zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Biznes na czterech oponach - mobilny serwis wulkanizacyjny

Wiosna i jesień to czas, w którym kierowcy wymieniają w swych autach opony. Zamiast jechać do stacjonarnej stacji wulkanizacyjnej mogą skorzystać z mobilnego serwisu wulkanizacyjnego, który wymieni lub naprawi opony w dogodnym dla klienta czasie i miejscu - na osiedlowych i firmowych parkingach, podwórkach, a nawet poboczach podczas awarii.

Oczywiście serwis czynny jest 24 h, przez siedem dni w tygodniu wymaga więc od przyszłych właścicieli dyspozycyjności, cierpliwości i zapału.

Najważniejsze - dobra reklama

Mobilny serwis wulkanizacyjny oferuje kompleksowe usługi sprzedaży opon, ich naprawę, wymianę, utylizację i pomoc w usuwaniu awarii ulicznych. Dysponuje odpowiednim zapleczem technicznym oraz profesjonalnie wyposażonym samochodem przystosowanym do napraw i montażu opon samochodów osobowych i dostawczych.

- Nasze usługi kierowane są do aut osobowych i firm transportowych - mówi właściciel mobilnego serwisu wulkanizacyjnego - Maszyny obsługują auta ciężarowe, autobusy, maszyny rolnicze i budowlane. Dobrze by było, gdyby oprócz serwisu właściciele prowadzili jednocześnie profesjonalny sklep internetowy z internetową wizytówką swojej firmy i integrującym ją ze sklepem systemem tzn. integracją ogłoszeń i promocji w sklepie. Dodatkową funkcją, która świetnie się sprawdza jest także możliwość rezerwacji online terminów korzystania z naszych usług. Dobrze jest też, aby zawrzeć bezpośrednie umowy z producentami opon - można wówczas sprzedawać je taniej, bo bez prowizji narzucanej przez hurtownię. Założenie sklepu internetowego to koszt ok. 10 000 zł plus ok. 1000 zł miesięcznie na pozycjonowanie. Oczywiście posiadanie internetowego sklepu przy zakładaniu mobilnego serwisu wulkanizacyjnego nie jest koniecznością. Pomysł na biznes Właściciele takiego biznesu zgodnie stwierdzają, że bardzo ważna jest reklama - jej koszty mogą wynieść ok. 20 000 zł.

- Z reklamą trzeba trafić zarówno do firm transportowych, jak i użytkowników aut osobowych - twierdzą. - Dobrze przygotowana strona internetowa (koszt ok. 3000), reklama w lokalnej prasie (reklama na - strony od 900 - 2400 zł, 500 zł za artykuł sponsorowany, 400 zł - 700 zł za baner wyświetlany przez tydzień na głównej stronie w lokalnym internetowym serwisie informacyjnym) i ulotki (1000 szt. A4 za 270 zł) muszą przekonać klienta o zaletach mobilnego serwisu wulkanizacyjnego i odwiedzenia go od tradycyjnego stacjonarnego zakładu wulkanizacyjnego, a więc serwisowanie o każdym czasie i miejscu (także w niedzielę lub w nocy, na parkingu, na podwórku, wyeliminowanie problemu zakazu poruszania się w niektórych miejscach samochodów powyżej dopuszczalnego tonażu i aut ciężarowych, których nie można holować), przeprowadzenie od razu przeglądu całej floty i monitoringu samochodów, możliwość kompleksowej usługi we wszystkich pojazdach wchodzących w skład floty (np. zmienianie opon stronami w jednym aucie, wymiana opon na nowe w drugim, w trzecim wyważanie, w innym tylko nacinanie), odbiór opon do bieżnikowania i utylizacji, dojazd na terenie miasta gratis, sprzedaż opon, obszar działania w promieniu nawet 100 km od granic miasta.

Ogumienie można monitorować bezpośrednio w bazach transportowych. Dzięki temu właściciele firm transportowych w trakcie wizyty otrzymują "diagnozę" na najbliższe miesiące i mogą zaplanować sobie z wyprzedzeniem budżet na zakup opon. Auto serwisowe obsługuje także wszelkie awarie w drodze.

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.32

Udostępnij artykuł:

Franczyza z Naturhouse Franczyza z Naturhouse
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem