zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Franczyza z myślą o wegetarianach, diabetykach, alergikach

Wegetarianizm jest obecnie coraz bardziej popularny. W Polsce coraz więcej osób deklaruje, że nie spożywa mięsa czy innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Różne są tego powody – przekonania etyczne, moda, ale przede wszystkim styl życia, względy zdrowotne i ekologiczne. Coraz więcej osób choruje na celiakię i nie toleruje białka znajdującego się w ziarnach zbóż (pszenicy, życie, pszenżycie, orkiszu i jęczmieniu, nawet w owsie), jednego z najbardziej uczulających składników pokarmowych, zwanych glutenem. Wyzwaniem dla lokali gastronomicznych są też diabetycy, osoby nie tolerujące laktozy czy alergicy.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie sieci oferują franczyzę z myślą o wegetarianach, diabetykach, alergikach, osobach z celiakią i nie tolerujących laktozy;
  • jakie są warunki przestąpienia do konkretnych sieci;
  • jakie są korzyści z przystąpienia do tych sieci;
  • jakie są oczekiwania sieci wobec partnerów;
  • jakie wsparcie oferuje franczyzodawca.

Wegetarianizm obejmuje wiele form, które różnią się między sobą rygorystycznością diety i dopuszczanymi do spożycia produktami. Do jego form należą m.in. weganizm (rezygnacja ze spożywania wszelkich pokarmów pochodzących od zwierząt, także jaj, miodu, serów, czy miodu), laktowegetarianizm (wyłączenie z jadłospisu jajek) czy witarianizm (spożywanie wyłącznie produktów świeżych).
 

Stosowanie określonej diety łączy się także z prowadzeniem określonego stylu życia. Np. terminu weganizm używa się też do określenia proekologicznego stylu życia obejmującego niekorzystanie z produktów, w których powstaniu brały udział zwierzęta, takich jak skórzane ubrania, futra czy testowane na zwierzętach kosmetyki.

 

Osoby z celiakią muszą wykluczyć ze swojego menu nie tylko produkty zawierające gluten, ale także uważać na takie, w których jest on ukryty. Ich jadłospis wyklucza więc spożywanie "normalnego" pieczywa, ale mogą jeść pieczywo bezglutenowe. Na polskim rynku wciąż za mało piekarni oferuje swoim klientom pieczywo i inne wyroby bezglutenowe, a nieliczne istniejące twierdzą, że zapotrzebowanie na nie wciąż rośnie.

 

Wprawdzie w marketach oferowane jest bezglutenowe pieczywo jednak - według konsumentów - jest ono suche, nijakie, bez smaku. W dodatku zawiera mnóstwo konserwantów, żeby jak najdłużej zachowało świeżość.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tych grup odbiorców powstają wegetariańskie restauracje i fast foody, drogerie z naturalnymi kosmetykami oraz restauracje i piekarnie dla osób nie tolerujących glutenu. Rynek wege i bez glutenu jest w rozkwicie i może być naprawdę świetnym pomysłem na biznes.

 

Prezentujemy 10 konceptów franczyzowych powstałych z myślą o tej szczególnej grupie odbiorców.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.33

Udostępnij artykuł:

Podarunkowe gadżety pomysłem na biznes Podarunkowe gadżety pomysłem na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem