zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jak zacząć reklamować swoją stronę internetową w Google Ads

Współczesny świat to bez wątpienia doba Internetu. Jak wiele dziedzin życia, tak i marketing przeniósł się niemal w całości do sieci. Strona internetowa biznesu – oprócz systematycznie aktualizowanej oferty i treści eksperckich wpływających na poprawę wizerunku marki – powinna być także reklamowana. Tylko holistyczne podejście, zmyślnie łączące niniejsze aspekty, zapewni dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Jednym ze sposobów, które spowoduje zwiększenie ruchu w witrynie, a tym samym pomoże zrealizować cel istnienia firmy, są kampanie Google Ads. Chcesz dowiedzieć się więcej? Czytaj dalej!

Kampanie Google Ads – czym są?

Kampanie Google Ads to jeden z elementów, który może zawierać kampania marketingowa danej firmy. W kontekście strony internetowej, koncentrują się wokół promowania danej witryny w sieci, wykorzystując osobno lub w połączeniu:

  • grafikę,
  • tekst,
  • wideo.

Najprościej mówiąc, reklamy Google Ads to banery i linki pojawiające się tuż obok organicznych wyników wyszukiwania lub na stronach partnerskich Google, np. YouTube, zachęcające do płynnego przejścia do promowanej witryny.

Aby móc rozpocząć kampanię reklamową tego typu, należy posiadać, rzecz jasna, stronę internetową, bowiem to ona jest przedmiotem niniejszych działań. Zazwyczaj są one również skoncentrowane na osiągnięciu konkretnego celu. Ten wątek został poruszony w dalszej części artykułu, jednak warto wspomnieć, że zazwyczaj kampanie reklamowe Google Ads są nastawione na generowanie zysków. Znajduje to swoje uzasadnienie, bowiem środki finansowe przeznaczone na reklamę traktowane są jako inwestycja w rozwój biznesu. Niewątpliwą zaletą tego typu promocji jest fakt, że to właściciel strony internetowej sukcesywnie decyduje o przeznaczanych na ten cel nakładach finansowych.

Kampanie Google Ads – jak sprawdzić ich skuteczność?

Zweryfikowanie efektywności kampanii jest bardzo proste, bowiem poszczególne czynniki, które mogą zostać poddane wnikliwej analizie, tworzą swoisty związek przyczynowo-skutkowy. Przede wszystkim, skuteczne kampanie Google Ads przełożą się na wzrost konwersji. Pod tym pojęciem mogą kryć się różne działania, podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej – w zależności od tego, co z perspektywy danego biznesu uznawane jest za oczekiwane. A możliwości jest wiele:

  • założenie konta klienta,
  • odwiedzenie zakładki poświęconej kontaktowi,
  • szczegółowe zapoznanie się z ofertą,
  • dokonanie zakupu produktu lub usługi,
  • kontakt za pomocą czatu lub połączenia ze strony.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że wzrost konwersji, czyli tak zwanego ruchu na stronie, z dużym prawdopodobieństwem przełoży się na wzrost sprzedaży towarów lub usług. Realne zyski to zazwyczaj nadrzędny cel prowadzenia strony internetowej, któremu mogą towarzyszyć inne, podrzędne względem niego, np. publikowanie treści eksperckich ułatwiających kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Jeśli po wdrożeniu kampanii reklamowej Google Ads w firmie notowany jest zadowalający wzrost sprzedaży, można uznać, że nastąpił zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS), a samą kampanię za efektywną.

Jeśli chcesz prowadzić efektywne kampanie Google Ads, powierz to zadanie specjalistom z Sunrise System!

artykuł sponsorowany

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.11

Udostępnij artykuł:

Jakie są metody poszukiwania lokalizacji przez franczyzobiorcę Jakie są metody poszukiwania lokalizacji przez franczyzobiorcę
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem