zaloguj
PRZEWIŃ

Usługi pocztowe na wsi. Agencja Pocztowa zysk dla Ciebie i mieszkańców

Transformacja ustrojowa spowodowała, że z wielu małych miejscowości zniknęła tak potrzebna instytucja, jaką jest poczta wraz z wieloma usługami pocztowymi. Jednak minęły już lata, gdy mieszkańcy byli skazani na brak u siebie usług pocztowych. Dobrym pomysłem na działalność na takich terenach są agencje pocztowe. Wydaje się to sprawdzać, bo te wyrastają w kraju jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Głównym plusem jest fakt, że prowadzenie agencji pocztowej nie jest trudne, a może stanowić doskonałe uzupełnienie małego sklepu, punktu usług poligraficznych (ksero, wydruki, reklamy).

Dzisiaj agencje pocztowe znajduje się w kilkudziesięciu wsiach i miasteczkach Polski oraz w większości dużych miast. Agentem pocztowym może zostać każdy przedsiębiorca - osoba fizyczna lub prawna, który zobowiązuje się w ramach umowy agencyjnej do zawierania umów na świadczeniu usług w imieniu Poczty Polskiej S.A.

Co należy przygotować?

Co ważne agent pocztowy nie musi zajmować się tylko tą działalnością. Z powodzeniem może wykonywać równolegle inne zajęcie. Taki punkt może być przecież otwarty do godz. 14.00 bez sobót i niedziel. Warto pomyśleć o rozkręceniu takiego biznesu na wsi, gdzie internet jest wolny lub nie ma go wcale. Gdzie indziej usługi elektroniczne mogą być sporą konkurencją w stosunku do realizacji przekazów pieniężnych. Jednak nic przecież nie zastąpi fizycznego przesyłania paczek czy kartek świątecznych z życzeniami. Poza tym nie zawsze internet musi być naszym wrogiem. Żyjemy przecież w czasach, gdy często dokonujemy zamówień ze sklepów internetowych. Wówczas klient internetowy może wybrać, jako doręczyciela nasz punkt agencyjny.

Na stronie Poczty Polskiej czytamy, że od kandydatów oczekuje się jedynie:

- zarejestrowanej działalności gospodarczej lub gotowości do jej prowadzenia,

- dysponowania lokalem (własność lub inny tytuł prawny),

- podstawowej obsługi komputera,

- sumienności i samodyscypliny.

W zamian za to firma matka (bo mówimy tu o swego rodzaju franczyzie) oferuje zarówno szkolenia z przeprowadzania operacji pocztowych, nadawania przesyłek i listów, ale również oprogramowanie, sprzęt eksploatacyjny niezbędny do realizacji usług pocztowych, druki i materiały niezbędne dla zapewnienia prawidłowej realizacji usług pocztowych. Otrzymuje także w pakiecie wraz know how, także nieodpłatnie: wag, stemple ,bannery reklamowe, możliwość korzystania i gotowe loga Poczty Polskiej, a nawet reklamy ledowe.  Poczta pomaga także w zakresie organizacji reklamy, przygotowując za nas elementy wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej. Jednak jak przy korzystaniu z każdej marki obowiązuje nas dostosowanie się do wymogów marketingowych. Dodajmy jednak, że mimo nieodpłatnego użyczenia tych wszystkich materiałów, Poczta Polska zabezpiecza swoją własność wekslem in blanco.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.05

Udostępnij artykuł:

Trendy w branży e-commerce w 2018 roku Trendy w branży e-commerce w 2018 roku
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem