Edukido dla małych obszarów – licencja w wersji „Mini”
Edukido Polska – marka działająca w obszarze zajęć edukacyjnych z klockami – wprowadza nowatorską ofertę franczyzową. Jest ona skierowana szczególnie do osób działających na mniejszych obszarach – w gminach, powiatach i małych miasteczkach.
Czym wyróżnia się oferta?
Najważniejsze jest to, że franczyzobiorca nie płaci opłaty wstępnej. Jej koszt wynosi zatem 0 zł.Dodatkowo na start franczyzobiorca otrzymuje pakiet materiałów promocyjnych na pierwszy kwartał działalności.Jednak być może największą innowacją jest Gwarancja Zwrotu z Inwestycji. Na czym ona polega? Jeżeli w ciągu pierwszego roku działalności franczyzobiorca Edukido odnotuje mniejszy przychód z zajęć, niż wynosi suma miesięcznych opłat licencyjnych – wówczas spółka Edukido Polska zwróci franczyzobiorcy powstałą różnicę. Jej kwota zostanie później odjęta od kolejnych opłat miesięcznych wnoszonych przez franczyzobiorcę.
– Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu nasz nowy partner jest maksymalnie zabezpieczony przed ryzykiem niepowodzenia. Nie wnosi bowiem opłaty początkowej, kupuje tylko zestaw klocków, który my w razie niepowodzenia możemy odkupić, a dodatkowo otrzymuje zapisaną w umowie gwarancję tego, że opłaty miesięczne w pierwszym roku nie będą wyższe niż jego przychody – mówi Piotr Szczepkowski, dyrektor sprzedaży Edukido Polska.
Licencja „Edukido Mini” opiera się na warsztatach szkolnych i przedszkolnych. Są to wydarzenia jednorazowe, prowadzone zarówno z konkretnych przedmiotów (geografia, przyroda, matematyka, fizyka, religia i inne), jak i na tematy okazjonalne (np. symbole narodowe, pierwszy dzień wiosny, mikołajki itp.). Zajęcia są prowadzone i moderowane przez instruktora, a dzieci realizują scenariusz oczywiście przy pomocy klocków.
– Warto zauważyć, że oferta kierowana do klienta końcowego nie wymaga comiesięcznych płatności z jego strony, nie jest to bowiem oferta oparta na abonamencie. Doświadczenie pokazuje, że w takiej sytuacji łatwiej jest klientowi zdecydować się na zakup – twierdzi Szczepkowski.
Codzienna działalność operacyjna przy tego typu licencji przebiega prosto i nie wymaga skomplikowanych procedur. Nie ma tu potrzeby wykorzystania systemu CRM czy rozbudowanych narzędzi marketingowych. Nie są także wymagani pracownicy. Wystarczy jedna osoba – właściciel, który będzie pracował codziennie od 4 do 6 godzin w modelu no office i zajmował się głównie sprzedażą oraz realizacją zajęć. Historia Edukido pokazuje, że raz podjęta współpraca ze szkołą czy przedszkolem trwa latami. Franczyzobiorca otrzymuje pełnowartościowy pakiet szkoleń, stałe wsparcie i wyłączność terytorialną. Może też w przyszłości bezkosztowo przekształcić licencję w wersję pełną.
– Zachęcamy do kontaktu osoby, które prowadzą lub zamierzają prowadzić działalność w obszarze edukacji, najchętniej na terenie powiatu, gminy lub mniejszego ośrodka. Optymalna wielkość – np. kilku połączonych gmin – wynosi 60 tys. mieszkańców. Na takim obszarze z powodzeniem można wypracować solidne miesięczne zyski – zapewnia Szczepkowski.
Franczyzodawca twierdzi, że zorganizowanie 40 warsztatów miesięcznie daje przychody przekraczające 7000 zł. Koszty wraz z ZUS-em i opłatami miesięcznymi to zaś nie więcej niż 2500–3000 zł. Przed opodatkowaniem zostaje więc 4000 zł miesięcznie. A warsztatów można przecież robić dużo więcej niż 40 w miesiącu.
Więcej informacji na temat sieci Edukido znajduje się na stronie: Edukido.com.pl.
Sprawdź też inne pomysły na biznes