zaloguj
PRZEWIŃ

Franczyza odporna na pandemię cz. 1

Salony VOX

Sieć salonów VOX tworzą dziś trzy formaty sklepów - z ofertą drzwi i podłóg, z meblami oraz  z ofertą łączącą cały asortyment VOX. Wszystkie salony rozwijanie są przez Grupę Kapitałową VOX. Dzięki temu salony franczyzowe korzystają z tych samych możliwości, które przysługują salonom własnym marki - wszystkie działania marketingowe i wspierające sprzedaż są tak skoordynowane, by promować salony i kierować klientów do lokalnych oddziałów.

- Doskonale to było widać w 2020 roku, gdy handel musiał mierzyć się z licznymi ograniczeniami wynikającymi z pandemii - mówi Anna Szczepaniak, Marketing Manager marki VOX. - Pod koniec wiosny uruchomiliśmy platformę Wirtualny Salon, która jest połączeniem sklepu internetowego, katalogu, wirtualnej strefy doradcy i konfiguratora wnętrz. Tym sposobem mogliśmy aktywnie łączyć klientów robiących zakupy online z doradcami w konkretnych salonach. W tym okresie niezwykle ważne było też zaopatrzenie salonów, którego stabilność w naszej sieci gwarantuje sześć centrów logistycznych.

Ostatnie miesiące to okres dynamicznych zmian w sieci salonów VOX. Mimo pandemii 2020 rok minął pod znakiem nowych otwarć, przebudów i zmiany wyglądu już działających punktów.

Ekspansji sprzyjało też duże zainteresowanie potencjalnych partnerów współpracą z Grupą Kapitałową VOX. Dziś w Polsce jest 160 punktów, ulokowanych zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach.

- Można powiedzieć, że to franczyza odporna na pandemię. Dynamika sprzedaży w sieci franczyzowej była jeszcze większa niż w sieci własnej. Mamy teraz więcej zapytań od potencjalnych partnerów i pracujemy nad kolejnymi 3 otwarciami sklepów. Ponadto wspieramy sklepy stacjonarne działaniami online - mówi Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. Sprzedaży detalicznej i Rozwoju sieci VOX.

Formuła salonów VOX nieustannie się zmienia i jest dostosowywana do potrzeb rynku i klientów, a wszystkie innowacje są wdrażane w sieci przy wsparciu centrali firmy. Całą sieć wyróżnia spójna koncepcja skupiona na profesjonalnym doradztwie projektowym, wsparciu produktowym, technicznym oraz realizacyjnym. VOX pomaga też partnerom w organizacji usług Certyfikowanych Ekip Montażowych, transportu, montażu i sprzedaży ratalnej.

VOX swoim partnerom franczyzowym zapewnia aktywne wsparcie zarówno na początku działalności, przy organizacji nowego salonu (pomaga w przygotowaniu projektu adaptacji lokalu, oświetlenia, organizacji ekspozycji a nawet pozyskaniu lokalu i negocjacjach umowy najmu), jak też w dalszym funkcjonowaniu i rozwoju.

ŻABKA

Odważnie czoła pandemii stawili też franczyzobiorcy sieci „Żabka.”

- Pandemia okazała się ważnym sprawdzianem dla franczyzy – mówią pracownicy Biura Prasowego Żabka Polska. - Trudne czasy sprawiły, że na znaczeniu zyskało posiadanie doświadczonego i sprawdzonego partnera w biznesie oraz działanie w branży o stabilnej pozycji. Wsparcie firmy, która elastycznie reaguje na zmieniające się potrzeby rynku oraz dysponuje odpowiednimi zasobami i know–how, by podjąć konieczne kroki usprawniające funkcjonowanie biznesu, stało się ważne jak nigdy wcześniej.

Szybkie działania podjęte przez Żabkę sprawiły, że franczyzobiorcy mogli stabilnie prowadzić swoje sklepy. Od wiosennego lockdownu franczyzobiorcy mogli liczyć na subwencje finansowe, z których środki przeznaczali na redukcję negatywnych dla ich biznesu skutków wprowadzonych ograniczeń.

- Od początku pandemii dostarczaliśmy również środki ochrony indywidualnej - rękawice, przyłbice, maseczki, stacje do dezynfekcji, szyby pleksi – by zarówno prowadzący sklepy, jak i klienci, czuli się w naszych punktach bezpiecznie – mówią pracownicy Biuro Prasowe Żabka Polska. - Pracowaliśmy bardzo mocno nad dostosowaniem asortymentu do potrzeb klienta, tak by zachować pełną dostępność produktów w sklepach. Odpowiedzieliśmy na potrzeby konsumentów w zakresie zdalnych zakupów, tym samym utrzymując poziom sprzedaży, poprzez wprowadzenie nowych usług dodatkowych jak „Zamów i odbierz” czy „Żabka do domu”.

W kwietniu 2020 r. wprowadziliśmy nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertę franczyzową. Wszyscy nowo przystępujący do sieci franczyzobiorcy mają zagwarantowany przychód w wysokości 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności, który umożliwia skupienie się na rozwoju biznesu i zapewnia stabilizację finansową. Dodatkowo w ramach naszej oferty przedsiębiorcy otrzymują gotowy do otwarcia i zatowarowany sklep w atrakcyjnej lokalizacji, dostęp do szeregu szkoleń, opiekę partnera oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi ułatwiających zarządzanie własnym biznesem. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o kilkaset nowych sklepów i przystąpiło do niej kilkuset nowych franczyzobiorców. W październiku przekroczyliśmy liczbę 5000 przedsiębiorców współpracujących z nami. Obecnie jest ich ponad 5500.

Stabilny sektor, rzetelny partner i pomoc w wielu obszarach funkcjonowania biznesu niezależnie od okoliczności, przekonały do otwarcia sklepu „Żabka” kolejnych przedsiębiorców, nawet w tak trudnym czasie pandemii.

 

W kolejnych artykułach zaprezentujemy kolejne pomysły na franczyzę odporną na pandemię.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.55

Udostępnij artykuł:

Jak sprawdzić czy dana sieć operuje odpowiednim wsparciem Jak sprawdzić czy dana sieć operuje odpowiednim wsparciem
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem