zaloguj
PRZEWIŃ
Advertisement

Witaminowa bomba w szklance - otwieramy bar z sokami

Dobry pomysł na biznes powinien zapewnić przyszłemu właścicielowi nie tylko zyski, ale także własną satysfakcję i zadowolenie odbiorców. Przede wszystkim jednak powinien być odpowiedzią na potrzeby społeczne. Któż więc najlepiej podpowie, jakiego biznesu brakuje na dotychczasowym rynku jak nie potencjalni odbiorcy?

Z przeprowadzanych badań na całym Pomorzu jedną z najczęściej pojawiających się odpowiedzi był - bar z sokami wyciśniętymi ze świeżych warzyw i owoców, tzw. juice bar lub green bar , lub swojsko brzmiąca "pijalnia soków" bardzo popularne w Wielkiej Brytanii czy Irlandii.

Znać się na owocowo-warzywnych miksach

- Są różne kawiarnie, puby, czekoladziarnie, a bardzo mało barów serwujących pyszne, zdrowe soki, zielone koktajle lub smoothies - mówią nasi rozmówcy. - Samo zdrowie, a nie naszpikowane konserwantami słodzone napoje i jak w niektórych restauracjach mieszanki soku i proszku. Oczywiście można kupić sobie sokowirówkę i owoce na targu, ale przygotować pyszne koktajle trzeba umieć. Tam każdy składnik ma znaczenie. Poza tym - trzeba mieć też czas.

Za takimi barami tęsknią też starsi pamiętający pijalnie soków w latach 70 - zwłaszcza soków marchewkowych. Coraz większą popularność w Polsce zdobywają zielone koktajle, czyli połączenie świeżego soku z owoców i zielonych warzyw oraz smoothie - zmiksowany i schłodzony napój na bazie owoców o gęstej, kremowej konsystencji, czyli inaczej - "wygładzony owoc".

W zależności od użytych owoców smoothies mogą być słodkie, kwaśne, mogą mieć właściwości odżywcze, oczyszczające organizm, orzeźwiające i energetyzujące. Przyszły właściciel takiego baru niewątpliwie powinien mieć doświadczenie w gastronomii, w tym w 2przygotowywaniu owocowo-warzywnych napojów.

- Jestem inżynierem technologii żywienia - mówi jeden z prowadzących taki biznes. - Wcześniej pracowałam w różnych restauracjach za granicą. Zakładając taką działalność trzeba mieć pojęcie o składnikach odżywczych danych owoców i warzyw, ich kaloryczności, potrafić dobrać je w taki sposób, by napoje były nie tylko pyszne, ale dostarczały odpowiednią ilość wartości odżywczych, witamin i minerałów, a także zaspokajały potrzeby klientów. Jeden chce koktajl fit, inny koktajl detoks, jeszcze inny regenerujący, podnoszący odporność lub anty-stresowy itp.

Przyszły właściciel takiego baru powinien też ułożyć sensowną kartę menu z podaniem wyliczonych kostek żywieniowych przy każdym napoju (menu uzależnione od dostępności produktów), znać odpowiednie receptury i samemu tworzyć pyszne i wartościowe owocowo-warzywne miksy.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.13

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć odpowiadamy Franczyza bez cięć odpowiadamy
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem