zaloguj
PRZEWIŃ

Franczyza odporna na pandemię

Koronawirus boleśnie uderzył w polską gospodarkę, a rządowe tarcze antykryzysowe tylko na chwilę zatrzymały upadki kolejnych firm i masowe zwolnienia pracowników. Według GUS niemal połowa mniejszych przedsiębiorstw może przetrwać jeszcze tylko kwartał. Niektóre – jedynie miesiąc. Pandemiczna rzeczywistość okazała się także prawdziwym sprawdzianem dla wielu konceptów franczyzowych i zweryfikowała ich odporność na kolejne „lockdown’y”, reżim sanitarny i coraz bardziej rygorystyczne obostrzenia. Okazało się, że franczyza odporna na pandemię istnieje i w wielu przypadkach taki pomysł na biznes pomógł wyjść swym biorcom bez szwanku. Nawet w bardzo poszkodowanej branży gastronomicznej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaka franczyza doskonale radzi sobie w trudnym pandemicznym czasie;
  • w jaki franczyzowy biznes inwestować w kryzysie;
  • jaka franczyza pomogła wyjść swym biorcom bez szwanku podczas kolejnych lockdownów.

Wystarczy wspomnieć, że w ubiegłym 2020 roku pojawienia się COVID-19 w Polsce samych nowych sklepów spożywczych „Żabka” przybyło pół tysiąca. Według ekspertów w zakresie franczyzy, ale i samych franczyzodawców i biorców pandemia może jeszcze bardziej zwiększyć zainteresowanie Polaków prowadzeniem takiego pomysłu na biznes. Zwłaszcza po uruchomieniu obecnie znowu zatrzymanej gospodarki.

Sprawdź propozycje franczyzy odpornej na pandemię

Koronawirus zmienił nastawienie rodaków do zakładania własnej działalności gospodarczej. Zdecydowanie bardziej skłaniają się oni do pomysłu na biznes związanego ze sprawdzoną już marką.  

Sprawdź, jakie opcje masz do wyboru.

Studio Synergy Franchise oferuje firmom kompleksowe wsparcie. W tym przypadku to gotowy pomysł na franczyzowy biznes 2021. Wiele osób zadaje sobie pytanie, w co inwestować w kryzysie, przeglądając oferty biznesowe. Tymczasem największe w Polsce doświadczenie sieci treningów EMS sprawia, że w pomysł na biznes Studio Synergy inwestor wchodzi niemal „na gotowe”. Szczegółowe procedury i podręcznik franczyzowy, pomoc w wyborze, zaprojektowaniu i wyposażeniu lokalu, udział w rekrutacji, szkoleniach personelu i prowadzenie kampanii reklamowych to zaledwie część tego, co otrzymuje franczyzobiorca. Eksperci Synergy wprowadzają w tajniki prowadzenia swojego studia treningu personalnego EMS od pierwszych ustaleń, przez przygotowanie do uruchomienia i start placówki, aż po jej bieżące funkcjonowanie.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego - mówią Dominika Maciaszek-Rogowska i Norbert Rogowski, właściciele Studia Synergy Katowice - Śródmieście. - Mamy w sobie wiele pozytywnej energii. W pierwszych dniach jest bardzo duże zainteresowanie. Mile nas to zaskoczyło, szczególnie aż tak wielkie zapotrzebowanie mimo pandemii.

Innowacyjny biznes butikowych studiów treningów personalnych z elektrostymulacją w wydaniu sieci EMS w Polsce od stycznia obecny jest już w dwóch polskich miastach: w Krakowie i w Katowicach. Ale to dopiero początek franczyzowej ekspansji, bo trwa już wybieranie lokali w kolejnych dwóch miastach.

Czy otwieranie studia treningu personalnego jest rzeczywiście dobrym pomysłem na biznes we franczyzie w czasie, w którym rząd na długie miesiące zamyka kluby fitness?

- Tak - nasz biznes zdecydowanie jest odporny na pandemię – zapewnia Damian Juszczyk, marketing manager sieci. - Jako że EMS jest treningiem personalnym, funkcjonujemy na zupełnie innych zasadach niż siłownie. Z tego względu nie tylko działamy legalnie i oczywiście z zastosowaniem dodatkowych procedur bezpieczeństwa oraz z poszanowaniem reżimu sanitarnego, ale z każdym miesiącem nasz bezpieczny „trening 20 minut w tygodniu" cieszy się coraz większym zainteresowaniem tęskniących za aktywnością i dobrym samopoczuciem klientów. Maksymalnie dwie osoby ćwiczące jednocześnie, trenerzy w maseczkach i rękawiczkach czy regularna dezynfekcja całej infrastruktury to tylko niektóre zabezpieczenia wprowadzone przez nas po to, by każdy z naszych klientów mógł skupić się wyłącznie na treningu.

SHIP CENTER

W czasach pandemii nastąpił dynamiczny rozwój i zapotrzebowanie na usługi kurierskie. Jednym z pomysłów na biznes we franczyzie odpornej na pandemię jest firma Ship Center.

- W naszej sieci Ship Center udało się zdobyć zaufanie klientów i dodatkowo zwiększyć sprzedaż usług kurierskich, co oczywiście z pewnością również jest spowodowane pandemią oraz przeniesieniem sporej części sprzedaży do Internetu. – mówi Łukasz Osyra z centrali Ship Center Poland. - Oczywiście nasi klienci mogą liczyć na pełne wsparcie w zakresie doboru usług kurierskich w zależności od rodzaju wysyłanego towaru, oraz pomoc w pakowaniu towaru i przygotowaniu do wysyłki co również zwiększa marżę.

Nasi franczyzobiorcy również widzą zwiększone zainteresowanie wysyłkami jak również większą ilość zapytań klientów biznesowych zaczynających swoją sprzedaż w Internecie, którzy chcą nawiązać stałą współpracę. Dzięki wprowadzeniu możliwość obsługi zdalnej i tworzenia dostępu dla klienta punktu na platformie również zwiększyliśmy możliwość zarobku równocześnie zmniejszając konieczność udawania się z paczką do punktu.

Oczywiście w minionym roku zainteresowanie uruchomieniem punktu kurierskiego Ship Center jak również zapotrzebowanie na tego rodzaju punkty wzrosło i w każdym miesiącu uruchomiliśmy nowe placówki. Mamy nadzieję że sytuacja związana z pandemią szybko się poprawi i jednocześnie zdajemy sobie sprawę że spora część sprzedaży pozostanie już w Internecie a co za tym idzie ilość nadawanych paczek w naszej sieci nadal będzie rosła.

Dodatkowo cały czas usprawniamy nasz model biznesowy we współpracy naszymi franczyzobiorcami, dzięki czemu mamy nadzieję że nasz system będzie jeszcze bardziej odporny na wahania rynku i pozwoli naszym kontrahentom zwiększać zarobki.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.71

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć odc.4 Franczyza bez cięć odc.4
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem