Ile zapłacimy za wybrane opcje franczyzowe
Dysponujesz kapitałem w kwocie 100-150 tys. zł? Chcesz założyć własną działalność pod szyldem znanej marki? Według ekspertów to kwota, która pozwoli Ci na wejście w naprawdę sprawdzony koncept. Sprawdź, jakie propozycje przygotowaliśmy dla Ciebie.
Oczywiście to tylko kropla w morzu franczyz, w które wejdziesz mając ok. 100-150 tys. zł. Najwięcej systemów franczyzowych działała w branży gastronomicznej, Możesz jednakże rozważyć propozycję założenia sklepu z zabawkami, sklepu rolniczo-technicznego, salonu kosmetycznego, Instytutu Piękna i Kosmetyki oraz sklepu z kosmetykami naturalnymi.
Franczyza do 100-150 tys. zł – np. Toy Planet, Da Grasso
TOY Planet to dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów z markowymi zabawkami dla dzieci zlokalizowana głównie w centrach handlowych i przy handlowych ulicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców. Skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów.
Skutecznie konkuruje z wielkopowierzchniowymi sklepami, głównie jakością i różnorodnością oferty oraz wyszkolonym personelem. Taki sposób podejścia pozyskuje sieci rzeszę nowych odbiorców.
W sklepach TOY PLANET żaden klient, ten Duży i Mały, nie jest anonimowy. Wręcz przeciwnie – czuje się wyjątkowy, co sprawia, że sieć bazuje na stałych i zadowolonych klientach
Oferta sieci to, oprócz najbardziej znanych i reklamowanych marek przemysłu zabawkarskiego, które spotkać można na półkach każdego sklepu zabawkowego, niszowe zabawki, importowane bezpośrednio przez operatora sieci. Sieć starannie dobiera pozycje do oferty, zwracając szczególną uwagę na jakość i bezpieczeństwo.
Zdaniem ekspertów, rynek branży dziecięcej w Polsce w najbliższych latach będzie się nadal rozwijał. Sprzyja temu fakt bogacenia się społeczeństwa, zauważalny przyrost urodzeń i zwiększenie świadomości rodziców w kwestii ich wpływu na rozwój dzieci. Wzrasta też zapotrzebowanie klientów na specjalistyczne sklepy zabawkarskie i fachową obsługę. Dlatego strategia firmy Toy Planet sp. z o.o., gwarantuje dynamiczny rozwój sieci w Polsce na zasadzie franchisingu.
Sieć wymaga gotowości zainwestowania min. 120 000 zł.
Da Grasso to największa polska franczyzowa sieć pizzerii, obejmująca blisko 180 lokali w 120 miastach.
Czynnikiem wyróżniającym Da Grasso jest unikalny system franczyzy oraz oferty franczyzy, zapewniający kompleksowe wsparcie partnerów biznesowych poprzez Centralny System Zakupów, wspólne działania marketingowe, a przede wszystkim wsparcie Opiekuna, który towarzyszy franczyzobiorcy już od momentu pierwszego kontaktu z siecią, poprzez proces uruchamiania lokalu i przez cały okres współpracy z Da Grasso.
Tajemnicą sukcesu restauracji Da Grasso jest autorska receptura na wyjątkowe ciasto, a znakiem rozpoznawczym sosy – pomidorowy, czosnkowy, ostry i miodowo musztardowy - dwa dodawane do każdej pizzy gratis.
Sieć zdobyła szereg prestiżowych nagród i wyróżnień m.in. Superbrands, wielokrotny Złoty Laur Konsumenta, Godło Jakość Obsługi i Jakość Roku, Hermes w kategorii sieć restauracyjna oraz Grand Prix Konsumenta, co sprawia, że sieć franczyzowa jest jeszcze bardziej prestiżowa, a biznes franczyzy Da Grasso wciąż się rozwija.
Doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej nie jest wymagane, choć z pewnością ułatwi otwarcie pizzerii (oraz pomoże w zakresie zarządzania zespołem pracowników).
Optymalna powierzchnia lokalu, w którym sieć rekomenduje otwarcie pizzerii to 120-150 m², natomiast minimalna to 100 m². Każda propozycja lokalowa jest przez sieć indywidualnie analizowana.
Sieć wspiera także w poszukiwaniach lokalu, aby spełniał on warunki franczyzy. Koncept doskonale wpisuje się zarówno w klimat dużych osiedli mieszkaniowych, jak i centralnych części miast. Franczyza gastronomiczna w Da Grasso to uniwersalny i sprawdzony sposób na prosperujący biznes.
Możliwe jest także otwarcie lokalu Da Grasso w innych miejscowościach. Warunki franczyzy przewidują jednak, że powinny one liczyć sobie min. 20 tys. mieszkańców.
Finanse:
- opłata wstępna: 12 000 zł;
- opłata miesięczna: od 1464,10 zł do 2114,10 zł (w zależności od wybranych pakietów menu);
- całościowy koszt inwestycji: od 150 tys. zł – (kwota inwestycji zależy od powierzchni i stanu technicznego lokalu)
Sklep z obuwiem i odzieżą sportową, uznana młodzieżowa marka odzieżowa, apteka, klub fitness, pralnie, restauracje kawiarnia – jeśli dysponujesz kwotą 250 tys. zł, wszystkie te biznesy franczyzowe są w zasięgu Twojej ręki.
Franczyza do 250 tys. zł – np. 50Style, Diverse
Grupa MIG to firma, która z pasją od prawie 25 lat działa na polskim rynku odzieżowo-obuwniczym. Z sukcesem rozwija między innymi prężnie działające sieci salonów Sizeer oraz 50 style.
System franczyzowy, w ramach którego zorganizowana została sieć 50 style, jest typowym, modelem depozytowym, którego istotą jest zapewnienie franczyzobiorcy sprawdzonego konceptu działania wraz z niezbędnym zatowarowaniem, przy jednoczesnym ograniczeniu ponoszonych przez niego kosztów.
W modelu tym, współpraca opiera się na założeniu, że franczyzobiorca:
- jest w stanie pozyskać odpowiedni lokal użytkowy;
- dostosowuje lokal do standardów wizerunkowych obowiązujących w sieci 50 style;
- nie musi posiadać kapitału na zatowarowanie sklepu - pełny depozyt towarowy.
Przewidywany koszt inwestycji to ok.180 tys. zł netto.
Działająca od ponad 20 lat marka powstała po to, aby odpowiedzieć na potrzeby klienta, który oczekuje różnorodności i koncentruje się na tym, co będzie aktualne jutro.
Diverse to marka przyszłościowa, spełniająca nieszablonowe wymagania ludzi aktywnych, ceniących wygodę i styl. Odpowiada na ich oczekiwania i zmienia się wraz z upływającym czasem, stylem i modą.
Diverse na każdą porę roku projektuje własną kolekcję młodzieżową, która nadaje indywidualny i niepowtarzalny styl naszym klientom. Dzięki profesjonalnej pracy projektantów, fasony i kolorystyka kolekcji współgrają z najnowszymi trendami mody na rynku światowym.
System Diverse działa w oparciu o tradycyjne zasady franczyzowe - poprzez związanie dawcy i biorcy licencji umową franczyzową na okres 5 lat, obejmującą przekazanie know-how, opiekę nad przekształcaniem lokalu oraz jego przebudową, a także uruchomienie i bieżącą działalność operacyjną.
Sklepy Diverse funkcjonują w oparciu o najwyższe standardy sprzedaży, gwarantujące efektywne działanie oraz nadające placówce niepowtarzalny charakter. Sklepy otrzymują kompleksowe wsparcie handlowe, doradztwo w zakresie działalności operacyjnej sklepu, wsparcie w zakresie promocji sklepu.
Diverse dba o efektowny wygląd sklepów franczyzowych, wizualizację i odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej.
Oferta franczyzowa skierowana jest do osób przedsiębiorczych, których celem jest osiągnięcie sukcesu dzięki sprawdzonym standardom i doświadczeniu, jakie oferuje Diverse. Franczyzobiorca to partner dla firmy, który dzięki know-how i sprawdzonej formule staje się konkurencyjny nawet na najbardziej wymagającym rynku.
Franczyzobiorca powinien dysponować środkami na adaptację i wyposażenie lokalu w wysokości od 1,5 tys. do 2,3 tys. zł netto/m² oraz kwotą na opłatę licencyjną w wysokości 18,5 tys. zł netto – wartość opłaty licencyjnej jest każdorazowo ustalana indywidualnie i pokrywa całkowity koszt wyposażenia sklepu w sprzęt komputerowy i urządzenia fiskalne.
Min. kwota inwestycji: 200 tys. zł
Franczyza do 500 tys. zł – do 1 mln – np. Chata z Zalipia, Intermarche
Dysponując taką kwotą można wejść w naprawdę dochodowy i znany biznes franczyzową.
Restauracje Chata z Zalipia oferują wyborną kuchnię opartą o polskie tradycje. Minimalna kwota inwestycji potrzebna do otwarcia restauracji (przy wynajmowanym lokalu) zaczyna się od 80 tys. zł w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii wymagającego niewielkich nakładów finansowych,
Kwota inwestycji niezbędna do wyremontowania nowej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości i stanu technicznego lokalu i może zawierać się w przedziale 150 - 350 tys. zł
Ta opcja skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów. Kwota inwestycji niezbędna do wybudowania wolnostojącej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości lokalu i działki oraz jej położenia, może zawierać się w przedziale 800 tys. – 1.2 mln. zł
Opłata miesięczna franczyzowa wyrażona w procentach od obrotu.
Opłata miesięczna marketingowa wyrażona w procentach od obrotu
Intermarché to francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, Muszkieterów.
Muszkieterzy często podkreślają rodzinny i prospołeczny charakter prowadzonych działalności.
Warunki przystąpienia:
- akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera;
- gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa (preferujemy pary/małżeństwa);
- preferowany wiek w przedziale 25-50 lat;
- wkład finansowy w wysokości minimum 400 tys. złotych lub 20% wartości całej inwestycji. Jest to kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej działalności;
- ukończenie pięciomiesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego;
- gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania;
- akceptacja umowy gwarantującej franczyzobiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.
Sprawdź też inne pomysły na biznes