zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Masz 200 tys. zł Wejdź w znany i sprawdzony biznes

 

SICILIA PIZZA & PASTA – sycylijska kuchnia w klimatycznym lokalu

 

Sicilia Pizza & Pasta to koncept pizzerii tratorii z własnym unikalnym menu. Restauracja oferuje sprzedaż w lokalu oraz z dostawą.

 

Franczyzobiorca, podpisując umowę franczyzową z „Sicilia Pizza & Pasta” uzyskuje prawo do wieloletniego prowadzenia działalności pod marką franczyzodawcy i korzystania z szeregu atutów konceptu:

  • autentyczna, sycylijska kuchnia. Przystępując do systemu uzyskasz dostęp do technik i przepisów najbardziej rozpoznawalnej, popularnej i lubianej na świecie gamy smaków. Ponieważ Sicilia Pizza & Pasta opiera swoje działanie na ofercie kulinarnej opracowanej przez włoskich mistrzów kuchni – pizza i pasty restauracji tworzą menu konkurencyjne w każdej lokalizacji;
  • wsparcie franczyzodawcy. Zarówno franczyzobiorca jak i jego pracownicy przejdą szkolenie organizowane przez franczyzodawcę. Organizator systemu od początku wspiera franczyzobiorcę i pomaga mu w jego działalności. Przez cały okres współpracy franczyzobiorca może korzystać z pomocy franczyzodawcy lub jego pracowników, co zasadniczo odróżnia jego sytuację od pozycji indywidualnego przedsiębiorcy pozbawionego wsparcia sieci;
  • wygląd lokalu. Franczyzobiorca korzysta z projektu architektonicznego opracowanego przez franczyzodawcę, profesjonalnie opracowanej aranżacji tak wnętrza jak i elewacji lokalu;
  • know-how. Jeżeli już prowadzisz lub prowadziłeś działalność gospodarczą w branży gastronomicznej zapewne wiesz na jakie straty narażony jest przedsiębiorca. Nieznajomość sprzętu, korzystanie z niesprawdzonego wyposażenia, współpraca z niesprawdzonymi dostawcami towarów – to tylko niektóre aspekty mogące generować straty, nie mówiąc o utraconych korzyściach z powodu chociażby niewłaściwej ekspozycji oferty, nieprofesjonalnego zachowania obsługi i błędów w jej nadzorze. Wsparcie franczyzodawcy pozwala zminimalizować ryzyko popełnienia błędów w organizacji przedsiębiorstwa jakim jest każda restauracja;
  • organizacja systemu. Wysoki poziom obsługi, bardzo dobrze wyszkolony i stylowo ubrany personel, dobrze utrzymany lokal, sprawnie zorganizowane dostawy, wdrożony system HACCP, to tylko niektóre korzyści jakie odnosi franczyzobiorca stosując procedury Sicilia Pizza & Pasta. Kolejną bardzo ważną zaletą są dostawcy z którymi sieć ma podpisane kontrakty na współpracę, daje to nam wiele korzyści, przede wszystkim niższe ceny produktów oraz ich wsparcie marketingowe w budowaniu silnej sieci. Franczyzobiorca pozostaje niezależnym przedsiębiorcą, ale zobowiązany jest przestrzegać procedur systemu, co działa na korzyść obydwu stron współpracy;
  • marketing. Począwszy od logo nawiązującego do sycylijskiego godła, poprzez wygląd lokali i obsługi aż po działania PR, system Sicilia tworzy spójny, wyrazisty wizerunek marketingowy, z którego korzysta każda jednostka sieci. Zaawansowany marketing – kreatywna i skuteczna reklama, wysoki poziom materiałów marketingowych, sprawdzone sposoby dotarcia do klienta, ciekawe formy współpracy barterowej, mocna reklama internetowa, organizowane centralnie lub lokalnie konkursy, nagrody, zaproszenia, bony, to wszystko stanowi o dotychczasowym sukcesie sieci, ale posłuży także i Tobie przy tworzeniu i rozwoju pozycji Twojej Sicilia Pizza & Pasta na lokalnym rynku;
  • własne produkty. Franczyzodawca importuje wybrane półprodukty dla całej sieci (są to oryginalne pasty, pasta fresca, wędliny, sery, mąka, oliwa, kawa, wino itp.). Kuchnia włoska jest popularna w Polsce, ale własne produkty w połączeniu z całym know-how sprawią, że Sicilia Pizza & Pasta będzie się różnić od innych restauracji w okolicy. Poprzez znaczną skalę działania franczyzodawca jest w stanie zapewnić dobre ceny zaopatrzenia;
  • sprzedaż z dowozem. Istotnym elementem systemu Sicilia Pizza & Pasta jest sprzedaż z dostawą. Franczyzobiorca będzie korzystał ze strony internetowej przygotowanej przez franczyzodawcę oraz wypróbowanych rozwiązań marketingowych w celu pozyskania zamówień.

 

Kto może zostać franczyzobiorcą systemu Sicilia Pizza & Pasta?

Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę jest osoba charakteryzująca się wysoką motywacją osobistą, odporna na stres i gotowa na ciężką pracę, którą jest prowadzenie własnej działalności gospodarczej w gastronomii. Kandydat musi posiadać także wystarczające środki finansowe na inwestycję w nową restaurację lub przekształcenie istniejącego lokalu w Sicilia Pizza & Pasta.

 

Na tej podstawie można wyodrębnić następujące kryteria przystąpienia do systemu Sicilia:

  • akceptacja celów i zasad działania systemu Sicilia Pizza & Pasta zapisanych w umowie franczyzowej;
  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej (osobistej lub w formie spółki prawa handlowego, np. sp. z o. o.);
  • innowacyjność, dbałość o jakość oraz chęć podnoszenia własnych kwalifikacji;
  • posiadanie środków finansowych umożliwiających dostosowanie lokalu do wymagań systemu.

 

Na podstawie doświadczeń franczyzodawcy minimalna inwestycja w przygotowanie restauracji Sicilia Pizza & Pasta to około 200 tys. zł. oczywiście uzależniona jest od wielkości lokalu i możliwości adaptacyjnych.

 

Po znalezieniu lokalizacji i wstępnym audycie sieć przygotuje szczegółowy kosztorys i cały biznes plan inwestycji.

 

Oczekiwany okres zwrotu z inwestycji to około 2 lat, ponieważ każdy nowy lokal gastronomiczny potrzebuję czasu, aby zdobyć popularność.

 

Oczekiwana rentowność lokalu to min. 150 tys. zł rocznie.

 

Opłata wstępna za pakiet startowy oraz udostępnienie prawa do korzystania z systemu Sicilia Pizza & Pasta na okres 5 lat płatna  przy podpisaniu umowy wynosi 10 000 zł. (kwota ta zawiera opłatę za know-how, podręcznik operacyjny, szkolenia personelu franczyzobiorcy przed otwarciem lokalu, wstępne działania marketingowe oraz koszty operacyjne związane z uruchomieniem lokalu).

 

Stała miesięczna opłata licencyjno-marketingowa to 5% liczona od obrotu netto.

 

Podstawowe wymagania sieci

  • wymagania lokalowe restauracji Sicilia Pizza & Pasta nie są sztywne – powierzchnia lokalu nie może być jednak mniejsza od 120 m². Metraż idealnej restauracji to 120-140m², w zależności od cech danej lokalizacji;
  • najlepsza lokalizacja restauracji to centra miast, bliskość szkół, biurowców lub duże osiedla. 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.39

Udostępnij artykuł:

Franczyza z Naturhouse Franczyza z Naturhouse
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem