zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Otwieramy sklep z antykami

Sklep internetowy lub komis

Sklep może także funkcjonować jako komis - wówczas unikniemy kosztów zakupu towaru. Osoba chcąca sprzedać cenny antyk może skorzystać z opcji oddania go w komis (lub innej umowy pośrednictwa w sprzedaży).

- Natomiast tańsze przedmioty np. z pchlich targów kupujemy na własność, na sprzedaż- mówią eksperci.- Aby nie doszło do problemów z upłynnieniem towaru, pomocne może okazać się właśnie takie zróżnicowanie formy sprzedaży - komisu w przypadku drogocennych antyków i zakupu tych mniej wartościowych. Jeśli jednak właściciel sklepu może sobie na to pozwolić - może inwestować w antyki. Swój towar możemy też sprzedawać w sklepie internetowym, antykwariatach, wystawach, aukcjach internetowych. Dobrze będzie też nawiązać współpracę z firmą zajmującą się renowacją zniszczonych antyków i firmami dekorującymi wnętrza.

Właściciele sklepów ze starociami przypominają o możliwościach sprzedaży antyków w sieci.

- Koneserzy chętnie odwiedzają takie strony internetowe, przeglądają zdjęcia zbiorów, czytają ich opisy - mówią antykwariusze. - Zdarza się, że przyjeżdżają obejrzeć dzieło, ale i tacy, którzy je po prostu zamawiają. Oczywiście każda sprzedawana przez nas rzecz posiada gwarancję autentyczności. Sprzedajemy tylko działające rzeczy.

Prowadząc sklep internetowy trzeba będzie zadbać o fachowe i bezpieczne zapakowanie przesyłanej rzeczy - także barokowej komody - i zaopatrzenie się różnego rodzaju folie, tektury, gąbki i odpowiednie gabarytowo auto. Zakładając działalność trzeba będzie oczywiście ponieść koszty założenia

działalności gospodarczej, zakupu lub wynajmu lokalu (wynajem ok. 2500 zł miesięcznie), wyremontowania go, zakup samochód, środki na zakup towaru i częste wyjazdy (także za granicę), aby go kupić.

- Prowadząc taką działalność z reguły trzeba posiadać fakturę, aby udokumentować pochodzenie sprzedawanego towaru - mówi jeden z antykwariuszy. - Faktury nie byłyby potrzebne, jeśli otworzylibyśmy działalność o symbolu PKD 52.50. Z - będziemy rozliczać się z urzędem skarbowym w formie ryczałtu. Poza tym w przypadku sprzedaży staroci lub innych przedmiotów mających pewną wartość, na które nie mamy dowodu zakupu, warto ją udokumentować fakturą VAT MARŻA.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.38

Udostępnij artykuł:

Trendy w branży e-commerce w 2018 roku Trendy w branży e-commerce w 2018 roku
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem