zaloguj

Co poradzilibyśmy naszym Czytelnikom, którzy myślą o wejściu we franczyzę w 2020 roku

Wybór właściwego pomysłu na biznes oraz modelu jego realizacji ( partnerstwo, ajencja, franczyza, własna marka ) jest kluczowym wyborem dla każdego przedsiębiorcy. Nasz portal chce nieustanie pomagać w dokonywaniu właściwych wyborów poprzez dostarczanie przykładów i informacji. Zarówno franczyza jest dobrym pomysłem na biznes dla początkujących i doświadczonych przedsiębiorców, jak i inne formy prowadzenia działalności gospodarczej.

 

Portal dobrepomyslynabiznes.pl działa od 2015 roku, publikując m.in. katalog franczyz w którym szybko i sprawnie można dokonać „przeglądu” ofert franczyzodawców. Jak bardzo jest popularna informacja publikowana w portalu świadczą o tym dziesiątki tysięcy unikalnych użytkowników odwiedzających nas co miesiąc.

Pomysłów na biznes publikujemy setki i stanowią one inspirację dla nowych jak i doświadczonych przedsiębiorców. Niemniej jak każdy biznes wymagają one dokładnego rozeznania i w tym chcemy pomóc podpowiadając jakie pytania powinniśmy sobie i naszym kontrahentom zadać.

 

Czym jest franczyza ?

 

W ujęciu praktycznym franczyza to po prostu model biznesowy: specyficzna partnerska forma kompleksowej współpracy przedsiębiorstw, które pozostają niezależne od siebie pod względem prawnym i finansowym. Warto pamiętać, że pomimo całej franczyzowej terminologii w tym modelu współpracy panują zwykłe reguły ekonomiczne: ryzyko zawsze istnieje, a koszty muszą być niższe niż przychody. Co do pytań, które warto zadać potencjalnemu franczyzodawcy, to im więcej ich zadamy na początku, tym lepiej:  

  • Jak wybrać dobrą lokalizację?
  • Jak wygląda symulacja finansowa na najbliższe 2–3 lata?
  • Jak wygląda projekt umowy?
  • Jakiego kapitału potrzebuję na inwestycję oraz na pierwsze 24 miesiące działalności?
  • Jaki jest oczekiwany okres zwrotu z inwestycji?
  • Jakiego średniomiesięcznego zysku operacyjnego mogę się spodziewać po ustabilizowaniu biznesu?
  • Za co i ile dokładnie płacę na początku?
  • Jakie są perspektywy dla naszego segmentu w najbliższych latach w Polsce?
  • Kim są moi bezpośredni konkurenci i jakie marka ma nad nimi przewagi?
  • Kim są moi klienci?
  • Jakiego rodzaju opłaty będę cyklicznie odprowadzał do centrali (procent od przychodów, opłata stała, opłata marketingowa, szkolenia, nowe produkty, inne)?
  • Ile trwa szkolenie i co obejmuje?
  • Jakie unikatowe wsparcie daje franczyzodawca?
  • Co zawiera podręcznik operacyjny – jak wygląda spis treści w podziale na rozdziały, ile zawiera stron, na ile szczegółowo opisane są procedury?
  • Z jakich e-narzędzi biznesowych korzysta sieć?
  • Na jaki okres podpisujemy umowę?
  • Kto będzie mnie wspierał na co dzień ?

Co poradzilibyśmy naszym Czytelnikom, którzy myślą o wejściu we franczyzę w 2020 roku ?

 

Jeżeli na większość poniższych pytań odpowiedziałeś pozytywnie, to zrób dobre rozeznanie wśród organizatorów systemów franczyzowych, zadaj im przenikliwe pytania, wszystko policz i… śmiało wchodź we franczyzę!

  • Czy mam doświadczenie menadżerskie?
  • Czy jestem dobrym organizatorem?
  • Czy dobrze czuję się w nienormowanym czasie pracy?
  • Czy umiem (a najlepiej: lubię) sprzedawać?
  • Czy lubię pracować z ludźmi?
  • Czy jestem gotów podporządkować się sztywnym wytycznym partnera biznesowego?
  • Czy rozumiem, że nigdy nie będę właścicielem marki, którą będę promował?
  • Czy rozumiem, czego powinienem oczekiwać od franczyzodawcy?
  • Czy mam swoją wewnętrzną zgodę na podjęcie ryzyka własnej działalności (nikt nie zapewni mi wpływu na konto pieniędzy 10. dnia miesiąca – możliwa jest premia za to ryzyko, istnieje szansa na skokowy wzrost zysków, ale to ciągle jest ryzyko)?
  • Czy dysponuję odpowiednim kapitałem na inwestycję?
  • Czy rodzina wspiera mnie w tej decyzji?
  • Czy mieszkam w miejscu, w którym chcę prowadzić swój oddział franczyzowy?
  • Czy mam jasno sprecyzowane cele osobiste, finansowe i zawodowe ?

Życzymy powodzenia !

 

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.40

Udostępnij artykuł:

Na co postawić przy wyborze lokalizacji dla swojego biznesu Na co postawić przy wyborze lokalizacji dla swojego biznesu
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem