zaloguj

Ile zapłacimy za wybrane opcje franczyzowe

Dysponujesz kapitałem w kwocie 100-150 tys. zł? Chcesz założyć własną działalność pod szyldem znanej marki? Według ekspertów to kwota, która pozwoli Ci na wejście w naprawdę sprawdzony koncept. Sprawdź, jakie propozycje przygotowaliśmy dla Ciebie.

 

Oczywiście to tylko kropla w morzu franczyz, w które wejdziesz mając ok. 100-150 tys. zł. Najwięcej systemów franczyzowych działała w branży gastronomicznej, Możesz jednakże rozważyć propozycję założenia sklepu z zabawkami, sklepu rolniczo-technicznego, salonu kosmetycznego, Instytutu Piękna i Kosmetyki oraz sklepu z kosmetykami naturalnymi.

 

Franczyza do 100-150 tys. zł – np. Toy Planet, Da Grasso

TOY Planet to dynamicznie rozwijająca się sieć sklepów z markowymi zabawkami dla dzieci zlokalizowana głównie w centrach handlowych i przy handlowych ulicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców. Skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów.

 

Skutecznie konkuruje z wielkopowierzchniowymi sklepami, głównie jakością i różnorodnością oferty oraz wyszkolonym personelem. Taki sposób podejścia pozyskuje sieci rzeszę nowych odbiorców.

 

W sklepach TOY PLANET żaden klient, ten Duży i Mały, nie jest anonimowy. Wręcz przeciwnie – czuje się wyjątkowy, co sprawia, że sieć bazuje na stałych i zadowolonych klientach

 

Oferta sieci to, oprócz najbardziej znanych i reklamowanych marek przemysłu zabawkarskiego, które spotkać można na półkach każdego sklepu zabawkowego, niszowe zabawki, importowane bezpośrednio przez operatora sieci. Sieć starannie dobiera pozycje do oferty, zwracając szczególną uwagę na jakość i bezpieczeństwo.

 

Zdaniem ekspertów, rynek branży dziecięcej w Polsce w najbliższych latach będzie się nadal rozwijał. Sprzyja temu fakt bogacenia się społeczeństwa, zauważalny przyrost urodzeń i zwiększenie świadomości rodziców w kwestii ich wpływu na rozwój dzieci. Wzrasta też zapotrzebowanie klientów na specjalistyczne sklepy zabawkarskie i fachową obsługę. Dlatego strategia firmy Toy Planet sp. z o.o., gwarantuje dynamiczny rozwój sieci w Polsce na zasadzie franchisingu.

 

Sieć wymaga gotowości zainwestowania min. 120 000 zł.

 

Da Grasso to największa polska franczyzowa sieć pizzerii, obejmująca blisko 180 lokali w 120 miastach.

Czynnikiem wyróżniającym Da Grasso jest unikalny system franczyzy oraz oferty franczyzy, zapewniający kompleksowe wsparcie partnerów biznesowych poprzez Centralny System Zakupów, wspólne działania marketingowe, a przede wszystkim wsparcie Opiekuna, który towarzyszy franczyzobiorcy już od momentu pierwszego kontaktu z siecią, poprzez proces uruchamiania lokalu i przez cały okres współpracy z Da Grasso.

 

Tajemnicą sukcesu restauracji Da Grasso jest autorska receptura na wyjątkowe ciasto, a znakiem rozpoznawczym sosy – pomidorowy, czosnkowy, ostry i miodowo musztardowy - dwa dodawane do każdej pizzy gratis.

Sieć zdobyła szereg prestiżowych nagród i wyróżnień m.in. Superbrands, wielokrotny Złoty Laur Konsumenta, Godło Jakość Obsługi i Jakość Roku, Hermes w kategorii sieć restauracyjna oraz Grand Prix Konsumenta, co sprawia, że sieć franczyzowa jest jeszcze bardziej prestiżowa, a biznes franczyzy Da Grasso wciąż się rozwija.

  

Doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej nie jest wymagane, choć z pewnością ułatwi otwarcie pizzerii (oraz pomoże w zakresie zarządzania zespołem pracowników).

 

Optymalna powierzchnia lokalu, w którym sieć rekomenduje otwarcie pizzerii to 120-150 m², natomiast minimalna to 100 m². Każda propozycja lokalowa jest przez sieć indywidualnie analizowana.

 

Sieć wspiera także w poszukiwaniach lokalu, aby spełniał on warunki franczyzy. Koncept doskonale wpisuje się zarówno w klimat dużych osiedli mieszkaniowych, jak i centralnych części miast. Franczyza gastronomiczna w Da Grasso to uniwersalny i sprawdzony sposób na prosperujący biznes.

 

Możliwe jest także otwarcie lokalu Da Grasso w innych miejscowościach. Warunki franczyzy przewidują jednak, że powinny one liczyć sobie min. 20 tys. mieszkańców.

 

Finanse:

  • opłata wstępna: 12 000 zł;
  • opłata miesięczna: od 1464,10 zł do 2114,10 zł (w zależności od wybranych pakietów menu);
  • całościowy koszt inwestycji: od 150 tys. zł – (kwota inwestycji zależy od powierzchni i stanu technicznego lokalu)

Sklep z obuwiem i odzieżą sportową, uznana młodzieżowa marka odzieżowa, apteka, klub fitness, pralnie, restauracje kawiarnia – jeśli dysponujesz kwotą 250 tys. zł, wszystkie te biznesy franczyzowe są w zasięgu Twojej ręki.

 

Franczyza do 250 tys. zł – np. 50Style, Diverse

 

Grupa MIG to firma, która z pasją od prawie 25 lat działa na polskim rynku odzieżowo-obuwniczym. Z sukcesem rozwija między innymi prężnie działające sieci salonów Sizeer oraz 50 style.

 

System franczyzowy, w ramach którego zorganizowana została sieć 50 style, jest typowym, modelem depozytowym, którego istotą jest zapewnienie franczyzobiorcy sprawdzonego konceptu działania wraz z niezbędnym zatowarowaniem, przy jednoczesnym ograniczeniu ponoszonych przez niego kosztów.

 

W modelu tym, współpraca opiera się na założeniu, że franczyzobiorca:

  • jest w stanie pozyskać odpowiedni lokal użytkowy;
  • dostosowuje lokal do standardów wizerunkowych obowiązujących w sieci 50 style;
  • nie musi posiadać kapitału na zatowarowanie sklepu - pełny depozyt towarowy.

 

Przewidywany koszt inwestycji to ok.180 tys. zł netto.

 

Działająca od ponad 20 lat marka powstała po to, aby odpowiedzieć na potrzeby klienta, który oczekuje różnorodności i koncentruje się na tym, co będzie aktualne jutro.

 

Diverse to marka przyszłościowa, spełniająca nieszablonowe wymagania ludzi aktywnych, ceniących wygodę i styl. Odpowiada na ich oczekiwania i zmienia się wraz z upływającym czasem, stylem i modą.

 

Diverse na każdą porę roku projektuje własną kolekcję młodzieżową, która nadaje indywidualny i niepowtarzalny styl naszym klientom. Dzięki profesjonalnej pracy projektantów, fasony i kolorystyka kolekcji współgrają z najnowszymi trendami mody na rynku światowym.

 

System Diverse działa w oparciu o tradycyjne zasady franczyzowe - poprzez związanie dawcy i biorcy licencji umową franczyzową na okres 5 lat, obejmującą przekazanie know-how, opiekę nad przekształcaniem lokalu oraz jego przebudową, a także uruchomienie i bieżącą działalność operacyjną.

 

Sklepy Diverse funkcjonują w oparciu o najwyższe standardy sprzedaży, gwarantujące efektywne działanie oraz nadające placówce niepowtarzalny charakter. Sklepy otrzymują kompleksowe wsparcie handlowe, doradztwo w zakresie działalności operacyjnej sklepu, wsparcie w zakresie promocji sklepu.

 

Diverse dba o efektowny wygląd sklepów franczyzowych, wizualizację i odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni sprzedażowej.

 

Oferta franczyzowa skierowana jest do osób przedsiębiorczych, których celem jest osiągnięcie sukcesu dzięki sprawdzonym standardom i doświadczeniu, jakie oferuje Diverse. Franczyzobiorca to partner dla firmy, który dzięki know-how i sprawdzonej formule staje się konkurencyjny nawet na najbardziej wymagającym rynku.

 

Franczyzobiorca powinien dysponować środkami na adaptację i wyposażenie lokalu w wysokości od 1,5 tys. do 2,3 tys. zł netto/m² oraz kwotą na opłatę licencyjną w wysokości 18,5 tys. zł netto – wartość opłaty licencyjnej jest każdorazowo ustalana indywidualnie i pokrywa całkowity koszt wyposażenia sklepu w sprzęt komputerowy i urządzenia fiskalne.

 

Min. kwota inwestycji: 200 tys. zł

 

Franczyza do 500 tys. zł – do 1 mln – np. Chata z Zalipia, Intermarche

Dysponując taką kwotą można wejść w naprawdę dochodowy i znany biznes franczyzową.

 

Restauracje Chata z Zalipia oferują wyborną kuchnię opartą o polskie tradycje. Minimalna kwota inwestycji potrzebna do otwarcia restauracji (przy wynajmowanym lokalu) zaczyna się od 80 tys. zł w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii wymagającego niewielkich nakładów finansowych,

 

Kwota inwestycji niezbędna do wyremontowania nowej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości i stanu technicznego lokalu i może zawierać się w przedziale 150 - 350 tys. zł

 

Ta opcja skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów. Kwota inwestycji niezbędna do wybudowania wolnostojącej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości lokalu i działki oraz jej położenia, może zawierać się w przedziale 800 tys. – 1.2 mln. zł

 

Opłata miesięczna franczyzowa wyrażona w procentach od obrotu.

 

Opłata miesięczna marketingowa wyrażona w procentach od obrotu

 

Intermarché to francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, Muszkieterów.

 

Muszkieterzy często podkreślają rodzinny i prospołeczny charakter prowadzonych działalności.

 

Warunki przystąpienia:

  • akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera;
  • gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa (preferujemy pary/małżeństwa);
  • preferowany wiek w przedziale 25-50 lat;
  • wkład finansowy w wysokości minimum 400 tys. złotych lub 20% wartości całej inwestycji. Jest to kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej działalności;
  • ukończenie pięciomiesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego;
  • gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania;
  • akceptacja umowy gwarantującej franczyzobiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.

 

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.02

Udostępnij artykuł:

Jaki lokal jest najlepszy na start Jaki lokal jest najlepszy na start
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem