zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Produkty Benedyktyńskie - tradycja czarnych mnichów przekuta w pomysł na biznes

Dziś coraz więcej konsumentów wybiera produkty, kierując się ich składem, miejscem i sposobem wytwarzania oraz jakością. Od paru lat sieć Produkty Benedyktyńskie oferuje całą gamę towarów, opierając swoją strategię biznesową właśnie na tym założeniu.

Powiedzenie: "nic nie jest ważniejsze niż zdrowie" to banał, jednak popularność tego twierdzenia wynika z dość powszechnej mody na zdrowy styl życia. Ma ona duże znaczenie dla obrotu produktami ekologicznymi, prozdrowotnymi.

Firma nawiązująca do tradycji benedyktynów

Handlowcy, producenci i specjaliści od marketingu zdają sobie sprawę z dużej świadomości konsumentów, dokonujących wyboru towarów wśród sklepowych półek. W ciągu ostatnich lat polski rynek wzbogacił się o wiele nowych firm, oferujących rozmaite produkty nastawione na prozdrowotny trend. Jedną z nich jest przedsiębiorstwo sieciowe - Produkty Benedyktyńskie.

Jak podpowiada sama nazwa tej firmy, działalność sieci nawiązuje wprost do tradycji ojców z klasztoru pw. św. Benedykta. Ich spuścizna - niezwykła przedsiębiorczość, będąca także nośnikiem nowinek technicznych i naukowych, sprawiała, że cieszyli się nie tylko szacunkiem, ale i bogactwem. Benedyktyni przy okazji podobnie, jak współcześnie "Produkty Benedyktyńskie" okazywali się często sprawdzonym pracodawcą.

Jak czytamy na stronie firmowej: "Klasztor Benedyktynów w Tyńcu od pokoleń kolekcjonował nie tylko księgi, ale również przepisy lecznice i kulinarne. Mikstury mnichów znane były ze swoich leczniczych właściwości. W pobliżu infirmerii znajdował się ogród ziołowy, który służył do uprawy roślin leczniczych, takich jak szałwia, rozmaryn czy też len. Klasztorni medycy przygotowywali z nich wywary do picia, maści do smarowania lub okładów. Dziś Benedyktyni również wykorzystują najnowsze odkrycia naukowe, umiejętnie łącząc je z tradycyjnymi recepturami."

Grupa docelowa 30- 60-latkowie o średnich dochodach

W ofercie sieci, o której mowa znajdziemy zatem całą gamę różnego rodzaju typów towarów, takich jak: produkt bez cukru, bezglutenowy, ekologiczny, regionalny, tradycyjny, wegetariański i zdrowotny. Grupą docelową Produktów Benedyktyńskich są klienci w wieku 30-60 lat/powyżej. Zatem są to klienci o ustabilizowanej sytuacji finansowej, których stać na dobry - czasem droższy produkt. Zaznaczmy jednak, że w przypadku tej oferty wysoka jakość nie jest równoważona wysoką ceną. Ta przeciwnie jest przystępna w porównaniu z ofertami konkurencyjnych firm.

Produkty Benedyktyńskie maści dla pielgrzyma

Firma cały czas próbuje atakować rynek nowymi propozycjami. Warto zwrócić uwagę na jej linie kosmetyków. Dużą popularnością cieszą się zwłaszcza olejki do kąpieli. Niebawem pojawią się dwie linie suplementów oraz cztery linie kosmetyczne. Przedstawiciele sieci, jednak na razie nie zdradzają o co może dokładnie chodzić.

- Jak najbardziej inwestowanie, rozwijanie produkcji i dystrybucji produktów prozdrowotnych ma sens - mówi Agnieszka Jabłońska, asystentka zarządu, brand manager sieci Produkty Benedyktyńskie. -  W ostatnim czasie powstało wiele małych i średnich firm tego segmentu rynku. Coraz więcej klientów sięga po tego typu ofertę. Klienci są jednak coraz bardziej świadomi i wymagający. Obecnie nawet duże, znane sieci supermarketów mają swoje działy z tego typu produktami, mając świadomość,  że znajdą one swoich odbiorców.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.35

Udostępnij artykuł:

Biznes oparty na miłości do czworonogów. Handel i dystrybucja psich akcesoriów Biznes oparty na miłości do czworonogów. Handel i dystrybucja psich akcesoriów
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem