zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Reklama Google Ads - dlaczego warto w nią inwestować

Osoby zajmujące się marketingiem doskonale wiedzą, jak wiele możliwości promocji i dotarcia do potencjalnych klientów daje im internet. Jedną z takich opcji jest korzystanie z reklam w kampaniach Google Ads. To obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi, wykorzystywane zarówno przez międzynarodowe korporacje, jak i przedsiębiorstwa działające lokalnie. Na czym dokładnie polega taka reklama? Na co zwrócić uwagę, planując korzystanie z reklam w systemie Google Ads? Jakie formaty masz do wyboru? Odpowiadamy na podstawowe pytanie.

Z tego artykułu dowiesz się:

Reklama Google Ads, kiedyś funkcjonująca pod nazwą Google AdWords, jest ceniona między innymi ze względu na swoją wysoką efektywność. Nie płacisz tylko za jej wyświetlenie w wyszukiwarce Google, ale za faktyczne kliknięcie. Już sam ten fakt daje sporą przewagę względem innych form promocji.

Kampania Google Ads - różne formaty

Korzystanie z kampanii reklamowych w Google Ads daje ci sporo możliwości już na samym etapie planowania komunikatu. Do wyboru masz między innymi:

  • reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania Google,
  • reklamy graficzne w sieci wyszukiwania Google,
  • reklamy produktowe - umiejscowione w sieci zakupowej,
  • reklamy wideo w YouTube.

W obrębie reklamy Google możesz zdecydować się również na remarketing, a więc format reklam Google skierowany do osób, które już odwiedziły stronę firmy, ale jeszcze nie dokonały na niej zakupu lub nie wykonały innego pożądanego działania.

Reklama Google Ads - dlaczego warto z niej korzystać?

Istnieje wiele powodów, dla których warto wybrać aktualnie Google Ads. Przedstawiamy kilka najbardziej znaczących argumentów.

  • Szybkie efekty

Jeśli zależy ci, aby efekty reklamy zadziałały szybko i w krótkim czasie na przykład zwiększyły ruch na twojej stronie, korzystanie z kampanii Google Ads jest jednym z najlepszych sposobów, by taki cel osiągnąć. Sam obraz czy tekst reklamy jest widoczny od razu po jej uruchomieniu, zaś wzrost ruchu i sprzedaży można zaobserwować już po kilku tygodniach. Oczywiście, warto pamiętać, że sam komunikat wymaga optymalizacji, a czasem trzeba zmodyfikować treść, dobór słów kluczowych czy obraz, aby rezultaty były zadowalające.

  • Duży zasięg

Reklamy Google Ads mają w zasadzie nieograniczony potencjał. Z wyszukiwarki Google korzysta ponad 95% polskich użytkowników internetu, co oznacza, że system Google Ads przekłada się na ogromny zasięg reklam. Efekt będzie tym lepszy, jeśli w przypadku twojej firmy i branży można wypracować ruch w oparciu o mniej konkurencyjne, ale popularne w słowa kluczowe powiązane z ofertą.

  • Dotarcie do zainteresowanego odbiorcy

Reklama Google Ads pozwala dotrzeć do osób faktycznie zainteresowanych konkretnym produktem czy usługą. To jej przewaga nad tradycyjnymi formami, na przykład reklamą outdoorową, która wyświetlana jest każdemu proporcjonalnie. Tutaj dotrzesz do użytkowników o określonych zainteresowaniach, poszukujących konkretnych produktów czy takich, które przeglądały już twoją stronę internetową. Tym samym płacisz za dotarcie do potencjalnego klienta, a nie do przypadkowych ludzi.

  • Dokładne targetowanie i dopasowanie ustawień reklamy

W tym miejscu warto wspomnieć o możliwości bardzo dokładnego określenia, kto ma oglądać daną reklamę. Możesz kierować swoje kampanie do użytkowników o konkretnych preferencjach, a także decydować, czy mają się wyświetlać tym, którzy korzystają z urządzeń mobilnych czy też z komputerów, w określonej lokalizacji i we wskazanym czasie.

  • Precyzyjne śledzenie wyników

Decydując się na reklamę Google Ads, możesz właściwie od samego początku śledzić jej efektywność. Poprzez konto Google Ads znajdziesz dostęp do najważniejszych wskaźników efektywności grupy reklam (KPI). Temat rozwiniemy za chwilę.

  • Kontrola budżetu

Każdy, kto kiedykolwiek koordynował działania reklamowe, wie, jak dużo potrafi kosztować promocja. Oczywiście, na wyświetlanie reklam w Google Ads także musisz mieć przeznaczony pewien budżet, natomiast plusem tych działań jest możliwość jego kontrolowania. Możesz ograniczyć stawkę za kliknięcie czy kwotę dzienną, aby nie wydać więcej niż to możliwe z punktu widzenia budżetu twojej firmy.

Jak sprawdzić skuteczność kampanii?

W Google Ads możesz na bieżąco kontrolować skuteczność wyświetlenia reklamy. Warto śledzić kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (Key Performance Indicators). Zwróć uwagę przede wszystkim na:

  • współczynnik konwersji - stosunek liczby konwersji do liczby wszystkich reakcji na reklamę,
  • współczynnik odrzuceń - liczba użytkowników, którzy opuścili stronę bez jakiejkolwiek aktywności,
  • pozycja reklamy w wynikach wyszukiwania,
  • koszt kliknięcia w reklamę.

Warto połączyć konto Google Ads z Google Analytics, ponieważ dodatkowo zwiększa to możliwości pozyskania danych i ich interpretacji. Będziesz w stanie zweryfikować średni czas przebywania na stronie czy przejścia na kolejne podstrony. Wiedza o tych danych i ich odpowiednia interpretacja pozwalają zmodyfikować reklamę i poprawić jej efektywność.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.65

Udostępnij artykuł:

Franczyza na próbę z Północ Nieruchomości Franczyza na próbę z Północ Nieruchomości
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem