zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Sprawdzone narzędzia marketingu internetowego dla MŚP, czyli jak osiągać zamierzone efekty

Marketing internetowy dostarcza dziś małym i średnim przedsiębiorcom wielu narzędzi i możliwości. Firmowa strona WWW to obecnie podstawa. Co jeszcze jest ważne? Za pomocą jakich kanałów warto promować swoją ofertę? Co zrobić, aby działania przynosiły zadowalające efekty? Wyjaśniamy w artykule. Podpowiadamy, z czyjego wsparcia warto skorzystać i dlaczego przeniesienie biznesu do sieci jest dzisiaj przepisem na sukces.

Dlaczego warto promować firmę w Internecie?

Dzisiaj małe i średnie firmy muszą walczyć o klientów. Konkurencja na rynku jest spora, a czasy niełatwe. Jak więc budować rozpoznawalność i docierać do jak największej liczby zainteresowanych ofertą osób? Kluczem jest promocja biznesu w świecie online. Przedsiębiorcy z sektora MŚP powinni wykorzystywać możliwości, jakie daje Internet.

Dlaczego warto być obecnym w sieci? Otóż powód jest oczywisty – to tutaj można znaleźć klientów. Z roku na rok liczba internautów rośnie. Według badań Mediapanel obecnie wynosi już prawie 30 mln. Ponadto zgodnie ze statystykami Google 65% użytkowników szuka w Google firm, produktów i usług. Aktywność w Internecie potrafi przynieść firmie wiele korzyści. Przede wszystkim przekłada się na większą sprzedaż. Jednak, aby tak było, trzeba pamiętać o odpowiedniej, dobrze przemyślanej strategii e-marketingowej.

Prawidłowo dobrane narzędzia i działania pomogą:

  • zbudować rozpoznawalność oraz wizerunek firmy,
  • promować swoją ofertę,
  • docierać do nowych zainteresowanych osób,
  • zwiększać sprzedaż,
  • zdobywać zaufanie odbiorców,
  • dbać o dobre relacje z klientami.

Skuteczna promocja w sieci – z czyjej pomocy skorzystać?

Bez wątpienia warto wykorzystywać możliwości marketingu internetowego. Ważny jest wybór sprawdzonych narzędzi i kanałów online. Powinny one być dopasowane m.in. do danej branży, grupy docelowej czy celów biznesowych.

Dla wielu właścicieli małych i średnich firm marketing online jest dość skomplikowany. Wymaga bycia na bieżąco ze zmianami. Technologia rozwija się w bardzo dynamicznym tempie i aby nie zostać w tyle za konkurencją, trzeba śledzić aktualne trendy. Nie każdy przedsiębiorca ma jednak na to czas. Jak za tym wszystkim nadążyć? Otóż można skorzystać z pomocy profesjonalnych doradców internetowych.

Współpraca ze specjalistami, którzy znają się na technologii, pomaga osiągać zamierzone efekty. Eksperci wybierają odpowiednie dla konkretnej branży narzędzia oraz na bieżąco monitorują wyniki, a w razie potrzeby wprowadzają niezbędne zmiany.

– Przedsiębiorcy mają wiele obowiązków związanych z prowadzeniem własnego biznesu. Mierzą się też dziś z wieloma wyzwaniami, dlatego potrzebują odpowiednich narzędzi, aby móc pozyskiwać klientów i się rozwijać. Coraz częściej decydują się na podjęcie współpracy ze specjalistami, którzy pomagają im skutecznie promować ich firmy poprzez kanały i działania online – mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu WeNet. – Nasi doradcy internetowi przygotowują strategię dopasowaną do potrzeb i specyfiki danego biznesu, a następnie rzetelnie ją realizują. Co ważne, oferują przy tym pełne doradztwo, indywidualne podejście i wsparcie na każdym etapie współpracy – dodaje Katarzyna Jezierska.

Strona WWW, czyli wirtualna wizytówka firmy

Podstawowym narzędziem do promocji firmy w sieci jest strona internetowa. To wirtualna wizytówka przedsiębiorstwa. Powinna udostępniać wszystkie najważniejsze informacje o firmie oraz umożliwiać klientom szybki i wygodny kontakt. Jest to też bowiem narzędzie do komunikacji z odbiorcami. Oprócz numeru telefonu czy adresu e-mail warto również dodać na stronie np. formularz kontaktowy czy okienko czatu, które pozwoli na prowadzenie rozmowy na żywo.

Witryna internetowa to także miejsce do prezentowania oferty 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Użytkownicy Internetu, czyli potencjalni klienci mogą w dowolnym czasie z dowolnego miejsca ją odwiedzić i zapoznać się z ofertą danej firmy. Potrzebują jedynie urządzenia (laptopa, smartfona itd.) z dostępem do sieci. Dzięki stronie WWW przedsiębiorcy trafiają z usługami czy produktami do zainteresowanych osób 24/7. W ten sposób wpływają na wzrost sprzedaży. Jednak aby zachęcić do zakupu, oferta powinna być przedstawiona w atrakcyjny sposób. Opis powinien stosować język korzyści, czyli informować, co dokładnie klient zyska, jeśli zdecyduje się na naszą ofertę.

Nie zapominajmy, że strona WWW to niejednokrotnie miejsce pierwszego kontaktu klienta z firmą. Trzeba więc zadbać o to, aby od razu wywoływała pozytywne wrażenie na odwiedzających. Powinna być estetyczna, przejrzysta, nowoczesna, wygodna i intuicyjna w użytkowaniu. Profesjonalną witrynę cechuje też responsywny design, czyli dostosowanie do każdego ekranu, niezależnie od jego wielkości. Dziś internauci przeglądają bowiem strony internetowe głównie na swoich smartfonach.

Stworzenie profesjonalnej i atrakcyjnej strony internetowej wymaga wiedzy i umiejętności technicznych, ale też zmysłu estetycznego. Najlepszą opcją jest skorzystanie z usług specjalistów, którzy znają aktualne trendy i są na bieżąco z nowościami.

– Strona WWW to wizytówka działalności. Powinna więc być estetyczna, nowoczesna i funkcjonalna. Nasi specjaliści budują witryny zgodne z wymaganiami i potrzebami dzisiejszych konsumentów. Dopasowują wygląd do branży. Ponadto zapewniają obsługę strony i profesjonalne wsparcie – mówi Katarzyna Jezierska, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu WeNet. – Zaletą naszej oferty jest też wygodny model płatności abonamentowej. Jeśli klient, który zleca nam budowę strony nie chce płacić całej kwoty od razu, może postawić na płatności cykliczne –  dodaje Katarzyna Jezierska.

Sklep internetowy jako skuteczny kanał sprzedażowy

W dzisiejszych czasach dobrym pomysłem na biznes jest prowadzenie sprzedaży w Internecie. Dlaczego? W ostatnich latach zmieniły się nawyki zakupowe konsumentów. Według raportu E-commerce w Polsce 2022 już 77% polskich internautów kupuje online. Robienie zakupów w sieci jest wygodne, szybkie i łatwe. W związku z tym otwiera się coraz więcej sklepów internetowych.

Warto wiedzieć, że dziś jednym z gorących trendów w e-commerce jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Obecnie opłaca się prowadzić sprzedaż za pomocą różnych kanałów – online oraz offline. E-sklep może być zatem wsparciem sklepu stacjonarnego. Swoje produkty warto również prezentować na platformach marketplace. W ten sposób można trafiać do różnych grup odbiorców i sprzedawać o wiele więcej. Trzeba przy tym mieć na uwadze, że strategia omnichannel wymaga zachowania spójności we wszystkich kanałach.

Dlaczego jeszcze warto założyć własny sklep internetowy? Otóż w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego pracuje on 24/7. Oznacza to, że klienci mogą cały czas składać w nim zamówienia w dodatku bez wychodzenia z domu. Sklep online – tak samo zresztą, jak strona firmowa – musi być jednak prawidłowo zaprojektowany. Powinien umożliwiać intuicyjne i komfortowe zakupy.  Wówczas zachęci do dodania produktów do koszyka i sfinalizowania transakcji.

Responsywność, bezpieczeństwo, szybkość działania – to tylko niektóre cechy skutecznego e-sklepu. Aby prowadzić efektywną sprzedaż online, należy budowę sklepu internetowego oddać w ręce profesjonalistów, którzy stworzą e-sklep na miarę potrzeb klienta i dostosują go do oczekiwań dzisiejszych konsumentów.

Google Ads, czyli jak dotrzeć do swoich klientów

Kolejnym narzędziem marketingu internetowego jest Google Ads, czyli system reklamowy, który umożliwia tworzenie płatnych kampanii. Reklamy różnego rodzaju (tekstowe, graficzne czy wideo) mogą wyświetlać się użytkownikom w różnych miejscach – w wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej GDN (Google Display Network), w skład której wchodzą partnerskie serwisy.

Dlaczego narzędzie Google Ads jest tak skuteczne? Otóż umożliwia stworzenie reklamy, która jest skierowana do konkretnej grupy docelowej, zainteresowanej firmową ofertą. Mocną stroną takiej reklamy jest szeroki zasięg, a także natychmiastowe i mierzalne efekty. Ta metoda promocji świetnie sprawdza się szczególnie w przypadku sklepów internetowych oraz innych małych i średnich biznesów. Odbiorca po kliknięciu w reklamę zostaje od razu przenoszony przykładowo na stronę e-sklepu, gdzie może złożyć zamówienie.

Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej wymaga jednak wiedzy i doświadczenia. Kampanię trzeba też nieustannie sprawdzać, monitorować i optymalizować. Najlepiej więc skorzystać z usług specjalistów, takich jak WeNet. Firma ma status Google Partner Premium, co potwierdza, że pracują w niej eksperci, którzy znają się na rzeczy.

Google Moja Firma i internetowe katalogi firm

Przedsiębiorcy, którzy działają na określonym obszarze, powinni zadbać o wizytówkę w Google Moja Firma (Google My Business). To bardzo pomocne narzędzie do promocji przedsiębiorstwa na lokalnym rynku. Dzięki niemu można zwiększyć widoczność firmy na wyszukiwania lokalne, które stanowią 50% wyszukiwań w Google.

Wizytówka w GMB pozwala na atrakcyjne wyświetlanie informacji o danym biznesie w wyszukiwarce i na Mapach Google. Potencjalni klienci mogą już z pozycji wyników w Google sprawdzić przykładowo dane kontaktowe, ale też opinie o firmie napisane przez innych internautów. To ważne, bo okazuje się, że prawie 90% konsumentów przed wyborem usług lokalnych szuka opinii w sieci.

Założenie wizytówki w Google Moja Firma to nie koniec. Należy jeszcze być tutaj aktywnym i komunikować się z odbiorcami – dodawać wpisy, odpowiadać na pytania, komentarze i opinie.

Narzędziem, które również warto wymienić, są internetowe katalogi firm, jak PanoramaFirm.pl, BiznesFinder.pl czy pkt.pl. Wizytówka w takim znanym serwisie dba o lepszą widoczność firmowej oferty w Internecie oraz buduje jej rozpoznawalność. Umożliwia zaprezentowanie danych kontaktowych, najistotniejszych informacji o produktach lub usługach oraz opinii o firmie, ale też pozwala na publikację zdjęć, filmów czy artykułów eksperckich. Warto więc umieścić swoją firmę w internetowych katalogach.

Jak promować firmę i osiągać zadowalające efekty?

Jak widać, marketing online dostarcza wielu narzędzi, które pomagają wypromować firmową ofertę, budować świadomość i rozpoznawalność marki oraz zdobywać nowych klientów. Dobór odpowiednich narzędzi zależy od specyfiki biznesu i obranej strategii marketingowej. Warto skorzystać ze wsparcia specjalistów, aby przygotować dobry plan i sprawnie realizować działania, które przynoszą efekty. Z tej opcji chętnie korzystają zwłaszcza właściciele małych i średnich firm, którym brakuje czasu oraz doświadczenia w branży e-marketingu.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.62

Udostępnij artykuł:

Jaki powinien być stosunek teorii do praktyki podczas szkolenia franczyzobiorcy Jaki powinien być stosunek teorii do praktyki podczas szkolenia franczyzobiorcy
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem