zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Firma sprzątająca - czysty pomysł na biznes

Małe, duże czy średnie - profesjonalnie i na błysk

Także firmy i instytucje publiczne decydują się na outsourcingowanie sprzątania ( nie zaprzątając sobie głowy pensjami sprzątaczek, nadzorem nad nimi czy materiałami i akcesoriami niezbędnymi do sprzątania) niż zatrudniać sprzątaczkę na etat.

 

Firmy zajmujące się porządkowaniem i sprzątaniem można podzielić na małe firmy sprzątające oraz średnie i duże firmy sprzątające.

 

Pierwsze to przeważnie firmy jednoosobowe lub małe spółki zatrudniające tylko kilka osób. Realizują zazwyczaj pojedyncze, jednorazowe zamówienia. Ich właścicielami są w większości doświadczeni sprzątacze, posiadający swoją renomę. Klienci tę renomę poznali, polecają więc ich usługi, co pozwala właścicielom zaoszczędzić na reklamie.  Dzięki małej ilości pracowników skupiają się na małych powierzchniach takich jak mieszkania, małe biura czy magazyny. Ten rodzaj usług nie jest bardzo kapitałochłonny. Małe podmioty nie wymagają inwestycji w drogi i specjalistyczny sprzęt, przez co bariery wejścia na rynek są małe, a o sukcesie danych firm często decyduje renoma i zaufanie klientów.

 

Średnie i duże firmy sprzątające skupione są natomiast na cyklicznych zamówieniach, przy czym przeważnie nie zajmują się sprzątaniem mieszkań. Ich celem jest dbanie o porządek w dużych halach, supermarketach i biurowcach. Zazwyczaj zatrudniają od kilkunastu osób pracujących w różnych miejscach. Koszty takiej działalności są nieporównywalnie większe od kosztów małych firm tego segmentu. Wiąże się to z tym, że ten rodzaj działalności generuje duże koszty związane z zakupem lub wynajmem profesjonalnego sprzętu, stworzeniem biura handlowego, zatrudnieniem dużej ilości pracowników w tym handlowców, którzy są odpowiedzialni za podpisywanie umów oraz reklamę spółki.

 

Praktycznie każda firma sprzątająca podpisuje umowy z pracownikami, którzy są szkoleni z zakresu efektywności swojej pracy. W przypadku zlecenia sprzątania, zleceniodawca nie musi inwestować w sprzęt, który zapewnia zleceniobiorca.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.31

Udostępnij artykuł:

Czy długość szkolenia franczyzobiorcy ma znaczenie Czy długość szkolenia franczyzobiorcy ma znaczenie
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem