zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

A może franczyza w Sieci Ship Center

Nie masz pomysłu na własną firmę? Może zainspiruje Cię propozycja Sieci Ship Center, która oferuje wsparcie przy prowadzeniu trzech rodzajów usług: wirtualnego biura, prowadzenia wysyłek kurierskich lub szeroko pojętej poligrafii. Współpraca odbywa się na zasadach franczyzy. Zainteresowany? Oto kilka przydatnych informacji.

  Tekst Krystyna Paszkowska   Sieć Ship Center to jedna z najmłodszych sieci franczyzowych. Powstała na polskim rynku w 2013 roku. - Od samego początku założenia Sieci przyświecała nam koncepcja, aby w naszych placówkach każdy przedsiębiorca znalazł wszystko co pozwoli mu na rozwój jego biznesu ? mówi Łukasz Osyra, współwłaściciel Ship Center. - Dlatego postanowiliśmy wprowadzić 3 rodzaje: usług wirtualne biuro, wysyłki kurierskie oraz szeroko pojętą poligrafię. Teraz rozwijamy się dalej i jesteśmy pierwszą siecią która wprowadziła wydruki 3D.   pomysł na biznes - Ship Center Aktualnie na polskim rynku działa 16 placówek, z czego jedna własna i 15 franczyzowych. Jakie lokalizacje są najatrakcyjniejsze dla prowadzenia punktu sieci Ship Center? Osiedla, centra miast, galerie handlowe, przedmieścia, biurowce? Gdzie właściciele Sieci szukają franczyzobiorców? To ważne pytania. - Jeśli chodzi o lokal, to najbardziej atrakcyjne są biurowce lub miejsca, w których skupia się większa ilość małych i średnich przedsiębiorców, którzy są naszym docelowym klientem ? wyjaśnia Łukasz Osyra. - Obecnie szukamy franczyzobiorców w miejscowościach, które mają powyżej 25 ? 30 tys. mieszkańców.  

Jakie są wymagania wobec franczyzobiorców: wiek/płeć, dotychczasowe doświadczenie zawodowe, umiejętności, wykształcenie?

  Współwłaściciel Sieci podkreśla, że jeśli chodzi o wymagane doświadczenie zawodowe, to tak naprawdę nie jest ono wymagane gdyż każdy franczyzobiorca przechodzi szkolenie, które przygotowuje go do prowadzenia tego typu działalności. - Najważniejszym wymogiem jest chęć prowadzenia własnej działalności oraz pozytywne nastawienie ? mówi Łukasz Osyra.   Warto zastanowić się również nad tym, jakie są warunki finansowe inwestycji w ramach Ship Center. - Jeśli chodzi o wysokość inwestycji to jest ona naprawdę niska ? zapewnia Łukasz Osyra. - Maksymalna kwota to 13500 zł brutto. W kwocie tej są zawarte nie tylko wszystkie niezbędne urządzenia, oprogramowanie, meble oraz materiały marketingowe, ale i elementy wystroju punktu Ship Center.  

A jakie koszty niesie prowadzenie placówki w ramach Sieci?

  Po uruchomieniu placówki każdy franczyzobiorca opłaca royality w wysokości 400 zł netto miesięcznie. - Oczywiście część tej kwoty cały czas jest inwestowana w rozwój sieci oraz reklamę ? dodaje współwłaściciel Ship Center. - Jeśli chodzi o szacunkowy okres zwrotu inwestycji, to powinien on nastąpić od 15 do 20 miesięcy od uruchomienia placówki. Jest to możliwe dzięki niskiej kwocie inwestycyjnej.   Zasadnym jest pytanie o lokal. Czy franczyzobiorcy samodzielnie muszą poszukiwać lokalu do prowadzenia biznesu, czy mogą liczyć na pomoc franczyzodawcy w tym zakresie?   Zainteresowany może sam poszukać dla siebie odpowiednią lokalizację, ale jeśli będzie taka potrzeba, to? - ?oczywiście zawsze staramy się pomóc naszym franczyzobiorcom w sprawie lokalu ? zapewnia Łukasz Osyra. - Sprawdzamy je pod kątem Ship Center, ilości podmiotów gospodarczych w okolicy i innych ważnych aspektów w naszej sieci. Jeśli chodzi o powierzchnię lokalu to większość naszych punktów ma od 25 do 40 metrów kwadratowych.  

Na co zainteresowani mogą liczyć w ramach tzw. pakietu franczyzowego?

  Każdy franczyzobiorca przechodzi na początku szkolenie. Jest ono 2-etapowe. Pierwsza część - teoretyczna - odbywa się w centrali Ship Center w Katowicach i trwa od 2 do 3 dni. Drugi etap szkolenia jest organizowany w otwieranej placówce i jest szkoleniem praktycznym, które ma na celu nauczyć partnerów korzystania z oprogramowania, oraz obsługi klienta. - W każdej placówce jest pełne oprogramowanie do tworzenia projektów wizytówek, ulotek, pieczątek, oraz innej poligrafii, którą oferujemy naszym klientom ? mówi Łukasz Osyra. - Dodatkowo jak w każdej działalności jest program do wystawiania faktur oraz programy do obsługi firm kurierskich, z którymi współpracujemy. Wsparcie dotyczy również kwestii marketingu. - Na chwilę obecną są to głównie działania w sieci, które przynoszą najszybszy efekt ? wyjaśnia współwłaściciel Ship Center. - Oczywiście docelowo chcemy również zainwestować w inne formy reklamy jednak to nastąpi najprawdopodobniej w przyszłym roku.  

Z jakimi wyzwaniami należy się liczyć planując taką inwestycję?

  Największą trudność stanowi odnalezienie swojej drogi w biznesie. - Chodzi mi tutaj o fakt, iż - jak wspomniałem na początku - nasze placówki realizują 3 rodzaje usług: wysyłki kurierskie, polgrafia, oraz wirtualne biura, a odnalezienie się w nich wszystkich zajmuje sporo czasu ? mówi Łukasz Osyra. - Oczywiście szkolenie ma na celu zminimalizowanie jakiejkolwiek niewiedzy na temat naszych usług jednak widzimy, że dopiero po uruchomieniu punktu i obsłużeniu kilku lub kilkunastu klientów sprawia, że nasi Franczyzobiorcy nabierają pewności w mówieniu i oferowaniu naszych usług.   A jakie są trendy w tego typu działalności? Jak branża może zmienić się w perspektywie najbliższego roku? Jak rynek przedstawia się dzisiaj? - Jeśli chodzi o trendy w naszej branży to można powiedzieć, że każda dziedzina wygląda inaczej ? wyjaśnia współwłaściciel Sieci. - W poligrafii cały czas wprowadza się coś nowego i staramy się za tym nadążyć. Sami wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, takie jak wydruki 3D. W wysyłce kurierskiej natomiast wydaje nam się, że raczej nie ma nowości, ale cały czas rośnie popyt na tego rodzaju usługi i coraz większa liczba firm korzysta właśnie z tej formy wysyłki zamiast zwykłej poczty. Łukasz Osyra zauważa, że na rodzimym rynku jest spore zapotrzebowanie na tego typu usługi. - Co prawda istnieje spora konkurencja, zresztą jak w każdej dziedzinie, jednak jeśli spojrzymy na całą paletę usług realizowanych w naszym punkcie to chyba nie ma innego miejsca, w którym przedsiębiorca jest w stanie tak wiele zrealizować ? dodaje.

Plany Sieci dotyczące otwarć w 2014 roku i w kolejnych latach

Nasze plany na ten rok to otwarcie minimum 25 placówek na terenie Polski. Jeśli chodzi o kolejne lata to chcielibyśmy znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki poprzez innowacyjne rozwiązania franczyzowe, oraz otwarcie 120 placówek na terenie Polski. Dodatkowo chcemy rozwijać sieć na wspomnianych wcześniej rynkach zagranicznych takich jak Czechy, Anglia, Słowacja, Austria, oraz Węgry.    

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.34

Udostępnij artykuł:

Bezpieczny i zdrowy biznes z produktami eko Bezpieczny i zdrowy biznes z produktami eko
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem