Pomysł na biznes: zarabianie na programach partnerskich w internecie
Programy partnerskie – zwane również marketingiem afiliacyjnym – zdobywają coraz większą rzeszę fanów. Dzięki prostym i transparentnym zasadom możliwe jest sprawne generowanie przychodu, łatwy pomiar efektów realizowanych kampanii reklamowych, a także pełna kontrola budżetu przeznaczanego na działania promocyjne.
Ostatnimi czasy zarabianie na programach partnerskich w internecie staje się coraz popularniejszym pomysłem na biznes.
Kilka faktów o marketingu afiliacyjnym na świecie i w Europie Wschodniej
Raport Forrester z 2016 roku wskazuje, że amerykański rynek afiliacyjny rokrocznie wzrasta o 10%. Takie tempo wzrostu prognozuje, iż do 2020 roku rynek programów partnerskich w Ameryce będzie wart blisko 7 mld dolarów. Globalnie branża programów afiliacyjnych warta jest obecnie 13 mld dolarów. Raport zakłada również metodyczny wzrost prowizji w programach partnerskich. W tym samym dokumencie można przeczytać, że ponad 80% reklamodawców pochodzących ze Stanów Zjednoczonych średnio przeznacza na kampanie reklamowe wyłącznie 10% swoich wydatków marketingowych.
W samej Europie Wschodniej w 2016 roku zarejestrowanych było 192 mln użytkowników sieci, z czego 9% sprzedaży realizowanej było z poziomu smartfona, 3% z tabletów, a 88% z desktopów. W 2016 roku w tym regionie odnotowano największy wzrost sprzedaży e-commerce na świecie, a obecnie Europa Środkowo-Wschodnia jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków afiliacyjnych. Polska wśród wszystkich krajów Europy Wschodniej posiada obecnie jedną z najbardziej zaawansowanych gospodarek cyfrowych, której wskaźnik penetracji oscyluje na poziomie 56%. Wszystkie te dane wskazują, że zarabianie na programach partnerskich w sieci to doskonały i niezwykle przyszłościowy pomysł na biznes.
Która branża oferuje największe korzyści finansowe z tytułu afiliacji?
Jedną z ciekawszych branż zapewniających świetne możliwości zarobkowania jest rynek forex oraz CFD . Brokerzy oraz domy maklerskie oferują atrakcyjne sposoby rozliczeń za efekty uzyskiwane w ramach programów partnerskich, a wysokość prowizji dla wydawców stoi na bardzo wysokim poziomie.
Brokerzy rozliczają się zwykle na podstawie dwóch modeli wynagrodzeń oraz ich połączeń (modeli hybrydowych). Podstawowym sposobem rozliczania jest model CPL, czyli uzyskiwanie świadczenia pieniężnego za każdego pozyskanego klienta. Każdy z brokerów posiada nieco odmienne warunki, które potwierdzają taką transakcję – przykładowo, by pozyskanie klienta było zaliczone, musi on wpłacić odpowiednią sumę na depozyt swojego konta oraz zrealizować pewną ilość transakcji. W ramach modelu CPL możliwe jest uzyskanie od 200 do nawet 800 dolarów za każdego klienta.
Drugim modelem jest uzyskiwanie wynagrodzenia procentowego (RevShare) od zarobków brokerów (więcej informacji o brokerach FX i CFD). Zwykle stawka za RevShare oscyluje na poziomie od 10% do nawet 50% i okazuje się niezwykle korzystna w przypadku długoterminowego tradingu na rynku walutowym.
materiał partnera
Sprawdź też inne pomysły na biznes