zepsuło, nie zrobiła się z niego śmietana, masło czy inne produkty pochodne oraz aby nie skwaśniało. Mlekomaty wyposażone są jednak w specjalne czujniki i urządzenia wykonawcze, aby to umożliwić. Dane z czujników są na bieżąco przetwarzane, analizowane, a na ich podstawie urządzenie „wie” jak właściwie zadbać o sprzedawany produkt.

Niewątpliwą zaletą takiego automatycznego sprzedawcy mleka jest możliwość sprzedaży tego napoju 24/7, także w dni wolne. Ceny skupu świeżego mleka w kwietniu 2022 roku to 1,94 zł za litr. Cena sprzedaży takiego mleka to ok. 3,00– 5zł / litr. Można więc przyjąć średnią cenę 4zł / litr. Przy dziennej sprzedaży 400 litrów (bo tyle automat jest w stanie sprzedać jednorazowo) dzienny przychód to 1600 zł z jednego mlekomatu. Koszt butelki to odpowiednio 2 zł za 1 l oraz 1 zł za 0,5 l, chyba, że klient posiada swoją. Koszt takiego urządzenia kształtuje się ok. 100 tys. zł, chyba, że ktoś kupi maszynę już używaną – taką można odkupić nawet za 20 tys. zł.

 Decydując się na taki pomysł na biznes trzeba zgłosić go do odpowiednich służb weterynaryjnych i sanepidu. Ważną kwestią jest wybór odpowiedniego urządzenia i lokalizacja – a to nie tylko wybór miejsca blisko marketu, centrum handlowego czy szkoły i przedszkola, ale także odległość od gospodarstwa. Im dalej tym większe koszty. 

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

O dofinansowaniu więcej przeczytasz tutaj.

Jakie wybraliśmy pomysły online na biznes w 2022?

8.   Tłumacz języków obcych w oparciu o własną firmę

W obliczu rosyjskiej inwazji na Ukrainę i napływu ukraińskich uchodźców do naszego kraju coraz częściej poszukiwane są osoby posługujące się językiem ukraińskim lub tłumacze przysięgli tego języka. Tłumacz języka obcego (nie tylko przecież ukraińskiego) to biznes w postaci online i offline. Istotną zaletą prowadzenia takiego rodzaju biznesu jest relatywnie niska bariera wejścia w tę branżę – podstawowym warunkiem jest oczywiście doskonała znajomość języka obcego. Założenie własnego biznesu nie jest trudne. Można skorzystać z kursów online. Aby otworzyć biznes możesz skorzystać z kilku porad tutaj.Przydatne może być założenie profilu na facebooku i uzyskanie poleceń od znajomych.

Dodatkowe wymogi posiadają jednakże tłumaczenia przysięgłe polegające na przekładaniu dokumentów o mocy prawnej, gdyż wymagają one poświadczenia przez tłumacza przysięgłego. Potencjalny właściciel takiego pomysłu na biznes musi więc spełnić takie warunki jak ukończenie studiów wyższych, niekaralność, zaliczenie egzaminu państwowego. Wymagania dotyczące tłumaczeń przysięgłych reguluje bowiem polskie prawo. Poza znajomością języka i terminologii specjalistycznej istotne są również inne rzeczy określane ustawą o zawodzie tłumacza przysięgłego. W jej myśl tłumacz musi mieć obywatelstwo polskie (obywatelstwo innego kraju przynależącego do UE bądź EFTA – oraz innych krajów na zasadzie wzajemności).

Ceny kursów przygotowujących do egzaminu na tłumacza przysięgłego to kurs rozszerzony - 1800,00 zł - opłatę można wnieść w 4 ratach po 450 zł.

Założenie takiego pomysłu na biznes nie musi oznaczać dużych nakładów finansowych, a równie dobrze sprawdza się także jednoosobowa działalność gospodarcza. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest możliwość otrzymania dofinansowania, które pokryje sporą część początkowych wydatków, a także finansowo zabezpieczy w najtrudniejszych, początkowych miesiącach.

Zaczynając ten biznes przyszły tłumacz języków obcych musi się liczyć m.in. z następującymi wydatkami, np. koszt wynajmu biura, w którym będzie można przyjmować klientów i jest to od 600 do 2500 zł, sprzęt komputerowy, oprogramowanie – ok. 9000 zł za dwa stanowiska, pomoce naukowe w kwocie ok. kilkuset złotych, szkolenia pracowników - od 500 do 1500 zł za osobę, wydatki biurowe i pensje – ok. 7000 zł przy zatrudnieniu dwóch osób.

Tłumaczenie tekstu przysięgłe z angielskiego na polski i z polskiego na angielski to 47 zł za 1125 znaków ze spacjami. tłumaczenie tekstu zwykłe z angielskiego na polski i z polskiego na angielski to 47 zł za 1800 znaków ze spacjami, tłumaczenie ustne przysięgłe i zwykłe to 220 zł za 1 godzinę. Tłumaczenie przysięgłe ślubu to 270 zł. Przykładowy cennik na tłumaczenia przysięgłe typowych dokumentów to: skrócony akt urodzenia - 55 zł, zupełny akt urodzenia - 75 zł, dyplom wyższej uczelni - 55 zł, dowód rejestracyjny UK V5C DVLA - 85 zł.

Zarobki tłumacza uzależnione są przede wszystkim od stopnia jego specjalizacji oraz od rodzaju tłumaczenia, języka i od ilości przekładanej treści. Tłumacz przysięgły może osiągać zarobki miesięczne rzędu kilku tysięcy złotych, a podstawą ich rozliczenia jest liczba znaków ze spacjami. Inaczej wycenia się tłumaczenia ustne. Najwyższe stawki dotyczą tłumaczeń przysięgłych, a także tłumaczeń specjalistycznych, na przykład tłumaczeń medycznych, prawnych, technicznych. Na lepsze zarobki mogą liczyć też osoby posługujące się rzadko stosowanymi językami np. chińskim– przekłady te są wyceniane wyżej.

Dla przykładu tłumaczenia zwykłe z języka chińskiego na język polski kształtuje się od 120 zł netto, tłumaczenia zwykłe na język chiński - od 140 zł netto, tłumaczenia przysięgłe z języka chińskiego na język polski - od 120 zł netto, tłumaczenia przysięgłe na język chiński od 140 zł netto. Strona rozliczeniowa to 1600 znaków ze spacjami w tłumaczeniach zwykłych, w przysięgłych jest to 1125 znaków ze spacjami. Całkowity koszt tłumaczenia ustnego z języka chińskiego liczony jest na podstawie bloków rozliczeniowych. Każdy jeden blok rozliczeniowy równa się czterem godzinom. Koszt, jaki klient musi ponieść z racji zamawianego tłumaczenia zależy poza tym od takich czynników jak: miejsce spotkania, dzień tygodnia oraz tematyka spotkania. W tłumaczeniach specjalistycznych stosowana jest dopłata w wysokości do 20% ceny bazowej.

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

9.   Sklep e-commerce to popularny pomysł na własny biznes

Pandemia nie pozostała bez wpływu na polską i światową gospodarkę, ale w tym niewątpliwie trudnym dla przedsiębiorców okresie zyskała np. branża e-commerce. Niezależnie jednak od pandemii, stacjonarna sprzedaż produktów jest niewystarczająca, zwłaszcza w sytuacji, gdy kolejne branże z sukcesem przenoszą się do Internetu. Sklep e-commerce z wykorzystaniem gotowej platformy może być traktowany jako drugie lub kolejne źródło dochodu dla prowadzącego taki pomysł na biznes.

Internetowy sklep będzie wymagał odpowiedniego zatowarowania do prowadzenia sprzedaży online – warto więc wcześniej przeanalizować ofertę konkurencji i znaleźć rzetelnego dostawcę. Można też sprzedawać rzadkie lub unikalne towary np. produkty hand made – wówczas jest pewność, że nie ma drugiej takiej osoby sprzedającej takie same produkty. Nie będzie można jednak korzystać wtedy z usługi dropshipping. Koszty towaru i jego magazynowania zależą oczywiście od tego, czym się handluje. Niektóre produkty jak np. wspomniane już rękodzieło, można jednak przechowywać w domu.

Niezbędne jest także oprogramowanie sklepu – można skorzystać z darmowych rozwiązań sklepowych nie wymagających zaawansowanej wiedzy technicznej. W sytuacji niewielkich środków finansowych można postawić na rozwiązania abonamentowe – miesięczna opłata to koszt kilkudziesięciu złotych, a dodatkową zaletą są gotowe szablony oraz integracje, dzięki którym nie trzeba korzystać z pomocy programisty.

Koszt systemu/oprogramowania kształtuje się od 20 – 60 000 zł.

Kolejnym krokiem to integracja sklepu z serwisami sprzedażowymi i porównywarkami cen, a potem własna domena (od 50 – 120 zł/rocznie) – ważne, by nazwa była ciekawa i łatwa, a także certyfikat SSL (darmowy lub ok. 100 zł rocznie).

Samodzielne utworzenie sklepu internetowego od podstaw może kosztować od ok. 500-900 zł. Średni koszt stworzenia sklepu internetowego na polskim rynku przez profesjonalnego wykonawcę może wynosić około 5000 - 9000 zł. Stworzenie sklepu internetowego wiąże się z kosztami jego utrzymania jak koszt hostingu, domeny czy administracji sklepu, gdy używa on systemu CMS jak WordPress. Hosting współdzielony dla małego sklepu internetowego kosztuje od 100 zł/rocznie. Serwer dedykowany dla wymagającego sklepu z dużym ruchem to koszt od 2000 zł/rocznie w górę. Domena - w zależności od rozszerzenia (.pl, .eu, .com) - to koszt od 50 zł. Administracja sklepu internetowego w doświadczonej agencji to koszt od 150 zł/miesiąc. Koszt promocji i marketingu sklepu internetowego powinien wynosić około 20% planowanego przychodu w sklepie internetowym.Wejście na rynek z roku na rok jest coraz trudniejsze i prowadzenie własnej działalności nie musi okazać się sukcesem.

Najpopularniejsze e-sklepy to przede wszystkim sklepy odzieżowe, kosmetyczne, spożywcze, zwłaszcza z żywnością ekologiczną, zabawkami.

Więcej artykułów na ten temat przeczytasz tutaj.

10.   Fitness on-line to nowy pomysł na biznes

W obecnej pandemicznej rzeczywistości prowadzenie pomysłu na biznes w Internecie daje mnóstwo korzyści. I to właśnie jeden z dobrych pomysł na biznes w Internecie – zajęcia fitness on-line. Według prowadzących już takie zajęcia po okresach narodowej kwarantanny lub kwarantanny narzuconej indywidualnie przez Sanepid Polacy chcą być aktywni i coraz częściej doceniają możliwość ćwiczeń we własnym domu. Barierą może być tez wstyd przed ćwiczeniem w obecności innych ludzi, odległość klubu od miejsca zamieszkania itp. Treningi są dostosowane zarówno do tych osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z fitnessem, jak i dla tych, którzy pierwsze zajęcia mają już dawno ze sobą.

Warto znaleźć swoją niszę i proponować usługi kierowane np. do kobiet chcących wrócić do formy po ciąży, seniorów itp.

Przede wszystkim trzeba zdecydować, czy będzie się prowadzić treningi na żywo on-line czy je nagrywać. Trzeba jednak pamiętać, że nagrany filmik z ćwiczeniami może wypaść świetnie i profesjonalnie, ale nie zapewni interakcji z osobami logującymi się z domu. A one bardzo często tego właśnie potrzebują. Zajęcia fitness online na żywo dają większą możliwość odtworzenia atmosfery ćwiczeń w towarzystwie innych osób – ale ma to także swoje minusy, np. zawiedzie sprzęt lub uczestnicy się spóźnią.

Według sceptyków ćwiczenia w domu można wykonywać samodzielnie przy wykorzystaniu mnóstwa płyt DVD z ćwiczeniami znanych trenerów – po więc nagrywać swoje filmiki. Lepiej jest prowadzić zajęcia na żywo, a filmy proponować jako uzupełnienie zajęć.

Do tego jednak potrzebny będzie profesjonalny sprzęt. Do dynamicznych filmów związanych z aktywnością fizyczną najlepsze będą kamery sportowe. Obejmą one szerokie pole widzenia, ponieważ w trakcie filmowania aktywności sportowych nie ma czasu na kadrowanie. Koszt kamer sportowych kształtuje się od ok. 430 zł po 1 929 zł do 2 299 zł. Można tez zakupić niedrogi dron z kamerą (np. 4 399 zł). Przyda się, jeśli na przykład trenerka fitness chciałaby wykonać ujęcia danej pozy czy ćwiczeń z góry lub ćwiczy w plenerze.

Istotny jest również sprzet dodatkowy – gimbal do stabilizowania ujęć kręconych „z ręki” (ok. 370 - 1 599 zł), mikrofon do aparatów i kamer (ok. 159-1399), ewentualnie mikroporyt (, oświetlenie (lampy halogenowe, LED itp.) oraz akcesoria oświetleniowe (parasolki dyfuzyjne, czasze, softboxy, statywy, blendy), przy czym podstawowy zestaw oświetleniowy można kupić za ok. 200-250 zł, natomiast profesjonalny za ok. 600-750 zł.

Niezbędny będzie również – najlepiej o czterordzeniowym procesorze – laptop do montowania filmów (ok. 4 300 do 15 499 zł), komputer do streamingu kosztuje od ok. 4000 zł, monitor obsługujący rozdzielczość FullHD (ok. 1300 - 3 299 zł), programy do montowania filmów (ok. 300 -400 zł), mysz bezprzewodowa (ok. 400 zł). Prowadzący już ten pomysł na biznes podkreślają, że na początku można używać dobrej jakości smartfona.

Oczywiście nie można też zapominać o sprzęcie fitness, który trzeba będzie zakupić, a więc np. – maty (ok. 35 zł/szt), taśma TRX Pro (ok. 1200 zł), step do aerobiku plus podstawki – ok. 315 zł lub stepper mini z komputerem – ok. 500 zł, piłka do ćwiczeń fitness – ok. 25 zł, hantle – ok. 85 zł itp.

Więcej pomysłów na biznes w internecie znajdziesz tutaj.

Rekomendujemy aby swoją przygodę z przedsiębiorczością zawsze poprzedzać doskonałym rozeznaniem potrzeb rynku najlepiej z wykorzystaniem metodyki customer development. Więcej o jej zastosowaniu znajdziesz tutaj.

Pamiętaj ! Wcale nie musisz rozpoczynać działalności gospodarczej od zera.Może np. wejść we franczyzę.Więcej na temat franczyzy możesz przeczytać tutaj.

Nigdy nie warto rezygnować z marzeń o własnym biznesie.

ps.

*Jak pozyskać do 250 tys. zł na pozarolniczą działalność gospodarczą w 2022 r ?

Pomoc na rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej to dotacja w wysokości 150, 200 lub 250 tys. zł w ramach naboru PROW. Ostatni nabór: listopad 2021 r.

Jakie wsparcie można otrzymać ?

Pomoc wypłacana jest w dwóch ratach: pierwsza wynosi 80% kwoty pomocy, druga – 20% kwoty pomocy.

Kwota wsparcia:

●      150 tys. zł – jeśli biznesplan przewiduje utworzenie co najmniej 1 miejsca pracy;

●      200 tys. zł – jeśli biznesplan przewiduje utworzenie co najmniej 2 miejsc pracy;

●      250 tys. zł – jeśli biznesplan przewiduje utworzenie co najmniej 3 miejsc pracy.

Kto może otrzymać wsparcie ?

Pomoc może być przyznana osobie fizycznej, jeżeli wnioskodawca jest beneficjentem poddziałania „Płatności dla rolników przekazujących małe gospodarstwa” albo spełnia następujące warunki:

●      podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie jako rolnik, małżonek rolnika lub domownik rolnika nieprzerwanie od co najmniej 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy;

●      za rok, w którym został złożony wniosek, lub za rok poprzedzający rok złożenia wniosku o przyznanie pomocy przyznano płatność do gruntów rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego, w którym pracuje wnioskodawca.

Biznesplan zakłada, że nastąpi utworzenie co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu średniorocznym (może to być również samozatrudnienie).

Beneficjent musi zarejestrować działalność w odpowiednim rejestrze lub systemie oraz zobowiązać się do podlegania ubezpieczeniu społecznemu na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych do dnia upływu okresu związania celem. Beneficjent nie może podlegać ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu na podstawie przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników do dnia upływu okresu związania celem. Wsparcia nie przyznaje się beneficjentom następujących instrumentów: „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” PROW 2007–2013, w ramach działania „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy, w ramach działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” PROW 2007–2013, „Premie dla młodych rolników”, „Restrukturyzacja małych gospodarstw” PROW 2014–2020. Wsparcia nie przyznaje się na działalność ustaloną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) na poziomie podklasy, którą zgodnie z wpisem w CEIDG wnioskodawca wykonywał w ciągu 24 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy.

Podstawowym warunkiem uzyskania wsparcia w ramach obszaru A jest zaprzestanie prowadzenia produkcji trzody chlewnej w gospodarstwie, w którym pracuje wnioskujący o pomoc w ramach „Premii na rozpoczęcie działalności pozarolniczej”, oraz niepodejmowanie tej działalności przez co najmniej 5 lat od wypłaty pierwszej raty premii.

Nabór wniosków

Terminy naborów wniosków są ogłaszane przez Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa na stronie internetowej ARiMR, w co najmniej jednym dzienniku o zasięgu krajowym oraz w siedzibie Agencji, oddziałach regionalnych i biurach powiatowych Agencji.

Wnioski o przyznanie pomocy składa się w oddziale regionalnym Agencji, właściwym ze względu na miejsce zamieszkania. Wniosek może być złożony również za pośrednictwem biura powiatowego Agencji (wniosek zostanie niezwłocznie przekazany do oddziału regionalnego Agencji) albo poprzez przesyłkę rejestrowaną nadaną w placówce pocztowej.

Wykaz oryginalnych pomysłów na biznes w 2022 r.

W sieci można znaleźć wiele artykułów poświęconych pomysłom na biznes w domu, na wsi i w Internecie. Najczęściej jednak brakuje w nich konkretnych informacji.

Poniżej znajduje się wykaz szczegółowo opisanych pomysłów na biznes na wsi:

·     uprawa konopi;

·     dostawa warzyw i owoców do domu klienta;

·     uprawa bylin;

·     sklep spożywczo-przemysłowy;

·     serowarstwo;

·     zakładanie pasieki;

·     inkubator kuchenny;

·     mobilny tartak;

·     wioski tematyczne;

·     dekoracje ogrodowe;

·     kemping;

·     franczyza;

·     łowisko;

·     domowe przedszkole;

·     agencja pocztowa.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.dobrepomyslynabiznes.pl/pomysly/na-wsi.

 Ewelina Adamczyk

Wojciech Szramowski

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.55

Udostępnij artykuł:

Czy długość szkolenia franczyzobiorcy ma znaczenie Czy długość szkolenia franczyzobiorcy ma znaczenie
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem