Otwórz sklep z zabawkami TOY Planet
Nie można mówić o szczęśliwym dzieciństwie jeśli nie trzymało się w rękach pluszowego misia, resoraka, któregoś z Avengersów czy też lalki Barbie. Zabawki od zawsze działają jak magnes na maluchy nic zatem dziwnego, że ten segment rynku jest szeroko rozwinięty i zdaniem ekspertów będzie się dalej w rozwijał.
Nie można mówić o szczęśliwym dzieciństwie jeśli nie trzymało się w rękach pluszowego misia, resoraka, któregoś z Avengersów czy też lalki Barbie. Zabawki od zawsze działają jak magnes na maluchy nic zatem dziwnego, że ten segment rynku jest szeroko rozwinięty i zdaniem ekspertów będzie się dalej w rozwijał. Sieć TOY Planet oferuje możliwość otwarcia własnego świata zabawek, który to punkt może stać się dla nas bardzo dochodowym biznesem.
Dlaczego handel zabawkami może być intratny? Nasze społeczeństwo wciąż rozwija się i bogaci. Rosną zatem także jego możliwości nabywcze. W ostatnim czasie statystyki pokazują przyrost liczby urodzeń. Wszystko to wraz z coraz większą świadomością rodziców, powoduje popyt na różnego rodzaju produkty dziecięce, w tym zabawki.
Franczyza z TOY Planet
Sieć TOY Planet pomaga rozwijać sklepy w oparciu o swoją markę i ułatwianie dostępu do wysokiej jakości produkty dla dzieci. Lego, Mattel, Hasbro, Fisher Price, Hape, Playmobil - to tylko niektóre z bardzo szerokiej gamy marek oferowanych przez TOY Planet. Co ważne, strategia firmy Toy Planet sp. z o.o. gwarantuje dynamiczny rozwój w Polsce na zasadzie franchisingu. Otwiera nam to furtkę do stania się właścicielem/szefem ekskluzywnego sklepu zabawkarskiego. Możemy zatem zarabiać, spełniając dziecięce marzenia!
Wkład własny musi być przemyślaną inwestycją
Najlepiej dysponować na start zasobem własnych oszczędności, ewentualnie można wesprzeć się kredytem dla firm. Obecnie rynek wspiera wiele lokalnych inkubatorów przedsiębiorczości. By otworzyć punkt TOY Planet musimy zainwestować minimum 150 tys. zł., a średnio nawet 200 tys. zł. Na co dokładnie składa się ta kwota wyjaśnił nam prezes zarządu sieci TOY Planet Robert Momocki:
- Osoba, która podejmie z nami współpracę będzie musiała przeznaczyć tę kwotę na opłatę wstępną i wyposażenie swojego punktu handlowego i część pierwszego zatowarowania. To ile osób zatrudni dana osoba zależy głównie od miejsca, gdzie będzie znajdował się sklep naszej sieci. W galerii handlowej będziemy mieli ciągłość handlu, łącznie z weekendami. Można też zdecydować się na inną lokalizację, niekoniecznie w galerii. W zależności od tego na co się zdecydujemy możemy stworzyć odpowiednio zespół 2- lub nawet 5-osobowy. Z reguły zgłaszają się do nas przedsiębiorcy, którzy chcą albo otworzyć punkt, o którym mowa w galerii handlowej, albo też mają z góry upatrzony lokal. Zdarzają się też Partnerzy, którzy nie mają takich możliwości. Wówczas pomagam im znaleźć odpowiedni lokal w którejś z galerii handlowych, z którymi współpracujemy.
- Oczekujemy, że nasi Partnerzy/franczyzobiorcy będą nastawieni na sukces i, że będą chłonąć wiedzę, którą będziemy przekazywać im na różnego rodzaju szkoleniach - dodaje Robert Momocki. - Nie ukrywam, że trzeba mieć pewne predyspozycje do zarządzania zespołem. Powinno się też czuć tę specyficzną branżę. Konieczna będzie ogólna wiedza z zakresu prowadzenia punktów sprzedaży: znajomość przepisów (księgowych, kadrowych, dotyczących produktów dziecięcych i młodzieżowych), marketingu czy organizacji reklamy?
Miejsce na działalność - małe i średnie miasta
Kluczowe we wspomnianej sieci jest zgromadzenie szerokiej gamy znanych marek zabawek pod jednym szyldem. Sklepy franczyzowe TOY Planet zlokalizowane są głównie w centrach handlowych i przy handlowych ulicach miast powyżej 15 tys. mieszkańców. Zatem oferowany biznes franczyzowy pasuje zarówno do małego, jak i średniej wielkości miasta. Oferta skierowana jest przede wszystkim do wymagających. Skutecznie konkuruje z wielko powierzchniowymi sklepami, głównie jakością i bogactwem oferty oraz wyszkolonym personelem. Nie trzeba dodawać, jak istotne jest doradztwo w przypadku sprzedaży zabawek. Rodzic stając przed rozmaitymi produktami dostosowanymi do bardzo różnych grup klientów, może się łatwo pogubić, ale gdy otrzyma odpowiednia poradę nie tylko wyjdzie ze sklepu zadowolony, dając nam zarobić, ale także zyska dobry, bezpieczny produkt.
- W naszych sklepach Klient, ten duży i mały, nie jest anonimowy. Wręcz przeciwnie czuje się wyjątkowy, co sprawia, że sieć bazuje na stałych i zadowolonych Klientach - twierdzą pracownicy TOY Planet.
Dobra lokalizacja - galeria handlowa
Co ciekawe oprócz najbardziej znanych i reklamowanych marek przemysłu zabawkarskiego, które spotkać można na półkach każdego sklepu zabawkowego, sieć oferuje także niszowe zabawki, importowane min. bezpośrednio przez operatora sieci. Sprowadzane przez TOY Planet produkty cechuje także wysoki poziom bezpieczeństwa oraz dbałości o umożliwienie dziecku kreatywnej zabawy. Oczywiście na pólkach nie brakuje nowości. Oferta jest zróżnicowana cenowo i podzielona na kolekcje: "Pierwsze Lata", "Chłopcy", "Dziewczęta", "Gry" i "Puzzle", "Zabawki kreatywne", a pod względem wiekowym zaspokajają potrzeby dzieci do 14 roku życia. Inwestując w markę TOY Planet wchodzimy do dynamicznie rozwijającej się sieci. Np. 11 czerwca 2016 r. do rodziny sieci TOY Planet dołączył nowy sklep w Tarnobrzegu. W dniu otwarcia na klientów czekał rabat na zakupy w wysokości 15 proc., Karty Miłego Klienta, a także ukryte wśród sklepowych półek karty podarunkowe. Co można uznać za zręczny chwyt marketingowy. Pierwsi klienci zgromadzili się przed drzwiami jeszcze przed oficjalnym otwarciem. Do poszukiwania skarbów ruszyli zarówno dorośli, jak i dzieci, które z wielkim zaangażowaniem i entuzjazmem przetrząsały sklepowe zakamarki. Atrakcje podzielone zostały na kilka etapów, a czas pomiędzy szaleństwem poszukiwań wypełniły lekcje zumby, a także zabawa w kąciku z klockami Playmobil i w piaskownicy wypełnionej Magicznym Piaskiem - czytamy na stronie sieci. Sklep, o którym mowa zlokalizowano w nowo otwartym Parku Handlowym, w pobliżu placu targowego, cieszącego się dużą popularnością wśród mieszkańców całego regionu. Jego zaletą jest również duży parking i sąsiedztwo innych sklepów.
Zakupy można robić codziennie, od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 - 19.00, w soboty 9.00 - 18.00 i w niedziele 10.00 - 14.00. To tylko przykład, ale obrazujący w jaki sposób organizowana będzie sprzedaż w galerii.
Przykład działalności z Chrzanowa
Aneta Litwin postanowiła spróbować swoich sił z marką TOY Planet w Chrzanowie. Korzysta ze współpracy z siecią już cztery lata.
- Jestem bardzo zadowolona z podjętej współpracy - mówi Aneta Litwin. - Zresztą nie tylko ja, bo partnerów TOY Planet jest już sporo. W zależności od założeń związanych z prowadzeniem sklepu, można wypracować swoje cele. Oczywiście pod warunkiem, że najpierw poczyni się odpowiednie inwestycje. Jeśli chodzi o mnie, to udało mi się osiągnąć pewne założone cele. Aktualnie zatrudniam trzy pracownice. Sama oczywiście doglądam sklepu, sprawdzając czy mój punkt odpowiednio funkcjonuje. Jak już wspominaliśmy minimalną kwotą startową, od której należy zacząć jest 100 - 150 tys. zł.
Czy dla takiej formy działalności to wysoka kwota?
- Na początku, gdy zakładałam punkt TOY Planet wydawało mi się, że jest to duża kwota - wspomina. - Dziś wiem, że do zatowarowania i przygotowania wszystkiego nawet 150 tys. zł może okazać się sumą niewystarczającą. Myślę, że bardziej odpowiednią kwotą byłoby 200 tys. zł. Być może z perspektywy czasu widzę jakie miałam potrzeby, gdy wchodziłam w tą działalność... Na pewno decydując się na taką współpracę trzeba pamiętać, że "biznes sam się nie kręci". Trzeba wiedzieć, że wszystko będzie musiało być na bieżąco kontrolowane. Wydaje mi się, że jeśli właściciel będzie często odwiedzał swój punkt to poradzi sobie.
Własny biznes. Własne ryzyko
Ponieważ 150 tys. zł jest kwotą całkiem sporą, warto oszacować okres potencjalnej stopy zwrotu. Zależy to od wielu czynników m.in. takich jak: wielkość naszego sklepu, jego usytuowanie i grupa klientów, do której trafiamy. Jednak z reguły w małym bądź średnim mieście powinna ona nastąpić po minimum 2 latach. Jak usłyszeliśmy od prezesa Momockiego sieci, zwykle nie rekomenduje on zawiązywania działalności, jeśli po wewnętrznych analizach rynku nie ma możliwości, że stopa zwrotu wyniesie dłużej niż 2 lata. Warto pamiętać o tym, by nie zostawiać sklepu samemu sobie, licząc jedynie na kompetencje swoich pracowników. Z tym bywa zresztą różnie. Z pewnością nie będą oni mieli tak szerokiej wiedzy, jak ktoś kto sam zorganizował biznes, znając branże i oczekiwania grupy docelowej. W przypadków sieciówek takich jak CCC, H&M czy Reserved osoby tam pracujące, kierownictwo są pracownikami. W przypadku franczyzy TOY Plaent i każdej innej - odpowiadamy własnym majątkiem. Za błędy, popełniane mimo rozmaitych szkoleń oferowanych przez franczyzodawcę, zapłacimy z własnej kieszeni...
Zabawki ekologiczne
Moda na ekologię ogarnia wszystkie sfery życia - również i branżę zabawkarską. Producenci zabawek dla ochrony środowiska coraz częściej starają się wykorzystywać materiały ekologiczne do produkcji zabawek oraz ich opakowań. Pozyskanie tych materiałów wiąże się z dużymi kosztami, dlatego też ceny zabawek ekologicznych nie należą do najtańszych. Zabawka ekologiczna powinna spełniać kilka podstawowych warunków. Przede wszystkim musi być wykonana z surowców naturalnych: drewna, wikliny, papieru, tektury czy tkaniny. Musi również spełniać normy bezpieczeństwa, pełnić funkcje edukacyjne, pobudzać do kreatywnego myślenia. Sam proces produkcyjny powinien być nieszkodliwy dla środowiska. Ideałem jest, kiedy surowce do produkcji pochodzą z recyklingu i ulegają biodegradacji. Zabawki drewniane o długiej tradycji przez chwilę były wyparte przez kolorowe plastiki, ale dziś są bardzo chętnie kupowane przez rodziców. Tylko w ofercie sklepów TOY Planet znajdziecie markę HAPE, znaną z wysokiego kunsztu i solidnego wykonania, edukacyjnej wartości oraz innowacyjnych pomysłów. Produkty wykonane z odnawialnego źródła - bambusa ochraniają i minimalizują wycinkę drzew. Stosowane kleje nie zawierają formaldehydu, a powierzchnie zazwyczaj malowane są naturalnym woskiem pszczelim.
Zabawki bezpieczne
- Bezpieczeństwo to jedna z najważniejszych cech, które decydują o tym, czy produkt jest w naszej ofercie czy nie. Zabawki nie powinny mieć niebezpiecznych krawędzi, malowanych szkodliwymi lakierami, czy wyprodukowanych z nieodpowiednich surowców. Produkty markowe, atestowane gwarantują to, jednak powinniśmy być cały czas czujni. Wiele zależy zarówno od podejścia sprzedawcy, jak i rodzica, którzy powinni dostosować zabawkę do wieku dziecka, by np. zbyt małe dziecko nie bawiło się produktami składającymi się z małych, niebezpiecznych elementów.
Kreatywna zabawa
Warto zaopatrywać sklep w zabawki kreatywne, które konstruje się zgodnie z maksyma "by uczyć bawiąc". Zabawki uczące układania, łączenia, poszerzające wiedzę, uczące logicznego myślenia mogą skutecznie przyciągać ambitnych rodziców z pożytkiem dla nich i dla nas.
Sprawdź też inne pomysły na biznes