zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Konsultant ślubny - aby dzień ślubu był niezapomniany...

Organizacja wesela jest bardzo czasochłonna. Niektóre pary uważają, że tylko oni najlepiej przygotują ten niezapomniany dzień, inne - wolą powierzyć to wyspecjalizowanym firmom. I takich par jest coraz więcej.

- Organizowanie uroczystości weselnych przez konsultantów ślubnych to już nie tylko fanaberia celebrytów - mówi Joanna Staniszewska, do niedawna zajmująca się konsultingiem i doradztwem młodym parom na różnych forach ślubnych. Teraz chce otworzyć własny biznes i zostać organizatorką wesel, konsultantką ślubną lub z ang."wedding plannerką".  

Świadomość Polaków na takie usługi wciąż rośnie

- Przez osiem lat pracowałam w tzw. Wedding House czyli Domu Weselnym w Wielkiej Brytanii - opowiada. - Tam zdobyłam niezwykle cenne doświadczenia, nauczyłam się organizacji i planowania, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także poznałam trendy ślubne, różne tradycje i obyczaje młodych par itp. Organizowaliśmy bowiem także wesela par mieszanych, m.in. wesela angielsko-tureckie i angielsko - hinduskie, gdzie egzotyczne obrzędy przeplatały się z angielską tradycją. Po powrocie do Polski zajęłam się zarządzaniem w rodzinnej firmie, ale także prowadziłam bezpłatny konsulting on-line na portalach ślubnych. Doradzałam parom w różnych kwestiach - począwszy od wyboru stroju i kwiatów po wystrój kościoła do zasad savoir-vivre. Miałam więc styczność z dylematami i problemami polskich młodych par, poznałam ich wątpliwości, oczekiwania i wymagania, a także analizowałam ich sugestie i propozycje. Postanowiłam bezpłatne doradztwo przekuć w dochodowy interes. Świadomość Polaków na temat tego typu usług wciąż rośnie. Coraz więcej par nie ma też czasu zająć się organizacją wesela. Z mojego doświadczenia wiem, że są to przede wszystkim pary pracujące za granicą, a chcące wyprawić wesele w Polsce albo pary mieszane o różnych tradycjach i kulturze. To właśnie podczas konsultingu on-line przekonałam się, że zapotrzebowanie w Polsce na organizatora wesel wciąż rośnie i jest to dla mnie szansa, aby zaistnieć na rynku.

"Wedding planner" potrzebny jest też wtedy, gdy para chce wyprawić wesele w plenerze, tematyczne lub w określonym stylu, np. rustykalnym. Według pani Joanny dobry organizator weselny powinien mieć przede wszystkim smykałkę do organizowania, orientować się w najnowszych trendach ślubnych, w realiach danego województwa dotyczących cen i jakości różnych dostawców i wykonawców, ale także lubić ludzi i mieć cierpliwość do realizowania ich najdziwniejszych pomysłów oraz radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.19

Udostępnij artykuł:

W jakich obszarach sieć powinna wspierać swoich franczyzobiorców W jakich obszarach sieć powinna wspierać swoich franczyzobiorców
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem