Modele zarządzania a efektywność pracy

Każde przedsiębiorstwo cechuje się istnieniem odpowiedniej struktury. W związku z postępującym rozwojem, firmy zaczynają zatrudniać coraz większą liczbę pracowników. W rezultacie struktura staje się ona bardziej złożona i wymaga sprawnego zarządzania. O modelach zarządzania na blogu Harbingers można dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy. Informacje dostępne są na stronie https://harbingers.io/blog.  

W jaki sposób najlepiej dysponować swoimi wewnętrznymi zasobami? Czy modele zarządzania mają wpływ na efektywność pracy?  

1. Modele zarządzania zasobami ludzkimi

2. Efektywne zarządzanie kluczem do wydajnej pracy 

Modele zarządzania zasobami ludzkimi

Przedsiębiorstwa w różny sposób podchodzą do zarządzania swoimi zasobami. Model Michigan skłania do tego, by pozyskiwać pracowników jak najniższym kosztem i maksymalnie wykorzystać ich umiejętności. Z kolei w modelu Harvardzkim zostają oni włączeni w proces decyzyjny. W rezultacie mogą oni poczuć większą więź i przynależność do instytucji, w której pracują. 

Do popularnych systemów zarządzania należą również:

  • czerwony - charakteryzujący się twardymi zasadami,
  • bursztynowy - oparty na zasadzie hierarchiczności,
  • pomarańczowy - najczęściej wykorzystywany w dużych przedsiębiorstwach i korporacjach,
  • zielony - szef pełni rolę mentora i wspiera swoich współpracowników.

Dowiedz się więcej o modelach zarządzania na blogu Harbingers. Z upływem czasu nieustannie ulegają one zmianom, z których należy korzystać i właściwie dopasowywać je do wymogów konkretnego przedsiębiorstwa.

Efektywne zarządzanie kluczem do wydajnej pracy

W wyniku poszukiwań skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem, narodziła się tak zwana organizacja turkusowa. To całkowicie nowe podejście, gdyż eliminuje w praktyce funkcję szefa. Nie pojawia się konieczność kontroli zadań wykonywanych przez poszczególnych pracowników, bowiem każdy z nich samodzielnie je realizuje. Pracownicy zdają sobie sprawę z tego jaki jest ich wspólny cel, natomiast funkcje koordynatora przyjmuje każdorazowo osoba, która w danym projekcie okazuje się liderem.

To bez wątpienia bardzo rewolucyjne podejście do tematu, jednak czy sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie i pozwoli na zwiększenie efektywności pracy? Z pewnością będzie tak w wielu przypadkach, jednak nie jest to recepta na sukces każdej firmy. Najwięcej zależy od konkretnych cech danej organizacji, jej struktury, strategii i realizowanych zadań. Żeby odnieść sukces przede wszystkim trzeba być bardzo elastycznym. Czerpać z różnych modeli i wykorzystywać w praktyce ich określone elementy. Wiele przydatnych informacji można znaleźć na stronie https://harbingers.io/blog

 materiał partnera

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Reporter Young
Stokrotka