zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Inspiracje pomysłów na biznes na rok 2022

Czy zakładanie własnego biznesu w tak niepewnych czasach pandemicznej rzeczywistości ma sens? Z pewnością takie pytanie zadaje sobie mnóstwo osób zastanawiających się nad przejściem „na swoje” lub tych, którzy stracili pracę wskutek trudnego czasu dla polskiej gospodarki w ostatnich dwóch latach. Otóż realizowanie własnego pomysłu na biznes zawsze ma sens, pod warunkiem, że jest on przemyślany, odpowiada aktualnym potrzebom ludzi oraz dostosowany jest do bieżących warunków, w jakich obecnie funkcjonujemy – w tym przypadku, warunków podyktowanych pandemią Covid-19.  

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czy zakładanie własnego biznesu w tak niepewnych czasach pandemicznej rzeczywistości ma sens?
  • poznasz kilka pomysłów na biznes, które sprawdzą się w roku 2022;
  • poznasz zalety branży e-commerce w prezentowanych pomysłach na biznes. 

Nie ulega wątpliwości, że pandemia wymusiła spore zmiany w prowadzeniu biznesów, które musiały dostosować się do nowej rzeczywistości, wprowadzić innowacyjne rozwiązania, słuchać sugestii klientów, być elastycznym i kreatywnym.  

Z kolei osoby, które dopiero zaczęły myśleć o założeniu własnej działalności musieli wybrać taki pomysł na biznes, który będzie odporny na pandemię. W tym niezwykle trudnym dla przedsiębiorców czasie zyskała przede wszystkim branża e-commerce. Internetowa sprzedaż to naprawdę świetny i pewnym pomysł na biznes nie tylko w czasie pandemii, ale sprawdzi się także po jej ustąpieniu. 

Przedstawiamy Ci kilka pomysłów na biznes, które sprawdzą się w roku 2022. Kolejne pomysłowe inspiracje na nadchodzący rok – w kolejnych artykułach.  

Naprawa aut…przez Internet  

W Polsce istnieją sprzyjające warunki do rozwoju branży motoryzacyjnej. Poza tym około 70% aut jeżdżących po polskich drogach liczy więcej niż dziesięć lat, a jeszcze starsze samochody częściej muszą być naprawiane i mieć wymieniane części niż młodsze roczniki. Przez pandemię sprzedano o ponad 20 % mniej nowych samochodów niż w roku 2019, a więc udział starszych aut na rodzimych ulicach wciąż się zwiększa.  

Coraz częściej – zamiast szukać zapasowych części do auta w serwisach – kierowcy zamawiają je online. Poza tym same serwisy chętnie zaopatrują się w sieci. Kolejna z pozoru nie-internetowa grupa produktów powoli podbija branżę e-commerce

Nic więc dziwnego, że najwięksi gracze na rynku motoryzacyjnym coraz częściej przejmują internetowe sklepy zajmujące się sprzedażą części samochodowych, chcąc być bliżej klientów. To optymalny moment, aby zaistnieć w tym sektorze z własną platformą sprzedaży i innymi rozwiązaniami e-commerce.  

Znaczną różnicą w przypadku zakupu części samochodowych online i offline jest czas dostawy. W przypadku zamówień internetowych wynosi on zwykle od 24 do 72 godzin, podczas gdy tradycyjny system potrafi w razie potrzeby dostarczyć potrzebną część tego samego dnia. To istotna kwestia zwłaszcza w przypadku elementów, których zainstalowanie przywraca sprawność pojazdu. E-sklepy, które zwykle nie są w stanie szybko zażegnać awarii, sprawdzają się bardziej przy zaplanowanych naprawach

Jednakże sytuacja ta może z czasem ulec zmianie, gdyż do sieci wchodzi coraz więcej czołowych producentów samochodów np. Ford czy BMW oraz producentów opon. Wnoszą oni swoja rozbudowaną infrastrukturę i zaplecze logistyczne, zmuszając internetowy sektor automotive do usprawnienia własnych procesów logistycznych

Magazynowy boom  

Pomimo pandemii rynek magazynowy w Polsce pozostaje w bardzo dobrej kondycji. W 2020 roku zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej zwiększyły się o ponad 2 mln mkw. Tym samym całkowita podaż osiągnęła w Polsce 20,6 mln mkw.  

Obecnie na znaczeniu zyskuje logistyka tzw. ostatniej mili oraz małe magazyny miejskie (SBU) obsługujące klientów z sektora e-commerce. Aby zminimalizować potencjalne ryzyko utraty płynności w przepływie towarów firmy zdają sobie sprawę z konieczności reorganizacji i skrócenia dotychczasowego łańcucha dostaw – stąd ich zainteresowanie magazynami zlokalizowanymi w miastach. To na te produkty stawiają dziś deweloperzy działający na rynku.  

Istotny jest tez fakt, iż pomimo nietypowej sytuacji wywołanej pandemią, większość inwestycji magazynowych w fazie budowy realizowano zgodnie z harmonogramem. Od początku 2020 r. obserwowano trend wzrostowy w ilości nowej powierzchni dostarczanej na polski rynek magazynowy. Także deweloperzy z innych sektorów zauważają potencjał rynku magazynowego, który dzięki intensywnemu rozwojowi e-commerce i branży kurierskiej staje się atrakcyjną formą lokaty kapitału.  

W 2020 roku najemcy wykazali się rekordową aktywnością – roczny popyt osiągnął poziom 5,4 mln ². Dla porównania w 2019 r. całkowity wolumen wynajętej powierzchni wyniósł 4,3 mln ², a zatem jest to wzrost o blisko 26% r/r.  

Firmy rozwijają internetowe kanały sprzedaży i dlatego też zwiększają swoje zaplecze magazynowe, co stanowi dodatkową motywację dla inwestorów bądź funduszy inwestycyjnych, by powiększać swój portfel inwestycyjny o ten rodzaj powierzchni.  

Biorąc pod uwagę ilość powierzchni znajdującej się obecnie w budowie oraz zapotrzebowanie na nią wśród najemców, możemy przewidywać, że kolejny rok również będzie obiecujący. 

Branża spożywcza w Internecie  

Pandemiczne obostrzenia oraz zamknięcia galerii handlowych oraz niektórych sklepów spowodowało, że wielu prowadzących własny pomysł na biznes przeniosło swą sprzedaż do Internetu. Klienci natomiast coraz częściej i chętniej dokonywali zakupów online, nawet, jeśli nie praktykowali tego wcześniej. Wielu z nich robi to nadal mimo zniesienia części pandemicznych obostrzeń i funkcjonowania wszystkich sklepów.  

Przeniesienie sprzedaży do Internetu zaowocowało rekordowymi wynikami w niemal całej branży e-commerce i jej rozwojem.  

Z ofertą do sieci przeniosło się wiele biznesów, które do niedawna nawet tego nie rozważały lub była to dla nich bardzo odległa perspektywa. Istotna i dostrzegalną zmianą był wzrost liczby sklepów oferujących w sieci asortyment spożywczy. Dostęp do prostych rozwiązań z obszaru e-commerce pozwalających jednym wygodnie kupować, a drugim szybko i skutecznie sprzedawać, okazał się kluczowym czynnikiem przyspieszonej transformacji rynku. 

Polacy chętnie kupują produkty spożywcze w sieci, gdyż jest to dla nich oszczędność czasu i pieniędzy, tym bardziej, że sam proces zakupowy jest nieskomplikowany. Ułatwiają go też różnego rodzaju udogodnienia, np. tworzenie list zakupowych, opcja zapamiętywania wcześniejszych zamówień, dopasowywanie indywidualnego zamówienia w oparciu o poprzednie dane. W jak żadnym innym, w sektorze spożywczym właśnie takie detale są niezwykle ważne i cenione przez klientów. Poza tym kupowanie produktów spożywczych ze swojego własnego fotela to duża wygoda.  

Jak wynika z różnych badań realizowanych wśród firm z branży produkcji i handlu artykułami żywnościowymi, branża spożywcza wciąż jeszcze całkowicie nie wykorzystuje potencjału e-commerce. Jest więc możliwość wykorzystania go realizując własny pomysł na biznes – rozwój żywności w Internecie może być też kluczem do stabilności i rozwoju całego sektora. Zachętą do korzystania z e-commerce w branży spożywczej mogą być pozytywne doświadczenia tych, którzy już się na takie rozwiązanie zdecydowali.  

Ewelina Adamczyk

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.53

Udostępnij artykuł:

Handel przyprawami Handel przyprawami
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem