Partner serwisu

Biznes na czterech oponach - mobilny serwis wulkanizacyjny

Za i przeciw...

Według właścicieli takiego serwisu jest to biznes dochodowy. Tym bardziej jeśli także sprzedaje się opony - zwłaszcza kupowane przez firmę bezpośrednio u producenta. Dzięki temu właściciel mobilnego serwisu będzie miał tańsze opony nawet o 10 - 20 zł niż w zakładzie wulkanizacyjnym. W ok. 120 tys. mieście ceny wymiany opon kształtują się od 40-60 zł.

- Dobrym interesem jest nawiązanie współpracy z klubami samochodowymi organizującymi zloty, np. BMW, DRIFT, NISSAN - radzą właściciele. - Ich "palenie gum" to dla nas ich sprzedaż. Trzeba jednak zaopatrzyć się wtedy w kolejny dostawczak do przewozu tak dużej ilości opon.

Są też i sceptycy, którzy nie wierzą w sukces tego biznesu.

- Trzeba przebadać rynek - jest wprawdzie pewna grupa ludzi, która korzystałaby z takich usług - mówią.- Ale czy to wystarczy, żeby się utrzymać? Zamawianie takiego serwisu może się sprawdzać w przypadkach przebitej opony w ciężarówce, także tej zapasowej. Mniej zamożni i "tradycjonaliści" wolą jechać do stacjonarnego zakładu wulkanizacyjnego i postać w kolejkach. Tymczasem my od zarobku z usługi musimy odliczyć paliwo na dojazd do klienta i koszt zużytego "naszego" prądu z agregatu. Żeby się utrzymać musimy zarobić ok. 3500 zł. Z tego musielibyśmy zapłacić ok. 1000 zł raty za samochód z maszynami (chyba, że zakupimy tańszy używany) i ZUS, a także ewentualne drobne naprawy maszyn itp. Reszta zostaje w naszej kieszeni. Wychodzi na to, że musielibyśmy wymieniać opony ok. 70-75 razy w miesiącu, czyli ok. 2-3 razy dziennie.Pomysł na biznes

- Wszystko jest do zrobienia - zapewniają właściciele. - Oczywiście największe zyski są wiosną i jesienią, ale dlatego proponujemy jednocześnie prowadzenie sklepu internetowego, sprzedaż opon, a nawet i możliwość przechowania letnich lub zimowych opon u nas, jeśli mamy taką możliwość, albo proponować usługę wymiany oleju. To prawda - musimy być dyspozycyjni, ale za naszą pomoc w nocy stawka wzrasta o 100%.

Można też połączyć mobilny serwis ze stacjonarnym zakładem wulkanizacyjnym. Wszystko zależy od możliwości, zapału i koncepcji potencjalnego właściciela, a także zapotrzebowania na takie usługi w okolicy działania naszej firmy. Każdy znajdzie jakieś plusy i minusy, dlatego trzeba stworzyć rzetelny biznes plan.

-My "zniszczyliśmy" setki kartek tworząc nasze biznes plany.- zdradzają właścicile. - I tak samo ludzie wieścili nam porażkę, że to się nie uda. Nie mieli racji.

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Thomas