Partner serwisu

Otwieramy Centrum Aktywności Ruchowej

?Postawa? ? chyba nie ma człowieka, który nie zwróciłby uwagi na to jaką mamy sylwetkę. Czy jest ona wyprostowana, czy też przygarbiona, sprawiająca wrażenie, że osoba w taki sposób poruszająca się jest wciąż zmęczona, przytłoczona życiem. W dobie dbałości o wizerunek szczególnie ważna jest aktywność ruchowa. Ruch dobrze pojęty, to nie tylko piękna postawa, smukła sylwetka, ale co najważniejsze dobre zdrowie. Stąd już tylko krok do podjęcia decyzji o otwarciu Centrum Aktywności Ruchowej.

Decydując się na otwarcie takiego właśnie centrum połączysz przyjemne z pożytecznym. A jeżeli jeszcze dotychczas zawodowo zajmowałaś/zajmowałeś się gimnastyką korekcyjną i masz ku temu przygotowanie, to poprowadzenie takiego ?salonu? nie będzie dla ciebie niczym specjalnie trudnym.  

Najpierw sondujemy rynek

  Zanim jednak zdecydujesz się na podjęcie tego typu działalności gospodarczej sprawdź dokładnie jak wygląda sytuacja w mieście, okolicy, w której miałoby zaistnieć twoje centrum aktywności ruchowej. Czy już istnieją takie centra, a jeśli tak, to jakiego typu zajęcia i dla kogo są one dostępne. Nie bez znaczenia jest rozeznanie strony finansowej takiego przedsięwzięcia. Warto sprawdzić, jakie ceny, na jakie zajęcia oferuje potencjalna konkurencja. Jakimi dysponuje warunkami do ich prowadzenia i czy prowadzą je wykwalifikowani pracownicy. To wszystko mieć będzie wpływ na to czy Twoja lokalizacja, oferowane warunki znajdą grono odbiorców/klientów chętnych do skorzystania. Akurat w przypadku centrum aktywności ruchowej sytuacja na rynku zdaje się sprzyjać tego typu działaniom. Warto zauważyć, że w szkołach jest coraz mniej zajęć nastawionych na prawidłowy rozwój każdego dziecka. Zajęcia korygujące wady postawy jeżeli są to w niewielkim ? w porównaniu do potrzeb ? zakresie, jako formy pracy pozalekcyjnej. Coraz częściej diagnozowane wady postawy u dzieci pokazują, że warto pochylić się nad takim właśnie kierunkiem działalności na własny rachunek. Młodzi rodzice coraz częściej decydują się na wysyłanie dzieci na zajęcia usprawniające, korygujące już zaistniałe wady postawy.   pomysł na biznes-centrum aktywności

Poszukaj wsparcia

  Jeżeli nie masz oszczędności, kapitału na rozkręcenie własnej działalności, to warto najpierw rozejrzeć się, gdzie i na jakie przedsięwzięcia można pozyskać wsparcie. W niektórych przypadkach będą to bezzwrotne dotacje, innym razem w grę wchodzi refundacja części kosztów poniesionych na inwestycję. Zawsze należy dokładnie przeanalizować jakie zobowiązania niesie ze sobą otrzymanie konkretnego rodzaju pomocy, kiedy można liczyć na ?gotówkę?, aby dobrze zaplanować dalsze działania. Wybierz projekt, inicjatywę, z której chcesz pozyskać pieniądze na swoją firmę i napisz biznesplan. Im lepszy, bardziej szczegółowy, dobrze promujący planowane przedsięwzięcie, tym większe szanse na uzyskanie wsparcia. Warto zainwestować w swoją przyszłość również od strony edukacyjnej. Przydatne w późniejszym prowadzeniu działalności będą różne szkolenia, jak choćby z zakresu podstaw biznesu, czy księgowości. Jeżeli jednak nasza wiedza związana z rozliczaniem firmy przed fiskusem nie jest zadowalająca, to lepiej powierzyć tę sferę fachowcom.  

Wybieramy lokal

  Dobrze jest rozejrzeć się za ewentualną lokalizacją dla swojego biznesu. Dobrze jeżeli mamy własne lokum i nie trzeba będzie w przyszłości ponosić dodatkowych opłat z tytułu dzierżawy. W przypadku takiego przedsięwzięcia, jak centrum aktywności ruchowej można nawiązać kontakt z dyrektorami placówek oświatowych dysponujących salami gimnastycznymi, bądź też z gestorami sal sportowo-rekreacyjnych. Zazwyczaj są oni chętni do współpracy, zwłaszcza, jeżeli z proponowanej współpracy również te placówki będą mogły czerpać jakieś korzyści. Przy wyborze miejsca na centrum bardzo ważna jest lokalizacja tam, gdzie występują skupiska dzieci ? jeżeli to głównie z myślą o nich ? przygotowujemy ofertę. Chodzi o to, aby maluchy nie musiały dojeżdżać do placówki z daleka.  

Rejestrujemy firmę i do dzieła

  Warto przypomnieć, co powinniśmy po kolei pozałatwiać, aby móc przystąpić do konkretnych działań. Najpierw rejestrujemy działalność w biurze ewidencji gospodarczej, jakie mieści się w urzędzie gminy lub miasta, na terenie którego chcemy ulokować swój biznes. Obecnie jest to bezpłatne. Kolejnym krokiem jest wystąpienie do Urzędu Statystycznego o nadanie numeru REGON. Zgłaszamy swoją działalność do Urzędu Skarbowego oraz powiadamiamy Zakład Ubezpieczeń Społecznych i możemy zabrać się normalnej pracy? A skoro o ?fiskusie? mowa, to trudno nie wspomnieć o wyborze formy rozliczania się ze ?skarbówką?. Większość stawiających pierwsze kroki w działalności gospodarczej decyduje się na rozliczenia w firmie karty podatkowej. To najłatwiejsza forma. Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach samodzielnie prowadzić swoje finanse, to lepiej jest skorzystać z fachowej pomocy i zlecić prowadzenie księgowości na zewnątrz.  

Promocja na medal

  Warto pamiętać, że obecnych czasach trudno oczekiwać, że nowa firma sama zostanie wyłuskana przez potencjalnych klientów. Zanim więc do naszych drzwi zapukają pierwsi chętni musimy zadbać o reklamę. Najważniejszą sprawą przy opracowywaniu strategii promocyjnej dla naszej firmy jest to do kogo nasza oferta ma być skierowana. Czym chcemy przyciągnąć uwagę. Jakie informacje powinny się znaleźć w materiałach promocyjnych. Istotnym elementem takich działań jest własne logo. Można samemu pokusić się o jego stworzenie, bądź też zlecić jego opracowanie grafikom. Dobrze, aby powstało kilka wersji takiego znaku. Dopiero z takiej oferty wybrać taki znak, z którym będzie się identyfikował właściciel firmy, ale i klient, który zechce skorzystać z oferty właśnie tej placówki. Jeżeli nie stać Cię na wyłożenie większej gotówki na reklamę w mediach, to warto choćby zadbać o ulotki. Warto je rozdysponować wszędzie tam, gdzie może z nich skorzystać potencjalny klient. Można je wydrukować nawet na zwykłej drukarce.  

Jaka oferta

  Jeżeli planujemy zajęcia dla grupy 15 dzieci ? jednorazowo - to nasza sala do ćwiczeń powinna być nie mniejsza niż o wymiarach 15 m x 4,5 m. Najlepiej jeśli w zajęciach uczestniczy (jednorazowo) dziesięcioro dzieci. Wówczas można prowadzić je bardziej efektywnie. Grupy uczestników należy tworzyć z dzieci o podobnych problemach zdrowotnych. Wówczas gros ćwiczeń można wykonywać wspólnie. Pozostałe dobierane są indywidualnie. Coraz chętniej w tego typu zajęciach uczestniczą również panie. To w jakiej kondycji jest nasz kręgosłup w dużej mierze zależne jest nie tylko od tego ile się ruszamy, ale i jakiego typu jest to aktywność ruchowa. Im lepiej wpiszemy się w oczekiwania naszych potencjalnych klientów, tym większe mamy szanse na dobry rozwój własnego ?interesu?. Powodzenia! Katarzyna Ossowska uwielbia pracę z dziećmi Fot. Andrzej Połomski   KOSZT INWESTYCJI Łączne koszty na starcie przedsięwzięcia ? to ok. 13-14 tys. zł 20-50 zł - opłata za wynajem za godzinę sali 200-500 zł ? prowadzenie księgowości Ok. 2000 zł ? opłaty dodatkowe, okołorejestracyjne samochodu wykorzystywanego dla potrzeb firmy 1000-2000 zł ? koszty reklamy (m.in. wizytówki, projekt ulotek, ulotki, karnety, specjalna folia na reklamę przeznaczoną szybę auta) 800-1000 zł ? paliwo do auta 2500-3000 zł ? remont i adaptacja sali 2500-3500 zł ? zakup sprzętu komputerowego z drukarką itd. 800-1000 zł ? zakup sprzętu do ćwiczeń Miesięczne koszty stałe: 200-500 zł ? księgowość 20-50 zł ? opłata za wynajem na godzinę sali 800-1200 zł ? utrzymanie samochodu 250-900 zł ? opłaty na ZUS 19% - podatek dochodowy Razem ok. 1400-2800 zł Szacowane przychody: 8-9 zł ? cena godziny lekcyjnej zajęć dla dzieci 9-10 zł ? cena godziny lekcyjnej zajęć dla kobiet 30-35 zł ? cena karnetu na 4 wejścia + piąte gratis 40-45 zł ? cena karnetu dla kobiet na 4 wejścia + piąte gratis 600-900 zł ? wpływy z zajęć prowadzonych w 3 grupach dziecięcych 1200-1800 zł ? wpływy z zajęć dla kobiet Przychody razem 1800-2700 Generowany na starcie dochód 400-800 zł

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Web Analytics google-site-verification: google3bcd9892e1b8f2dc.html