zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

TOP 15 WYJĄTKOWYCH KONCEPTÓW FRANCZYZOWYCH

Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2022 roku wśród przedsiębiorców w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy aż blisko 92% właścicieli biznesów jest zadowolonych z wyboru prowadzenia firmy w modelu franczyzowym. Franczyza jest określana mianem najbardziej stabilnego sektora polskiej gospodarki. Z roku na rok jest coraz popularniejszym pomysłem na biznes, na który decydują się przedsiębiorcze osoby w każdym wieku. Prezentujemy 15 wyjątkowych pomysłów na biznes we franczyzie – zainspiruj się nimi.

Z tego artykułu dowiesz się:

Franczyzna w BRANŻY GASTRONOMICZNEJ I SPOŻYWCZEJ

1. Bike Café – największa w Polsce sieć kawiarni rowerowych

Bike Café powstało z pasji do rowerów i kawy. Rower kawowy miał zachwycać swoją funkcjonalnością i cieszyć oko przechodniów oryginalnym designem. Równie ważne było, aby dbać o środowisko naturalne, dlatego jednym z pierwszych działań proekologicznych, była decyzja o wspieraniu kultury rowerowej i nagradzanie rowerzystów zniżkami na kawę, co trwa nieprzerwanie do dziś.

Od początku działania sieć uruchomiła już ponad 100 rowerowych kawiarni. Bike Cafe można spotkać nie tylko w Polsce, ale także w krajach takich jak: Finlandia, Węgry, Szwajcaria, Dania, Wielka Brytania czy Arabia Saudyjska.

Co wyróżnia Bike Café na tle innych franczyz?

Elastyczny model współpracy – sam decydujesz gdzie i kiedy pracujesz oraz wybierasz asortyment dodatkowy. Prowizję płacisz tylko wtedy, gdy sprzedajesz kawę – 0,60 zł netto od sztuki espresso.
Innowacyjne rozwiązania. Aplikacja Bike Café Friends, która powstała z myślą o klientach, a także franczyzobiorcach pozwala na zbieranie punktów za zakupy, a następnie ich wymianę na nagrody, takie jak darmowe kawy czy asortyment ze sklepu Bike Café. Klienci są także bezpośrednio informowani o obowiązujących promocjach, a dzięki usłudze geolokalizacji zawsze trafią do Twojej kawiarnii.

Jakość produktów. Kawa Bike Café to specjalnie dobrane ziarna 100%-owej Arabiki z Brazylii, z najwyższego segmentu jakości kawy – speciality.
Profesjonalne wsparcie. Jeżeli zdecydujesz się na podjęcie współpracy, sieć zapewni Ci w pełni wyposażoną rowerową kawiarnię – wraz z kasą fiskalną i terminalem płatniczym, a także telefonem do obsługi aplikacji mobilnej. Pomoże przejść przez wszystkie etapy uruchamiania biznesu. Nie musisz posiadać doświadczenia jako barista, ponieważ jako przyszły franczyzobiorca Bike Café odbędziesz szkolenie w siedzibie firmy. Jeśli zatrudnisz pracowników – również możesz skorzystać z zapewnianego przez sieć programu szkoleniowego dla baristów.

Inwestycja w Bike Café to koszt od 59.900 zł – 72.400 zł netto w zależności od opcji wyposażenia roweru. Inwestycję można sfinansować mając zaledwie 10% tej kwoty - poprzez leasing, a franczyzodawca zasugeruje najbardziej atrakcyjną ofertę leasingową.

2. Franczyza Fit Cake - pierwsza i największa polska sieć nie-cukierni

Franczyza Fit Cake to niekwestionowany lider wśród producentów specjalistycznych fit deserów. Sieć rok do roku odnotowuje kilkudziesięcioprocentowy przyrost i jest odporna na kryzysy. Potwierdzają to wyniki partnerów, wśród których jest już wielu multifranczyzobiorców, posiadających więcej niż jeden lokal.

Kluczem do sukcesu jest autorski produkt, unikalny na rynku i adresowany do sprofilowanej grupy klientów – osób prowadzących aktywny tryb życia, zdrowo odżywiających się oraz ludzi z różnymi problemami dietetycznymi.

W sieci Fit Cake to franczyzobiorca decyduje w co inwestuje i płaci tylko za to co wybrał z opcji proponowanych przez markę. Pakiet startowy Fit Cake tylko 19 tys. zł. Po jego wykupieniu franczyzobiorca może dobrać z koszyka dodatków, to co najbardziej odpowiada upodobaniom jego klientów np.: Keto Cake (menu z ograniczoną zawartością węglowodanów), Fit Śniadania (energetyczne i lekkie); gwarancję terytorialną (wyłączność na miejscowość lub dzielnicę do 20 tys. mieszkańców), Full Café, czyli przygotowanie sali konsumpcyjnej z aranżacją wnętrza i organizacją sprzedaży.

Na otwarcie Fit Cake można więc wydać 30 tys. zł lub 100 czy 150 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa jest ustalana indywidualnie (partner może się też zgodzić na stałą kwotę w wysokości 500 zł netto). Sieć nie podbiera od franczyzobiorcy żadnego procentu od obrotów.

Fit Cake zaopatruje siłownie w dużych miastach, a także placówki dla dzieci na specjalnych dietach (przedszkola i szkoły). Pro publico bono współpracuje z fundacjami opiekującymi się diabetykami i osobami z celiakią. Jest w stałym kontakcie z oddziałem diabetologicznym Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Białymstoku. W 2021 r. sieć powołała do życia Fundację Fit Cake " BEZCUKROWI ", promującą zdrowe odżywianie.

Sieć oferuje spersonalizowany, dopasowany do indywidualnych warunków i portfela inwestora system franczyzowy Fit Cake Flex. Dzięki świetnie rozwiniętemu systemowi dowozów, funkcjonalnej i prostej aplikacji do zamówień online i przemyślanemu systemowi lojalnościowemu wykształciła odporność na kryzysy.

Koncept nie stawia zaporowych kwot kosztów inwestycji – pakiet podstawowy kosztuje jedynie 19 tys. zł przy średniej wartości obrotów w miesiącu od 30 do 60 tys. zł (w przypadku uruchamiania lokalu z konsumpcją trzeba się liczyć z kosztem adaptacji w wysokości 1 tys. zł za 1 m powierzchni);

Sieć umożliwia możliwość dokupowania kolejnych modułów wzbogacających ofertę w dogodnym czasie. W Fit Cake każdy franczyzobiorca ma swojego opiekuna jak również „parasol ochronny ", który zapewnia jedna z kilku kancelarii prawnych Fit Cake. Poza tym Fit Cake oferuje: wsparcie marketingowe, podręcznik operacyjny, podręcznik HACCP – niezbędny i wymagany przez Sanepid, projekt technologiczny, zgodnie z którym będzie tworzona placówka oraz dzięki któremu wykorzystamy w 100% możliwości lokalu.

3. WESTERN CHICKEN - najlepsze kurczaki w panierce

Wybór biznesów franczyzowych w branży gastronomicznej jest szeroki. Wolisz restaurację od food truck’a? Przeczytaj o miejscu, w którym możesz serwować wyśmienite kurczaki w panierce. Specjalnością restauracji WESTERN CHICKEN jest kurczak po amerykańsku serwowany w postaci kubełków, zestawów lub w tortillii.

Głównym założeniem firmy jest umożliwienie franczyzobiorcy otwarcia restauracji, przy minimalnym nakładzie finansowym. Możesz mieć własny biznes i jednocześnie liczyć na stałe wsparcie menadżerów i specjalistów sieci.

Aby przystąpić do sieci, franczyzobiorca musi posiadać lokal min. 40 m². Może on być własnością franczyzobiorcy lub można go wynająć. Przy wyborze punktu warto pamiętać, że najlepsze powierzchnie do prowadzenia restauracji to 70-80 m².

Lokalizacje, które najlepiej sprawdzają się przy prowadzeniu restauracji to przede wszystkim galerie handlowe, centra miast, deptaki, duże osiedla mieszkaniowe (blokowiska). Istnieje również możliwość podpisania umowy z siecią na lokale znajdujące się w małych miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców oraz w miejscowościach turystycznych.

Franczyzobiorca powinien być przygotowany na inwestycję min. 54 tys. zł, jest to całkowity koszt inwestycji w lokal o powierzchni 40-50 m². Koszt ten zawiera m.in. projekt technologiczny, remont i aranżację wnętrza lokalu, niezbędne wyposażenie kuchni.

Osobom zainteresowanym firma może udostępnić kalkulację kosztów związanych z uruchomieniem lokalu wraz z kalkulacją zwrotu inwestycji. Franczyzobiorca nie musi martwić się o zaopatrzenie lokalu, gdyż wszystkie produkty dostarczane są przez franczyzodawcę. Hurtownia dostarcza tylko towary najwyższej jakości, renomowanych producentów.

4. Sphinx – najlepsza marka na trudne czasy i nie tylko

Najpopularniejsza polska marka restauracyjna SPHINX od lat przyciąga orientalnymi smakami, nie inaczej jest w czasach postpandemicznych. Stoi za nią bardzo lojalna grupa klientów, co potwierdzają twarde dane – 24% rachunków płaconych jest z wykorzystaniem aplikacji Aperitif, czyli programu lojalnościowego sieci.

Nic dziwnego, że nawet w okresie COVID-19 nie brakowało chętnych na prowadzenie biznesu pod szyldem SPHINX. Tylko w 2021 roku przybyło 12 restauracji w tym modelu.

Co więcej, nawet przy rosnącej inflacji restauracje SPHINX są w stanie obniżać koszt potrzebnych do przygotowania dań produktów spożywczych, czyli tzw. food cost, bez utraty jakości czy zmniejszania porcji. Jednocześnie, działające pod tą marką restauracje szybko odbudowują sprzedaż po branżowym lockdown. To wszystko sprawia, że SPHINX to dobry biznes na trudne czasy.

Opłata franczyzowa za współpracę w ramach marki wynosi 55 tys. zł opłaty wstępnej i 7% od obrotu miesięcznie. To korzystny stosunek jakości do ceny.

Sieć zapewnia atrakcyjne sprzedażowo menu wraz z kompletem sprawdzonych receptur, udostępniam sprawny centralny system dostaw produktów po konkurencyjnych cenach, oferuje dedykowany system informatyczny, który wspomaga zarządzanie restauracją, dostarczamy gotowe procedury HACCP, szkoli i uzbraja w narzędzia i materiały szkoleniowe, umożliwia udział lokalu w programie lojalnościowym Aperitif z dostępem do bazy ponad 200 000 klientów, a także stwarza możliwość dalszego rozwoju biznesu dzięki portfelowi kilku konceptów gastronomicznych, które z czasem można dodatkowo uruchomić.

5. COFFEE SHOP POLAND – drogerie konopne

Coffee Shop Poland to drogerie konopne w których można zakupić wiele produktów na bazie CBD, a także uzyskać receptę  na medyczną marihuanę (sklep współpracuje z lekarzami uprawnionymi do wystawienia recepty). Produkty są legalne - składnik Cannabis ma korzystne właściwości, pozostając w granicach dozwolonych przez polskie prawo.

Koszt otwarcia lokalu to kwota  64000 netto. Do końca grudnia - 49 000 zł netto i jest to sklep pod klucz z towarem.

W skład tej ceny wchodzą m.in.:

wystrój i wyposażenie lokalu handlowego, utworzenie fanpage’a, zdjęcia, licencja, prowadzenie reklam, szkolenie na miejscu oraz szkolenia online przez specjalistów, opłata licencyjna, certyfikaty ,przygotowanie sklepu, pełne zatowarowanie lokalu.

Preferowana wielkość lokalu to 20 max 50 m². Najlepiej, aby znajdował się on na parterze i poosiadał dużą witrynę sprzedażową. W lokalu musi znajdować się toaleta dla pracowników oraz umywalka z ciepłą wodą. Sieć nie wymaga od partnera franczyzowego wiedzy na temat tej działalności. Wszystkiego go nauczy. Jeśli ktoś nie posiada wystarczającej gotówki sieć oferuje kredyt firmowy lub też leasing firmowy.

6. AL. CAPONE – sprzedaż alkoholu z profesjonalnym doradztwem

W prowadzeniu specjalistycznego salonu z alkoholem Al.Capone są dwa czynniki sukcesu: lokalizacja i zaangażowanie partnera franczyzowego.

Wówczas można liczyć na ponadprzeciętne zyski sięgające po okresie rozruchu nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. W swej ofercie marka posiada asortyment z całego świata i na każdą kieszeń a jej specjalnością jest unikalny system szkoleń, dzięki któremu sprzedawcy są w stanie polecić odpowiedni trunek do posiłku, na prezent czy pod gust klienta.

Jest to więc franczyza łącząca sprzedaż alkoholu z profesjonalnym doradztwem zakupowym oraz szerokim asortymentem.

Przed uruchomieniem placówki potrzebna jest oczywiście inwestycja. Remont sklepu, wyposażenie, zatowarowanie a także zabezpieczenie środków na pierwsze miesiące rozruchu to kwota około 250 tys. zł netto.

W trakcie współpracy partner franczyzowy ponosi opłaty: opłata franczyzowa 2% od zakupów netto (możliwy jest zwrot całości tej opłaty) i opłata marketingowa 1% od sprzedaży netto.

Franczyzna w BRANŻY NIERUCHOMOŚCI

7. ASPECT NIERUCHOMOŚCI – dołącz do ogólnopolskiej sieci biur

Branża  nieruchomości jest rozgrzana do czerwoności. Dobra koniunktura powoduje, że sprzedaje się prawie wszystko. Wielu osób, przedsiębiorców zadaje sobie pytanie jak skorzystać z tej sytuacji? Wydłużający się czas pandemii pomaga w podejmowaniu nowych wyzwań i dlatego jednym z pomysłów, który daje bardzo duże możliwości jest otworzenie biura nieruchomości. Wejście w branże „wielkich pieniędzy” przy najmniejszym ryzyku i wymaganym kapitale.

Wystarczy dysponować kwotą ok. 30 000-50 000 zł w zależności od miasta i wielkości biura, aby skorzystać z oferty ASPECT NIERUCHOMOŚCI  i pod ich szyldem otworzyć biuro nieruchomości. W dzisiejszych czasach i przy tak dużej konkurencji na rynku, brak wsparcia doświadczonego Partnera może być kluczowe przy powodzeniu tego biznesu.

Dzięki podjęciu współpracy, każdy otrzymuje wdrożenie, które bez względu na posiadane doświadczenie lub jego brak daje podstawy merytoryczne i produktowe do tego by stanąć na czele nowego oddziału.

W ASPECT NIERUCHOMOŚCI  są stałe opłaty marketingowe na poziomie 699 zł, które dają szerokie możliwości promocji i reklamy ofert na kilkunastu największych portalach ogłoszeniowych. Na bardzo preferencyjnych warunkach (z dopłatą przez sieć) jest możliwość prowadzenia dodatkowej formy promocji i reklamy ofert na wybranych portalach ogłoszeniowych. Te wszystkie działania pokazują, że pojedynczo działające biuro, na wolnym rynku nie jest w stanie konkurować z biurami działającymi w sieci i uzyskać porównywalne zasięgi promocyjne przy zachowaniu tak niskich nakładów finansowych.

Współpraca w sieci to też wymiana doświadczeń, szczególnie ważna w branży nieruchomości, gdzie zmieniające się przepisy prawa i okoliczności towarzyszące każdej transakcji wymagają indywidualnego podejścia do klientów, możliwość analizy i konsultacji z bardziej doświadczonymi od siebie osobami jest na wagę złota.

8. PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI – agencja z 22-letnim doświadczeniem

Agencja PÓŁNOC NIERUCHOMOŚCI to jedno z największych ogólnopolskich biur nieruchomości specjalizujących się w przeprowadzaniu wszystkich transakcji dotyczących zarówno mieszkań, domów czy działek, jak i obiektów komercyjnych. Dzięki konsekwentnemu podejściu oraz przejrzystemu systemowi działania, stworzyła sieć liczącą ponad 70 profesjonalnych biur, rozlokowanych na terenie całego kraju. Jej oddziały znajdują się zarówno w dużych miastach (np. Gdańsk, Warszawa, Wrocław), jak i średniej wielkości miejscowościach (Bochnia, Głogów czy Ełk). W planach otwarcie kolejnych punktów na terenie całego kraju. 

Sieć jest znana w całej Polsce przede wszystkim za sprawą szerokiego zakresu usług związanych z doradztwem i pośrednictwem na rynku nieruchomości. Postrzegana jest też jako najbardziej dostępny i otwarty franczyzobiorca.

Opłata za przystąpienie do sieci w ramach wariantu współpracy Franczyza Na próbę wynosi 2500 zł netto. Comiesięczna opłata franczyzowa to 799 zł netto. Franczyza Premium natomiast opłata wstępna dla nowych franczyzobiorców wynosi od 7 tys. zł netto, a opłata miesięczna od 1299 zł netto. Franczyza Premium to korzystne warunki uczestnictwa, niskie koszty prowadzenia biura, długofalowa współpraca. Z kolei Franczyza na próbę to brak ryzyka, potrzeby posiadania własnego biura, doświadczenia ani pracowników, a także umowa na krótki okres oraz niski koszt wejścia.

Każdy franczyzobiorca Północ Nieruchomości na samym starcie otrzymuje przydzielonego opiekuna - może liczyć na profesjonalne wsparcie począwszy od przygotowania się do otwarcia biura, poprzez pomoc w doborze lokalu oraz rekrutacji nowych pracowników, aż po szkolenia merytoryczne oraz przygotowywanie materiałów reklamowych. Oprócz szkolenia „na start” sieć organizuje również cykliczne warsztaty dedykowane wszystkim doradcom.

Franczyzna USŁUG KURIERSKICH

9. MAIL BOXES – więcej niż punkt kurierski

Mail Boxes Etc. to międzynarodowa marka, która istnieje na rynku od prawie 40 lat, działając w oparciu o model franczyzy w 55 krajach i wyznaczając tym samym najwyższe standardy prowadzenia biznesu.

Sieć MBE liczy ponad 2900 punktów na całym świecie, generując obrót na poziomie blisko 1 mld euro rocznie. To sprawia, że zasługuje na miano jednego z największych i najbardziej rentownych systemów franczyzowych na rynku.

Centra Mail Boxes Etc. oferują profesjonalne rozwiązania outsourcingowe dla MŚP i klientów indywidualnych. Oprócz kompleksowego zarządzania przesyłkami kurierskimi realizują również usługi logistyczne dla sektora e-commerce oraz zlecenia poligraficzne, a także usługę wirtualnego biura i wynajem skrytek adresowych.

Centra MBE często stają się dla klientów zewnętrznym działem logistyki, marketingu i administracji. Dzięki kompleksowym usługom dostępnym w jednym miejscu, sieć pomaga klientom oszczędzać przestrzeń oraz czas optymalizując ich procesy, przejmując zarządzanie magazynem, dzięki czemu mogą skupić się na podstawowej działalności i skalować swój biznes.

Opłata licencyjna wynosi - 40 000 zł.

10. epaka.pl – ciągły rozwój i wiele korzyści

epaka.pl oferuje kompleksowe usługi kurierskie na terenie Polski oraz za granicą. Stawia na profesjonalną obsługę klienta, szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny. Od początku działalności priorytetem marki jest zapewnianie swobodnego dostępu do usług kurierskich.

Dołączając do sieci franczyzowej epaka.pl otwierasz swój własny lokal, w którym klienci będą mieli możliwość nadawać i odbierać przesyłki. Punkt epaka.pl umożliwia nadanie przesyłek różnymi firmami kurierskimi w jednym miejscu. Zarabiasz na obsłudze klientów w zakresie wysyłki listów, paczek oraz palet, ale nie tylko.

Zyskujesz darmową reklamę i klienta, którego możesz zainteresować również innymi elementami swojej oferty, takimi jak sprzedaż materiałów do pakowania czy awizacje przesyłek takich jak: InPost, Allegro, FedEx czy UPS.

Decydując się na dołączenie do sieci franczyzowej epaka.pl mini, przedsiębiorcy zyskują możliwość uruchomienia usług kurierskich w swoich lokalach. Oznacza to, że ich klienci będą mogli nadawać i odbierać przesyłki krajowe i zagraniczne, w tym koperty z dokumentami czy paczki. Biorąc pod uwagę atrakcyjne ceny i błyskawiczne terminy dostawy w epaka.pl, dodatkowa usługa niewątpliwie wpłynie na wzrost atrakcyjności punktu wśród lokalnej społeczności.

Korzyści dla franczyzobiorcy:

epaka.pl

Obecnie sieć oferuje pełen wachlarz usług oraz współpracuje z 15 firmami kurierskimi na rynku. O tym, że firma cały czas się rozwija świadczy choćby nawiązanie współpracy z Allegro. Wszystko to przekłada się na coraz większe zaufanie klientów, którzy coraz chętniej korzystają z usług nadawania i odbierania przesyłek kurierskich w epaka.pl.

epaka.pl stawia na wspólny rozwój, dzieląc się swoim know-how i doświadczeniem poprzez cykliczne szkolenia i konferencje. Wydarzenia te ukierunkowane są również na podnoszenie kompetencji franczyzobiorców w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynkowe. epaka.pl dokłada starań, aby partnerzy franczyzowi byli zaznajomieni z najnowszymi trendami w zakresie marketingu oraz sprzedaży.

epaka.pl mini

epaka.pl mini to projekt uruchomiony w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców z mniejszych miejscowości, którzy już prowadzą swój biznes. Stwarza możliwości na rozszerzenie zakresu obecnej działalności, przyciągnięcie nowych klientów, a w efekcie dodatkowy zysk dla właściciela.

Minimalna kwota inwestycji: epaka.pl mini 499 zł netto, epaka.pl 5 000zł netto.

Franczyzna w BRANŻY EDUKACYJNEJ

11. EDUKIDO – wspiera rozwój dzieci w wieku 3-12 lat

Chcesz wrócić na rynek pracy po urlopie macierzyńskim? Znudziła Ci się korporacja? Myślisz o otworzeniu kolejnej działalności? A może po prostu wierzysz, że wspieranie rodziców w dbaniu o rozwój ich dzieci ma duży sens? Biznes z Edukido może być dobrym pomysłem na biznes dla Ciebie.

Edukido to autorski program zajęć pomagających dzieciom w wieku 3-12 lat poznawać świat poprzez klocki LEGO®. Marka oferuje dobrze dopasowany do rynku model biznesowy, z konkretnymi perspektywami zysku, z zakresem świadczeń dokładnie takim, jakiego oczekuje franczyzobiorca.

Aby rozpocząć własny biznes, nie musisz być doświadczonym przedsiębiorcą. Ważne, że chcesz prowadzić dochodowe przedsięwzięcie oraz rozumiesz znaczenie takich pojęć, jak: otwartość na pomysły innych, zaangażowanie, konsekwencja w biznesie.

CAŁKOWITY KOSZT „NA START” TO 2500 ZŁ BRUTTO.

Sprawdzony i działający model biznesowy - ponad 50 oddziałów w całej Polsce.

Atrakcyjny produkt na rynku zajęć pozalekcyjnych - autorska metodologia pracy z dziećmi w wieku 3-12 lat.

Franczyza edukacyjna Edukido – na czym zarabiasz?

  • regularne zajęcia we własnym Centrum Edukido;
  • zajęcia prowadzone w przedszkolach i szkołach;
  • jednorazowe warsztaty dopasowane do przedmiotów szkolnych;
  • imprezy urodzinowe;
  • półkolonie własne;
  • warsztaty na półkoloniach zewnętrznych;
  • eventy konsumenckie i firmowe.

Nie musisz mieć własnego lokalu, aby prowadzić oddział Edukido. Jest to oczywiście ciekawa opcja, ale szybciej i łatwiej stworzyć efektywny oddział, prowadząc na początku zajęcia Edukido tylko w takich miejscach jak przedszkola, szkoły, biblioteki czy klubokawiarnie.

Franczyzobiorca jednorazowo płaci za: licencję, zestawy klocków, akcesoria do prowadzenia zajęć i materiały marketingowe. Oprócz tego musi założyć działalność gospodarczą i oczywiście zainwestować swój czas. Do tego dochodzą tylko standardowe koszty prowadzenia działalności (obsługa księgowa, telefon i laptop, koszty paliwa etc.).

Opłata początkowa jest jednorazowa i w uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość rozłożenia jej na raty.

12. TwójRobot.pl – robotyka i programowanie

FRANCZYZA Z ROBOTAMI to rozwój biznesu w oparciu o uznaną markę firmy twojrobot.pl. Franczyzobiorca otrzymuje sprawdzony program około 200 zajęć, skuteczny system sprzedaży i promocji, wyłączność terytorialną, szkolenia i dostęp do strony.

SUBSKRYPCJA PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH to możliwość dla tych, którzy chcą skorzystać z wybranych programów bez franczyzy. Sieć oferuje około 200 scenariuszy zajęć z robotyki LEGO, Arduino czy z Minecrafta lub programowania dla dzieci.

Program edukacyjny – subskrypcja – idealna dla osób, osób, które mają biznes z robotami lub potrzebują programu edukacyjnego do szkoły, przedszkola lub projektów, dla nauczycieli i dyrektorów. Subskrypcja już od 95 zł miesięcznie. Koszt zakupu sprzętu - w zależności od wybranego programu. Licencja zawiera lekcje, konstrukcje, gotowe programy i ich objaśnienia, gotowe zabawy i misje dla dzieci, programy edukacyjne oraz LEGO Boost, LEGO EV3, Arduino, Minecraft, Scratch.

Franczyza małe miasto do 50 tys. jest idealna dla osób, które chcą samodzielnie prowadzić zajęcia w szkołach w swoim mieście. Koszt licencji to 7-7,5 tys. zł netto. Koszt zakupu sprzętu - 14-16 tys. zł. Licencja zawiera – licencję,  materiały reklamowe: plakaty, ulotki, rollup, wyłączność terytorialną, 2×2 dni szkolenia dla 1 osoby programy edukacyjne: Robokids, LEGO Boost, LEGO EV3, RoboRobo, Arduino, Minecraft, Scratch, półkolonie, urodziny z robotami, dostęp do systemu ze wszystkimi dokumentami, umowami, grafikami, możliwość dokupienia dodatkowych licencji programów.

Franczyza średnie miasto 50-200 tys. – idealna dla osób, które chcą prowadzić zajęcia w szkołach, zatrudniając także instruktorów. Koszt licencji to 8-9 tys. zł netto. Koszt zakupu sprzętu to 16-22 tys. zł. Licencja zawiera licencję, materiały reklamowe: plakaty, ulotki, rollup, wyłączność terytorialną, 2×2 dni szkolenia dla 2 osób, programy edukacyjne: Robokids, LEGO Boost, LEGO EV3, RoboRobo, Arduino, Minecraft, Scratch, półkolonie, urodziny z robotami, dostęp do systemu ze wszystkimi dokumentami, umowami, grafikami ,możliwość dokupienia dodatkowych licencji programów.

Franczyza duże miasto 150-500 tys. – idealna dla osób, które chcą założyć swoją stacjonarną placówkę i zatrudniać instruktorów. Koszt licencji to od 10 tys. netto. Koszt zakupu sprzętu - 20-30 tys. zł + dostosowanie lokalu. Licencja zawiera –licencję, materiały reklamowe: plakaty, ulotki, rollup, wyłączność terytorialną, 2×2 dni szkolenia dla 3 osób, programy edukacyjne:Robokids, LEGO Boost, LEGO EV3, RoboRobo, Arduino, Minecraft, Scratch, półkolonie, urodziny z robotami, dostęp do systemu ze wszystkimi dokumentami, umowami, grafikami, możliwość dokupienia dodatkowych licencji programów. 

Franczyzna w BRANŻY ODZIEŻOWEJ

13. 5.10.15 – sieć łącząca świat dziecka ze światem mody

Marka 5.10.15. obecna na polskim rynku blisko 30 lat oferuje szeroki wybór wygodnych i komfortowych ubrań dla dzieci do 12 roku życia a także dla dorosłych, tworząc kolekcje kolorowych zestawów dla całej rodziny.

5.10.15. od lat pracuje nad rozwojem sieci sprzedaży, w której ważne miejsce zajmują sklepy stacjonarne (obecnie ich liczba w Polsce przekroczyła 255). Tempo nowych otwarć - pomimo trwającej pandemii - potwierdza, że formuła franczyzowa marki cieszy się zaufaniem wśród franczyzobiorców, co potwierdza fakt, że niejednokrotnie z jednym franczyzobiorcą są otwierane 2-3 lub więcej sklepów w ciągu kilku lat jego działalności.

Przez wszystkie lata obecności na krajowym rynku marka poszła o krok dalej tworząc sklep internetowy, który z upływem lat prężnie się rozrasta tworząc multibrandową platformę sprzedażową, pozostającą w pełnej korelacji ze sprzedażą stacjonarną produktów marki.

Do współpracy na zasadach franczyzy marka 5.10.15. zaprasza partnerów ze wszystkich polskich miast o liczbie minimum 15 tysięcy mieszkańców. Minimalne wymogi do otwarcia lokalu, to wyposażenie sklepu o powierzchni od 55 m², z jedną standardową witryną i lokalizacją w miejscu o charakterze handlowym. W zależności od miasta może to być centrum handlowe, ale równie dobrze, gdy jest to centrum miasta, jedna z jego głównych ulic lub też pasaż handlowy. W przypadku sklepu mieszczącego się przy ulicy ważne jest, aby był on na parterze i posiadał przynajmniej jedną witrynę.

Franczyzobiorca uiszcza opłatę licencyjną w wysokości 15 000 zł płatną jednorazowo (lub w ratach) w skład, której wchodzą min.: licencja na używanie znaku towarowego, know-how prowadzenia sklepu marki. Własny sklep pod szyldem 5.10.15. można otworzyć już od 39 990 zł - oferta ta dotyczy sklepów o pow. do 70 m² z jedną standardową witryną. W skład wskazanej kwoty wchodzi wyposażenie zgodne ze standardami marki, a także niezbędny sprzęt informatyczny i fiskalny.

Ponadto 5.10.15. zapewnia Partnerowi pełne wsparcie przed otwarciem sklepu oraz przez cały okres współpracy, podczas którego oferuje również kompleksowe szkolenia sprzedażowe, obsługi systemu i VM dla pracowników sklepu. Marka ze swoimi partnerami dzieli się swoim know-how i daje im pełne merytoryczne wsparcie w ramach pakietu oferując kompleksowe szkolenia ze sprzedaży, obsługi systemu i VM na każdym etapie współpracy. Polityka handlowa marki polega również na przekazywaniu franczyzobiorcy towaru w komis, co za tym idzie 5.10.15. bierze na siebie pełną odpowiedzialność za towar i politykę sprzedaży. Takie podejście umożliwia pełne zaangażowanie centralnych narzędzi analitycznych, natychmiastową reakcję całej sieci, a z drugiej strony uwalnia Partnera od ryzyka związanego z zarządzaniem towarem.

Marka przygotowana jest na współpracę z osobami, które nie posiadają dużego doświadczenia w handlu. Partner w ramach współpracy z marką otrzymuje wynagrodzenie w postaci prowizji od sprzedanych produktów.

Franczyzna w BRANŻY SPORTU I ZDROWIA

14. 36 MINUT – największa sieć butikowych klubów treningowych

36 MINUT to największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych oraz największa w Europie sieć wykorzystująca urządzenia marki Milon. Obecnie liczy 50 klubów w całej Polsce, w tym 11 klubów własnych i dąży do uruchomienia 100 placówek. Kluby 36 MINUT w przeważającej większości mają status podmiotu leczniczego – zatrudniając fizjoterapeutów, mogą zapewnić klubowiczom profesjonalną i kompleksową opiekę.

Koncept 36 MINUT obejmuje zoptymalizowany czasowo i w pełni bezpieczny trening obwodowy, łączący ćwiczenia wytrzymałościowe i siłowe wykonywane w odpowiedniej kolejności, by kolejno angażować największe grupy mięśni. Sieć realizuje misję kształtowania korzystnych dla zdrowia nawyków w społeczeństwie, a poszczególne kluby rozszerzają swoją ofertę o usługi pokrewne, w ramach karnetu proponując także wsparcie dietetyka czy zajęcia w kilkuoosobowych grupach (np. stretching, ABT, zdrowy kręgosłup).

Warto wiedzieć, że jest to też jedno z nielicznych miejsc na sportowej mapie kraju, w których możliwa jest aktywizacja ruchowa osób w procesie powrotu do zdrowia po urazach, kontuzjach czy cierpiących na choroby cywilizacyjne.

Kluby 36 MINUT działają zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach liczących 15-60 tys. mieszkańców. Sieć koncentruje się obecnie na rozwoju w Wielkopolsce, na Śląsku, Dolnym Śląsku, Pomorzu i Pomorzu Zachodnim.

Aby otworzyć butikowy klub treningowy należący do sieci 36 MINUT, należy dysponować lokalem o powierzchni 120-200 m kw. znajdującym się na parterze z dostępnym w pobliżu parkingiem. Opłata za przystąpienie do sieci to 59 000 tys. zł netto, a całkowity koszt inwestycji wynosi ok. 300 tys. zł (w tym koszty remontu i wyposażenia lokalu). Comiesięcznym, stałym kosztem są opłata franczyzowa (5000 zł netto) oraz koszt dzierżawy urządzeń (od 2500 zł/mies.).

Klub osiąga break even point już w trzecim miesiącu działalności, a zwrot z inwestycji następuje w ciągu 18-24 miesięcy.

Franczyzobiorcy sieci mogą liczyć na szerokie wsparcie, m.in. w wyborze lokalizacji, pomoc w rekrutacji i przeszkoleniu personelu, a także na stałą opiekę menedżera, doradztwo w zakresie marketingu oraz informacje o tym, jak prowadzić rentowny biznes. Opłata przyłączeniowa zapewnia szereg benefitów, takich jak realizacja materiałów promocyjnych czy płatne działania skutecznie generujące leady. Dołączając do sieci 36 MINUT, franczyzobiorca zyskuje też dostęp do Akademii 36 MINUT – szeregu obowiązkowych i opcjonalnych szkoleń dla właściciela i zespołu.

15. Socatots Polska Sp. z o.o. – spełnianie sportowych marzeń dzieci

Tworzący tę markę wierzą w świat, w którym dzieci - poprzez uczestnictwo w najlepszych zajęciach sportowych - stają się lepszymi ludźmi, a przez systematyczne budowanie umiejętności piłkarskich zdobywają szanse na spełnianie swoich sportowych marzeń.

Od ponad dekady Socatots Polska popularyzuje piłkę nożną wśród najmłodszych, bo nawet sześciomiesięcznych dzieci. W ciągu dziesięciu lat, zajęcia początkowo oferowane jedynie w Szczecinie, trafiły do prawie pięćdziesięciu miast w Polsce, dotychczas, z naszych regularnych zajęć skorzystało prawie czterdzieści tysięcy dzieci.

Koncept został sprowadzony do Polski z Anglii, gdzie wcześniej trafił z Brazylii i był wspierany przez takie gwiazdy futbolu jak Socrates, Zico czy Carlos Alberto.

Głównym założeniem programu jest, poza ogólnym rozwojem dziecka w wieku przedszkolnym, zaszczepienie pozytywnych nawyków przyczyniających się do skutecznego  operowania piłką, obiema nogami przy pomocy wszystkich części stopy.

Tak przygotowane dzieci posiadają doskonałą podstawę aby dalej szlifować swoje umiejętności w szkołach piłkarskich, których program nauczania oparty jest o, wywodzącą się z Brazylii, Futebol de Salao. 

W ciągu ostatnich lat rozpoznawalność marki w grupie odbiorców urosła do wysokich rozmiarów zapewniających stały dopływ nowych podopiecznych, jednocześnie nasycenie reklamowe najlepiej przetestować wpisując do wyszukiwarki Google lub Facebook hasło „piłkarskie maluszki” czy „brazylijskie szkółki”.

Oferujemy tanie możliwości franczyzy z wysokim potencjałem zwrotu z inwestycji dla kogoś, kto ma silne pragnienie osiągnięcia sukcesu. Poniższa tabela powinna pomóc w nakreśleniu pełnego obrazu kosztów dla każdego, kto chce zainwestować we franczyzę.

TYP WYDATKÓW

KWOTA MINIMALNA NETTO

Opłata wstępna za franczyzę, w tym:

- wyłączność terytorialna,

- prawa własności intelektualnej

- dostęp do wiedzy trenerskiej

- narzędzia wsparcia biznesu

- doradztwo w zakresie zarządzania

PLN 4.000 *

Sprzęt trenerski

- Socatots

- BSS

PLN 4,600

Ubezpieczenie

od PLN 1000

Wydatki na tydzień szkoleniowy

od PLN 750

 

Szacowane koszty rozpoczęcia działalności: 10.350 PLN

 

* początkowa opłata dla franczyzobiorcy różni się w zależności od wielkości przyznanego terytorium i różnych wskaźników ekonomicznych w każdym obszarze.

Model przedstawiony w powyższej tabeli kosztów jest ustalonay na obszarze 20 000 mieszkańców.

Ewelina Adamczyk

Wojciech Szramowski

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.54

Udostępnij artykuł:

Podarunkowe gadżety pomysłem na biznes Podarunkowe gadżety pomysłem na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem