Sprawdź pomysły na tanie franczyzy
Realizowanie pomysłu na biznes franczyzowy wcale nie musi oznaczać ogromnych nakładów finansowych. Rynek franczyzowy w Polsce oferuje tanie franczyzy, które z powodzeniem przynoszą zysk i zadowolenie z prowadzenia takiego pomysłu na biznes. Sprawdź nasze propozycje.
Z tego artykułu dowiesz się:
Dla potencjalnych franczyzobiorców tania franczyza mieści się w przedziale od 5 do 35 tysięcy.
Tania franczyza - Lodolandia
Tania franczyza to także koncept Lodolandii. Jest ona największą i najszybciej rozwijającą się siecią gastronomiczną street food w Polsce. Sieć Lodolandia obejmuje już ponad 600 punktów w Polsce i za granicą, głównie przy popularnych centrach i galeriach handlowych.
W dobie rozkwitu rynku street food, sprzedaż lodów świderków to nie tylko biznes wpisujący się w aktualne trendy, ale także bezpieczna i tania inwestycja. Warto wykorzystać ich popularność również na imprezach w plenerze - festiwalach, jarmarkach, targach śniadaniowych czy zlotach food trucków.
Mobilność i elastyczność daje przyczepom gastronomicznym sporą przewagę biznesową nad stacjonarnymi punktami sprzedaży. Franczyzobiorca może sam decydować o optymalnej lokalizacji, w zależności od kalendarium imprez w danej miejscowości i popularności określonych miejsc w miesiącach wiosennych i letnich. Dodatkowo dzięki wieloletniej współpracy z licznymi sieciami i centrami handlowymi w Polsce, franczyzodawca pomaga w pozyskaniu lokalizacji na terenie całego kraju.
Franczyza pod klucz oznacza to, że franczyzobiorca decydując się na franczyzę Lodolandia: kupuje w pełni wyposażoną budkę z lodami, przechodzi szkolenie, otrzymuje know- how, pozwolenie sanepidu na prowadzenie działalności oraz pomoc w pozyskaniu lokalizacji lub otrzymuje gotową lokalizację, co jest kluczową sprawą w prowadzeniu tego typu działalności. Sieć pomaga również w pozyskaniu finansowania (kredyt, leasing) w jednym z największych banków w Polsce. Dzięki temu, przy minimalnej inwestycji 10 tys. zł, przedsiębiorca ma możliwość prowadzenia całorocznego biznesu o wysokiej stopie zwrotu.
Lodolandia to wieloletnie doświadczenie franczyzowe oraz dopracowany model współpracy z partnerami biznesowymi. Łączy oryginalny smak z:
- stylową estetyką punktu sprzedaży (materiały najwyższej jakości, unikalne wzornictwo, nowoczesne technologie, stylowy design);
- najwyższą jakością produktów;
- wysokimi standardami obsługi.
Sieć wynajmuje przestrzeń, która do tej pory nie była zagospodarowana to dodatkowy zysk dla Galerii Handlowej i uzupełnienie jej oferty.
Tania franczyza - China Box
Tanią franczyzę oferuje także China Box. Jej najważniejszą zaletą jest minimalny koszt inwestycji ze strony ajenta w wymagany sprzęt gastronomiczny, a brak doświadczenia w branży gastronomicznej jest tylko zaletą. Jest to więc niewątpliwie tania franczyza, z której wielu może skorzystać i stać się restauratorem bez znajomości branży.
Projekt pod nazwą China Box, został wdrożony w Polsce, gdyż znakomicie sprawdził się w innych krajach. Projekt jest wart uwagi, gdyż przy odpowiednim zaangażowaniu przynosi nieprzeciętne zyski. Po kontakcie z siecią prześle ona zainteresowanym plan finansowy związany z tym projektem obrazującym rentowność tego przedsięwzięcia. Sieć celuje w to, co jest w tej chwili potrzebne na rynku i co nie wymaga dużych nakładów finansowych.
Podobnie jak w innych krajach, w Polsce branża szybkiej gastronomi z jedzeniem z pudełka rozwija się znakomicie, przynosząc stabilne zyski. Szybkość wprowadzenia usług nie jest kłopotliwa, wiąże się tylko z obrandowaniem części lokalu, zaangażowaniem i odbyciem szkoleń.
Wsparcie dla franczyzobiorcy / partnera / ajenta od China Box:
- największa zaletą jest wyliczalność biznesu prowadzonego przez franczyzobiorcę;
- oferta jednolitego obrandowania;
- gotowe produkty dostarczane do lokalu;
- pomoc przy rozpoczęciu działalności;
- wparcie informatyczne i marketingowe;
- przeszkolenie personelu i Partnera;
- wsparcie ze strony dostawców;
- rozpoznawalność punktu;
- wyłączność w rejonie.
Przewidywana kwota inwestycji (+ opłaty licencyjne).
Koszty mogą się różnić w zależności od lokalizacji , wielkości lokalu i istniejących już przygotowanych mediów.
Sieć podaje orientacyjne koszty - nowy punkt gastronomiczny to koszt około 10.000 zł.
Najważniejszą zaletą China Box jest:
- minimalny wkład inwestycji ze strony franczyzobiorcy w wymagany sprzęt gastronomiczny;
- licencja;
- brak innych opłat.
Tania franczyza - SushiRoll
Choć nieco droższa niż dwie wcześniejsze, bez wątpienia SushiRoll także jest przykładem taniej franczyzy. Franczyzdawca SushiRoll oferuje dwie koncepcje - w zależności od lokalizacji, w ramach, których działa marka.
Pierwsza opcja to koncept Sushi Roll - (centra handlowe lub ścisłe centra dużych miast) - naczynia jednorazowe, lokal od 20 m².
Oferuje sushi jako szybką i zdrową potrawę prosto do ręki.
Wykonywane z najwyższą starannością i według oryginalnej receptury.
Koncept ten, nie wymaga od franczyzobiorców znajomości w zakresie prowadzenia gastronomii, posiadania zaplecza kuchennego czy zatrudniania kucharzy.
Druga – nieco droższa opcja - to koncept restauracyjny SushiRoll Bistro - miasta pow. 50 tys. mieszkańców, lokal od 60 m² wzwyż, obsługa kelnerska, dostawa jedzenia na wynos.
Lokale w stylu bistro nie wymagają dużej inwestycji, jak normalna restauracja, ze względu na możliwość zaaranżowania małego lokalu.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
- pomoc w wyborze lokalizacji i korzystanie z naszego doświadczenia przy wyposażeniu lokalu;
- korzystanie z rabatów dotyczących wyposażenia lokali;
- pomoc w rekrutacji personelu;
- know - how firmy, księga produkcyjna, system procedur, standardy funkcjonowania;
- wyszkolenie i wsparcie w profesjonalnym prowadzeniu kontroli finansów;
- wsparcie marketingowe - zamówienia wszelkich materiałów reklamowych;
- szkolenia;
- korzystanie z wynegocjowanych przez nas rabatów u dostawców – firma posiada sprawdzoną listę produktów wysokiej jakości.
Kwota inwestycji:
Koncept SushiRoll - od 35 tys. zł
opłata licencyjna - 9 tys. zł
Koncept SushiRoll Bistro - 80 tys. zł
opłata licencyjna - 15 tys. zł
Miesięczna opłata (netto) franczyzowa:
- pierwszy miesiąc - bez opłat;
- kolejne pięć miesięcy - 1 tys. zł;
- kolejne sześć miesięcy - 1,5 tys. zł;
- kolejne miesiące 2 tys. zł.
Opłata marketingowa 250 zł miesięcznie
Sprawdź też inne pomysły na biznes