Partner serwisu

Konsultant ślubny - aby dzień ślubu był niezapomniany...

Organizacja wesela jest bardzo czasochłonna. Niektóre pary uważają, że tylko oni najlepiej przygotują ten niezapomniany dzień, inne - wolą powierzyć to wyspecjalizowanym firmom. I takich par jest coraz więcej.

- Organizowanie uroczystości weselnych przez konsultantów ślubnych to już nie tylko fanaberia celebrytów - mówi Joanna Staniszewska, do niedawna zajmująca się konsultingiem i doradztwem młodym parom na różnych forach ślubnych. Teraz chce otworzyć własny biznes i zostać organizatorką wesel, konsultantką ślubną lub z ang."wedding plannerką".  

Świadomość Polaków na takie usługi wciąż rośnie

- Przez osiem lat pracowałam w tzw. Wedding House czyli Domu Weselnym w Wielkiej Brytanii - opowiada. - Tam zdobyłam niezwykle cenne doświadczenia, nauczyłam się organizacji i planowania, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także poznałam trendy ślubne, różne tradycje i obyczaje młodych par itp. Organizowaliśmy bowiem także wesela par mieszanych, m.in. wesela angielsko-tureckie i angielsko - hinduskie, gdzie egzotyczne obrzędy przeplatały się z angielską tradycją. Po powrocie do Polski zajęłam się zarządzaniem w rodzinnej firmie, ale także prowadziłam bezpłatny konsulting on-line na portalach ślubnych. Doradzałam parom w różnych kwestiach - począwszy od wyboru stroju i kwiatów po wystrój kościoła do zasad savoir-vivre. Miałam więc styczność z dylematami i problemami polskich młodych par, poznałam ich wątpliwości, oczekiwania i wymagania, a także analizowałam ich sugestie i propozycje. Postanowiłam bezpłatne doradztwo przekuć w dochodowy interes. Świadomość Polaków na temat tego typu usług wciąż rośnie. Coraz więcej par nie ma też czasu zająć się organizacją wesela. Z mojego doświadczenia wiem, że są to przede wszystkim pary pracujące za granicą, a chcące wyprawić wesele w Polsce albo pary mieszane o różnych tradycjach i kulturze. To właśnie podczas konsultingu on-line przekonałam się, że zapotrzebowanie w Polsce na organizatora wesel wciąż rośnie i jest to dla mnie szansa, aby zaistnieć na rynku.

"Wedding planner" potrzebny jest też wtedy, gdy para chce wyprawić wesele w plenerze, tematyczne lub w określonym stylu, np. rustykalnym. Według pani Joanny dobry organizator weselny powinien mieć przede wszystkim smykałkę do organizowania, orientować się w najnowszych trendach ślubnych, w realiach danego województwa dotyczących cen i jakości różnych dostawców i wykonawców, ale także lubić ludzi i mieć cierpliwość do realizowania ich najdziwniejszych pomysłów oraz radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach.

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły