zaloguj

Skąd wziąć dobry pomysł na biznes

Chcesz założyć własną działalność, ale nie masz pomysłu…jaką? Czasami dobre pomysły na biznes przychodzą zupełnie same, czasami wynikają z posiadanych pasji, zdolności czy zainteresowań, niekiedy jednak są konsekwencją trudnej sytuacji utraty dotychczasowej pracy, zmniejszonych zarobków czy konieczności zarabiania większych pieniędzy. I właśnie w takiej sytuacji znalazło się wielu Polaków po trudnym czasie pandemicznych lockdown’ów.  

Z tego artykułu dowiesz się:

  • skąd wziąć dobry pomysł na biznes? 
  • w czym pomoże pasja i zdolności? 
  • jak wykorzystać potencjał, którym dysponujesz? 

Wielu z nich postanowiło przemyśleć możliwość otwarcia własnego pomysłu na biznes, jednakże żaden rzeczywiście DOBRY, WARTOŚCIOWY i ODPOWIADAJACY SPOŁECZNEMU ZAPOTRZEBOWANIU nie przychodził im na myśl. Też masz taki problem? Szukasz dobrego pomysłu na własny biznes, ale nie wiesz skąd go wziąć? Przeczytaj ten artykuł. 

Przemyśl swoje pasje, zdolności i zainteresowania 

Robiąc to, co lubisz i potrafisz najlepiej, masz naprawdę spore szanse, że ten pomysł na biznes przyniesie Ci po pewnym czasie nie tylko dużo satysfakcji, ale i niezłe zarobki. Musisz zadbać jednak, aby oparty na pasji i posiadanych zdolnościach pomysł na biznes nie zniszczył Twojej fascynacji ulubioną dziedziną, ale pozwolił jeszcze bardziej ją rozwijać i czerpać jeszcze więcej satysfakcji.  

Jako pasjonat i „ekspert” w ulubionej dziedzinie na bieżąco sprawdzaj co się w niej zmienia, śledź nowości, szukaj nowych możliwości i rozwiązań adekwatnie do pojawiających się zmian. Jednym słowem – bądź na bieżąco. Po co? Aby WYCZUWAĆ POTRZEBY innych ludzi w danej dziedzinie, być przygotowanym na różne zmiany tych potrzeb.  

Na świecie krąży powiedzenie: „Rób, co lubisz, a pieniądze same przyjdą.” Trzeba jednak dopowiedzieć, że do tego potrzeba mnóstwo przemyśleń związanych z połączeniem swej pasji ze ścieżką zawodową oraz odpowiedniego przygotowania do przekucia pasji i umiejętności w dobry pomysł na biznes.  

Jeśli zrobisz dobre rozeznanie na rynku, wśród zapotrzebowania potencjalnych odbiorców Twojego pomysłu na biznes możesz rzeczywiście odnieść duży sukces – Twoja pasja i solidne kompetencje przyciągnie klientów, ułatwi promocję i marketing oraz pomoże sprostać pierwszym wyzwaniom. Poza tym sprawi, że będziesz czuł się pewnie w tym co robisz.  

Musisz jednak wziąć pod uwagę, iż nie wszystkich klientów zaciekawi, czym się pasjonujesz – dla nich najważniejsza będzie jakość usług, kontaktu z Twoja firmą i przede wszystkim czy firma ta przyczyni się do poprawy jakości ich życia, czy będzie odpowiedzią na ich potrzeby. Czasami jednak klienci częściej korzystają z usług firm pasjonatów – stąd nasze zamiłowania i hobby mogą stać się istotną przewagą nad konkurencją. Musisz jednak umieć to zakomunikować poprzez zbudowanie marki, sloganu oraz całej strategii marketingowej. Wówczas efektywnie zakomunikujesz odbiorcom swojego pomysłu na biznes czym się zajmujesz i jak bardzo jest to dla Ciebie ważne.  

Szukaj inspiracji w tym, czym akurat dysponujesz  

Co jednak zrobić, kiedy nie masz pasji ani sprecyzowanych zainteresowań, co nie jest tak naprawdę niczym złym ani wyjątkowym? I na to jest rada. Nawet, jeśli ktoś nie ma hobby czy jakichś konkretnych umiejętności dysponuje pewnymi naturalnymi predyspozycjami, doświadczeniem, zaradnością, solidnością, rzetelnością, empatią, umiejętnością słuchania innych, inteligencja emocjonalną czy chęcią rozwiązywania problemów lub potrzeb innych ludzi.  

I to równie ważne czynniki co pasja i zdolności. Ważne jest więc, aby obiektywnie określić swoją obecną sytuację i zweryfikowania, czym na dzień dzisiejszy dysponujesz, jaki nosisz w sobie potencjał. Niezwykle pomocna może okazać lista Twoich doświadczeń, wiedzy, predyspozycji, rzeczy, które Tobie przychodzą z łatwością, a inni mają z nimi problem. Warto skorzystać z opinii zaufanych, obiektywnych osób.   

Nie musisz szukać w sobie wybitnych zdolności – pamiętaj, że każda, „zwykła” umiejętność w połączeniu z Twoją wiedzą, doświadczeniem i rzetelnością oraz osobowością stworzą unikatową wartość, która wniesiesz na rynek i zaoferujesz odbiorcom.  

Zestawienie swoich zasobów może z powodzeniem wyznaczyć kierunek Twoich działań w związku z poszukiwaniem dobrego pomysłu na własny biznes. Przede wszystkim więc ZNAJDŹ POMYSŁ NA SIEBIE, a pomysł na dobry biznes przyjdzie zaraz potem.  

Pamiętaj, że naprawdę DOBRY POMYSŁ NA BIZNES polega przede wszystkim na poznaniu aktualnych potrzeb potencjalnych odbiorców i prób ich zaspokojenia. Innymi słowy - „Rób to, czego ludzie chcą”.  

Śledź więc wciąż przecież zmieniające się trendy technologiczne i społeczne. Pomogą Ci w tym różne serwisy internetowe i czasopisma, polskie i zagraniczne, w których znajdziesz istotne informacje na interesujące Cię tematy. Przeglądaj recenzje i opinie na temat różnych usług i produktów w Internecie, czytaj fora – lokalne i ogólnopolskie, na których ludzie wypowiadają się na temat pomysłów na biznes, których brakuje na polskim lub lokalnym rynku. To naprawdę kopalnia mnóstwa cennych pomysłów i sugestii, a bywa, że i gotowych rozwiązań.  

Przejrzyj też koncepty franczyzowe – może któryś będzie zgodny z Twoimi wyobrażeniami o prowadzeniu własnego pomysłu na biznes lub franczyzodawca pomoże Ci w stawianiu pierwszych kroków w prowadzeniu swojej działalności, podzieli się swoją wiedzą i będzie Ci dawał wsparcie.  

Pamiętaj, że nawet skromną, niepozorną ideę można zamienić w dochodowy pomysł na biznes. Trzeba tylko słuchać ludzi, poznać samego siebie, swoje możliwości i potencjał oraz dostrzegać deficyty na lokalnym lub ogólnopolskim rynku. Niezwykle istotne jest także rozpoznawanie rzeczywiście dobrych pomysłów na biznes od tych złych, nietrafionych, właściwie z góry skazanych na porażkę. To spore wyzwanie, ale da się tego wyuczyć.  

Pamiętaj też, że sam dobry pomysł na biznes to połowa sukcesu – równie istotne jest jego poprawne zrealizowanie. Jak? Na to nie ma gotowego przepisu, każdy pomysł na biznes jest sprawą indywidualną, wyjątkową, unikatową, więc tak samo indywidualna, wyjątkowa i unikatowa będzie jego realizacja. Trzeba więc próbować i nawet, jeśli pierwszy biznesowy koncept okaże się nierentowny – wyciągać wnioski i próbować dalej.  

Ewelina Adamczyk

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.50

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć odc.4 Franczyza bez cięć odc.4
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem