zaloguj / zarejestruj

Al.Capone dynamicznie się rozwija pomimo pandemii

Al.Capone to rozpoznawalna polska marka sieci specjalistycznych sklepów z alkoholem znana z tego, że wspiera swoją  wiedzą i doświadczeniem przy wyborze odpowiedniego trunku do okazji czy gustu Klienta. Pomimo powracających kryzysów gospodarczych rozwija się dynamicznie,  z roku na rok. Co jest źródłem sukcesu Al.Capone? Czym wyróżniają się na polskim rynku i dlaczego ich propozycja franczyzowa cieszy się tak dużym zainteresowaniem?

Z tego artykułu dowiesz się:

Oferta jest dostępna w katalogu franczyz, który jest dostępny tutaj

Jakie były Wasze początki? To już ponad 10 lat...

Pierwszy sklep Al.Capone powstał w roku 2010, mamy już ponad 10 letnią historię. Na ten pomysł wpadł i zrealizował go Sławomir Skowron. Na początku były to sklepy własne w Tarnowie i okolicy ale już od 8 lat rozwijamy się także z naszymi Partnerami franczyzowymi.  Wywodzimy się z południa Polski, gdzie mamy najwięcej placówek. Jesteśmy bardzo dobrze rozpoznawalni w Małopolsce i na Podkarpaciu. Od ubiegłego roku postanowiliśmy rozwijać sieć w całym kraju, dzięki temu zawitaliśmy już na Lubelszczyznę, Mazowsze i do Trójmiasta.

Czyli Al.Capone to firma oparta na doświadczeniu i pasji jej założycieli?

Tak, pasja towarzyszy nam od samego początku. Alkohole, ich historia, często bardzo długa, proces produkcji, począwszy od zebrania płodów rolnych, przez warzelnie, do procesów leżakowania to ciekawe historie, które warto poznać. Za tymi produktami stoją też ludzie, ich pasje i pomysły na produkcję konkretnego alkoholu. To też cała gama smaków. Mamy w ofercie alkohole z całego świata i na każdą kieszeń. Bardzo doceniają to nasi Klienci i jest to czynnik, który wyróżnia nas na rynku. Sklepy Al.Capone istnieją od przeszło 10 lat, ale doświadczenie w branży ludzi, którzy tworzą sieć, jest dłuższe, moje na przykład to 25 lat. Podobnie moi wspólnicy, z którymi prowadzę biznes, także mają bogate i wyjątkowe. Nie jesteśmy nowicjuszami. Co ciekawe, cały czas poznajemy nowe produkty i potrafi nas coś jeszcze zaskoczyć. Jest tyle wspaniałych trunków z różnych zakątków świata a i powstają wciąż nowe, że kolejne 25 lat będziemy mieli co robić. W tym sektorze pracują ciekawi i otwarci ludzie. Ta biznesowa przygoda daje naprawdę wiele radości i zadowolenia. 

Co ma Podlasie lub „słodycz biszkoptów” wspólnego z Wami?

Jesteśmy specjalistami od alkoholu, dlatego też naszą znajomość i pasję do niego chcemy szerzej prezentować Klientom w postaci produktów dostępnych wyłącznie w naszej sieci. Nadajemy im  swój niepowtarzalny smak i charakter. Wspomniała Pani o Podlasiu, tam w manufakturze wódki , korzystając z dobrodziejstw natury i  w oparciu o tradycyjne receptury ,ważone są najwyższej jakości Wódki z Puszczy. Naturalne składniki, autorskie receptury i tradycyjny proces, daje finalnie produkt, który zajmuje ważne miejsce na naszych półkach, a tym samym ma szerokie grono wiernych degustatorów. Nie ograniczamy się wyłącznie do wódek, nasze doświadczenie i zamiłowanie do wysublimowanych smaków, staramy się pokazać w szerokiej ofercie skierowanej do wymagającego Klienta  na przykład w postaci single cask whisky. To złożony proces wyboru destylarni i konkretnej beczki z whisky, która będzie „dojrzewać” dla nas. Wiedząc, że tworzymy limitowaną edycję dla koneserów, którzy potrafią odkryć i  docenić złożoność zamkniętych w butelce smaków - tę słodycz biszkoptów -, powoduje że w wielkiej ekscytacji zawsze oczekujemy dnia butelkowania. 

Co roku otwierają Państwo nowe sklepy, również na  zasadach franczyzowych. Czym można tłumaczyć tak duże zainteresowanie Państwa marką?

Polacy mają coraz bardziej wyrafinowane gusty i oczekują od nas, że sprostamy ich wymaganiom, co czynimy i stale się rozwijamy asortymentowo oraz poszerzamy naszą wiedzę. To jest jeden z czynników naszego wzrostu. Dodatkowo, branża jest stabilna. Nawet podczas pandemii Covid-19 nie odczuliśmy tego w realizacjach planów sprzedaży, czy realizacji zakładanych zysków. Klienci nas chętnie wybierają, docenią szeroki asortyment i wiedzę naszego personelu. Sama inwestycja w koncept nie jest wysoka a czas zwrotu stosunkowo krótki. 
Przede wszystkim te czynniki wpływają na to, że jako sieć rozwijana w systemie franczyzowym, mamy duże zainteresowanie naszą ofertą. W 2020 roku otworzyliśmy 18 sklepów i już początek bieżącego zapowiada się dynamicznie. Z pewnością nie usiądziemy na laurach, będziemy konsekwentnie budować sieć sklepów Al.Capone w całym kraju.  
Dla nas niezwykle istotnym jest, aby nasi Partnerzy franczyzowi zawsze mogli liczyć na nasze wsparcie. Towarzyszymy im od samego początku, zanim otworzymy sklep. Przychodzą z nami przez wszystkie etapy: od momentu objaśnienia jak ten biznes jest skonstruowany, poprzez dobór lokalizacji, szkolenia, zatowarowanie, po uroczyste otwarcie sklepu i ciężką pracę po otwarciu, aby osiągnąć sukces i móc go wspólnie celebrować. 
Ponieważ przychodzą do nas osoby z różnym doświadczeniem biznesowym i zawodowym, są także osoby niezwiązane do tej pory z handlem, naszym celem jest zaszczepić w nich pasję do branży i tak ich wyszkolić ,aby mogli być ekspertami od alkoholi. Na element edukacji na każdym etapie współpracy kładziemy bardzo duży nacisk. W tym celu stworzyliśmy cały system dedykowanych szkoleń prowadzonych przez naszych specjalistów ale i światowych brand ambasadorów najlepszych alkoholowych marek.

Warunki współpracy, jakie proponujecie swoim przyszłym Partnerom, nastawione są na budowanie relacji win-win. Nie jest to często spotykane w świecie biznesowym.

Rzeczywiście. Satysfakcja Klienta jak i naszego Partnera biznesowego ma dla nas dużą wartość. Uważamy, że tylko takie podejście może przynieść długofalowe korzyści, a one nie skupiają się wyłącznie na finansach, które oczywiście są podstawą dobrze funkcjonującego biznesu. Uważam, że najlepszym dowodem na to, jest fakt, że większość naszych Partnerów franczyzowych ma więcej niż jeden sklep Al.Capone lub planuje właśnie otwarcie kolejnego. To dla nas bardzo ważne, aby osoby, które z nami podjęły współpracę miały satysfakcję, relacje, oraz oczywiście dobrze zarabiały. 


W dobie powtarzających się kryzysów gospodarczych związanych z  Covidem,  Al.Capone prężnie działa pomimo obostrzeń w gospodarce. W jaki sposób rozwijacie sieć w tak trudnych warunkach? Jakie elementy,  czy rozwiązania wspierają Wasz biznes, a jakie zdecydowanie przeszkadzają? 

Jak rozpoczęła się pandemia na początku ubiegłego roku, to w pierwszej kolejności zadbaliśmy o bezpieczeństwo naszych Klientów i Pracowników, przystosowując bardzo szybko nasze placówki do wymogów epidemiologicznych. Mimo różnych stadiów rozwoju pandemii, my stale przestrzegliśmy i kontrolowaliśmy wdrożone procedury. Nauczyliśmy się żyć i prowadzić biznes w pandemii. 
Sprzedaż w sklepach nie spadła, realizujemy zakładane cele związane z planami sprzedażowymi czy też ekspansją. Jak już wspomniałem, w ubiegłym roku otworzyliśmy 18 nowych sklepów w różnych częściach kraju, wychodząc z rozwojem sieci poza południe Polski. Jesteśmy zdeterminowani, aby zrealizować nasz cel i być ogólnopolską i najlepszą siecią salonów z alkoholem. Jak widać pandemia nam w tym nie przeszkodziła, choć praca w tych okolicznościach jest utrudniona i dość specyficzna. Z pomocą na pewno przyszły nam narzędzia zdalnej komunikacji. Jeszcze na początku ubiegłego roku powiedziałbym zapewne Pani, że trzeba się spotkać na żywo, aby omówić biznes. Teraz większość spotkań realizujemy online, tak aby było to bezpiecznie dla obu stron. Jakbym miał wymienić negatywne skutki pandemii przy rozwoju sieci, to podałbym właśnie, że brakuje mi spotkań osobistych z moimi obecnymi jak i przyszłymi Partnerami franczyzowymi. Kontakt osobisty dla mnie jest ważny i tego mi najbardziej brakuje.

Za nami rok z pandemią? Jakbyście go podsumowali?

To był dobry rok dla nas. Dużo się działo i pierwszy raz w ponad 10 letniej historii firmy otworzyliśmy aż tyle sklepów. Sprzedaż jest stabilna, odwiedza nas coraz więcej Klientów. To pozwala myśleć w kategoriach bezpieczeństwa biznesu. Daje to możliwość dalszej rozbudowy sieci Al.Capone.

Na początku nowego roku nie mogę nie zapytać o Wasze plany.  Co przyniesie 2021 rok dobrego dla Klientów i Partnerów Al.Capone?

Dla naszych Klientów chcemy mieć jeszcze większą i jeszcze lepszą ofertę. Planujemy wprowadzać dużo nowości z ryku krajowego jak i ze świata, które będą dostępne w atrakcyjnych cenach. Nasze harmonogramy aktywności marketingowych pełne są różnych akcji promocyjnych czy też konkursów dla Klientów. Warto być zawsze na bieżąco z tym, co się u nas dzieje śledząc stronę: https://alejacapone.pl/ czy nasze kanały na social mediach.  Co do nowych sklepów to już w pierwszym kwartale tego roku otworzymy się dla Klientów  w kolejnych lokalizacjach i przywitamy w naszej rodzinie następne osoby, które zaczną z nami tą przygodę.

Tego zatem Państwu życzę. Dziękuję za rozmowę

dyr.ds.ekspansji Marcin Gorski
 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.55

Udostępnij artykuł:

W jakich obszarach sieć powinna wspierać swoich franczyzobiorców W jakich obszarach sieć powinna wspierać swoich franczyzobiorców
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem