zaloguj / zarejestruj

Przewodnik po SEO dla blogerów i właścicieli stron internetowych

SEO to ważny aspekt każdej strony internetowej, ponieważ są to działania, które pozwalają poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Na czym polegają? Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule, który stanowi przewodnik po SEO dla blogerów i właścicieli stron internetowych.

Na czym polegają działania SEO?

Jak wspomniano we wstępie działania SEO mają na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo ważne, ponieważ wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększenie ruchu organicznego na stronie, a co za tym idzie pozwala dotrzeć do większej liczby klientów, czy czytelników. Wynika to z faktu, że większość użytkowników internetu odwiedza wyłącznie te witryny, które znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, czyli w tzw. TOP 10 Google. Na czym polegają działania SEO? Warto mieć świadomość, że skupiają się wokół trzech głównych aspektów, a mianowicie optymalizacji strony pod kątem technicznym, stworzeniu czytelnej struktury witryny oraz modyfikacji treści znajdujących się na stronie. W efekcie SEO jest bardzo ważnym elementem działań pojmowanych jako pozycjonowanie stron.

W jaki sposób zoptymalizować stronę pod kątem SEO?

W tym miejscu należy podkreślić, że optymalizacja strony pod kątem SEO stanowi działania długofalowe, co wynika z faktu, że w witrynie regularnie pojawiają się nowe treści, które należy optymalizować oraz odpowiednio lokalizować w budowanej wcześniej strukturze. W jaki sposób zatem zoptymalizować stronę pod kątem SEO? W tym celu należy przeprowadzić szereg działań, na który składa się m.in.:

  • optymalizacja kodu HTML witryny, dzięki której można usunąć zbędne znaki, przeprowadzić kompresję danych, czy wydzielić style i skrypty do osobnych plików;
  • modyfikacja treści znajdujących się na stronie oraz ich odpowiednia optymalizacja, czyli umieszczenie właściwych słów kluczowych, zastosowanie nagłówków oraz stworzenie struktury tekstu, dodanie wyróżników, spisów treści, itp.;
  • usprawnienie funkcjonowania strony pod kątem technicznym, co obejmuje m.in. poprawę szybkości ładowania strony, usunięcie z niej błędów, czy naniesienie poprawek pod kątem User Experience;
  • opracowanie odpowiedniej struktury i menu strony, czyli podział informacji znajdujących się w serwisie na kategorie oraz podstrony;
  • stworzenie wersji witryny dedykowanej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Optymalizacja strony pod kątem SEO to działania, których podstawą jest audyt SEO. W związku z tym należy go przeprowadzić jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia strategii SEO oraz pozycjonowania strony. Czy jest to jedyny moment? Oczywiście, że nie, ponieważ audyt SEO powinien być przeprowadzany regularnie, co wynika z faktu, że pozwala on ocenić, czy wprowadzone wcześniej zmiany przyniosły korzystne rezultaty. Specjaliści podkreślają, że tego typu analiza powinna być dokonywana min. raz na kilka miesięcy, co pozwoli modyfikować przyjętą wcześniej strategię SEO, a co za tym idzie zwiększy jej skuteczność.

Podsumowując należy stwierdzić, że odpowiednia optymalizacja strony pod kątem SEO to działania, o których powinien pamiętać każdy właściciel serwisu internetowego. Od ich skuteczności zależy bowiem pozycja strony w wynikach wyszukiwania.

materiał partnera

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.77

Udostępnij artykuł:

Jakie powinno być zaangażowanie franczyzobiorcy w poszukiwaniu lokalu Jakie powinno być zaangażowanie franczyzobiorcy w poszukiwaniu lokalu
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem