zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jakie efekty daje skuteczne pozycjonowanie strony

Trudno sobie wyobrazić, że ktokolwiek, kto prowadzi firmę i dba o jej obecność w sieci, nie słyszał jeszcze o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Pozycjonowanie strony przynosi marce ogromne korzyści i może znacznie poprawić jej pozycję na rynku. Na pewno poznałeś już podstawy SEO i wiesz, że wdrożenie działań związanych z tym obszarem jest złożone i czasochłonne, a uzyskanie wyników wymaga cierpliwości. Czy w takim razie SEO jest warte całego zamieszania?

Zdecydowanie tak! W tym artykule przedstawimy najważniejsze korzyści z SEO dla Twojej firmy, by przekonać Cię, że skuteczna strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest czymś, czego potrzebujesz. 

Prowadzi do lepszego doświadczenia użytkownika

Istnieje wiele sposobów na ulepszenie swojej witryny i maksymalizację doświadczeń użytkownika, a to właśnie one są ważną częścią SEO oraz głównym czynnikiem rankingowym. Dostosowując swoją witrynę do potrzeb użytkownika, wyszukiwarki są w stanie łatwo pobierać potrzebne informacje, by następnie dostarczyć je odbiorcom. Strony, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem odwiedzających przynoszą więc obustronne korzyści. 

Jest głównym źródłem leadów

Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większy ruch organiczny uzyska twoja witryna, to proste. Wielu marketerów B2B jest zdania, że pozycjonowanie strony generuje więcej leadów niż jakakolwiek inna strategia marketingowa. Dokładnie określ, kim jest Twój docelowy klient i na tej podstawie możesz stworzyć bardziej precyzyjne i trafne treści, ukierunkowując Cię na pytania i problemy odbiorcy. Następnie twórz i optymalizuj kanały pod tym kątem, by pozyskać jak najwięcej ruchu na stronę. 

Pozycjonowanie strony buduje wiarygodność marki

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania mogą dać Twoim klientom wyobrażenie, że jesteś jednym z najlepszych w branży. To również sugestia, że Twoja oferta jest bardziej korzystna niż konkurencji. Będąc na końcu wyników albo i na dalszych stronach, użytkownicy mogą stwierdzić, że brakuje Ci wiedzy lub wiarygodności w branży. Co więcej, działania SEO pomogą zwiększać świadomość marki, zapewniając łatwą dostępność Twoich usług czy produktów w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. 

Zapewnia przyjazność witrynie pod kątem urządzeń mobilnych

Aby uzyskać przewagę SEO, potrzebna jest witryna, która dobrze wygląda i działa na urządzeniach mobilnych. Obecnie, aż 66% całego ruchu z sieci pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego jeśli nie posiadasz zoptymalizowanej platformy, klienci niechętnie będą z niej korzystać. Google wprowadziło indeksowanie z myślą o urządzeniach mobilnych, a te strony, które nie są dla nich przyjazne, mocno tracą widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony przynosi ogromne korzyści, ponieważ poza łatwą nawigacją i lepszym doświadczeniem korzystających z tabletów i smartfonów, zyskuje się wyższe pozycje w wyszukiwarkach. 

SEO to długoterminowa strategia marketingowa

Algorytmy wyszukiwarek regularnie się zmieniają i aktualizują, dlatego ciężko jest o szybkie rezultaty działań. Właśnie dlatego SEO to strategia długoterminowa, dzięki której bieżące działania będą stale poprawiać pozycjonowanie twojej strony pod kątem wyszukiwarek.

Dzięki SEO wyprzedzisz konkurencję

Jedną z najbardziej lukratywnych korzyści SEO, która łączy w sobie wszystko to, o czym tu wspominamy, jest wyprzedzenie konkurencji. Czyniąc swoją markę bardziej rozpoznawalną i budując zaufanie, umacniasz swoją pozycję lidera branży i autorytetu w konkretnej dziedzinie. Klienci z reguły wolą mieć wybór zapewniający im większe bezpieczeństwo i mniejsze ryzyko popełnienia błędu, a bycie na wysokich pozycjach w SERP pokazuje, że zapewniłeś sobie sukces. Nie lekceważ zdolności wyszukiwarek do wyprzedzania konkurencji tylko wykorzystaj ich potencjał, by zdobyć więcej klientów. 

Kiedy przestać z działaniami SEO?

Na sam koniec chcielibyśmy pochylić się nad jeszcze jedną kwestią. Załóżmy, że spełnisz swoje cele - witryna będzie z łatwością zdobywać leady, odnosić będziesz regularny wzrost sprzedaży, a odwiedzający będą wartością stałą. Czy możesz wtedy przestać optymalizować swoją stronę internetową? Odpowiedź brzmi: nie. Nigdy nie powinieneś przestawać działać optymalizować swojej witryny, a jedynie zmienić określoną ilość czasu i zasobów. Ten obszar marketingu ciągle się zmienia, dlatego nie powinno się popadać w samozadowolenie lub zakładać, że witryna będzie znajdować się zawsze na tym samym miejscu. Jeśli zaniedbasz działania SEO, po jakimś czasie okaże się, że ktoś przewyższył Twoją pozycję, a Twój sukces był bardzo krótkotrwały. 

Pozycjonowanie strony odnosi się do zdolności witryny do pozyskiwania ilościowych i jakościowych odwiedzin witryny poprzez organiczne wyniki wyszukiwania, dlatego warto wdrożyć działania SEO do swojej strategii biznesowej. Jest to absolutnie kluczowe dla firm, która chce maksymalizować zysk i rozwijać swoją firmę. Mamy nadzieję, że podejmiesz wyzwanie i wykorzystasz działania SEO na swoją korzyść. 

artykuł sponsorowany

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.49

Udostępnij artykuł:

Zarabiaj efektownym show ! Zarabiaj efektownym show !
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem