Świadczymy drobne prace porządkowe
Jesteś przekonany, że własna działalność, to jest to co chciałbyś robić, ale nie jesteś pewien jakiego typu firmę chciałbyś poprowadzić? Może warto zastanowić się nad firmą wykonującą drobne prace porządkowe? W tym przypadku najważniejsza jest determinacja i dobre zorganizowanie pracy?
W dobie wiecznego zabiegania coraz częściej brakuje nam czasu na zajęcie się porządkami we własnym domu. W takim przypadku możliwość skorzystania z usług firmy sprzątającej wydaje się być nie do przecenienia. To prosty pomysł na własny biznes. Nie wymaga też wysokich nakładów na rozkręcenie działalności. W zależności o lokalizacji naszej firmy możemy zarobić nawet kilka tys. zł. Ważne, aby zanim zabierzemy się za ten biznes, dobrze rozeznać potrzeby rynku na tego typu usługi. Jeżeli o mieszkańcach mówi się, że są raczej dobrze sytuowani, to nasz biznes może mieć rację bytu. Ustalamy zakres świadczonych usług. Prac określanych, jako drobne prace porządkowe jest dużo, dlatego dobrze jest w naszej ofercie wskazać te, które klienci będą mogli u nas zamówić. Zazwyczaj, aby ograniczyć inwestycje na starcie, możemy zająć się myciem okien, drzwi, trzepaniem dywanów, czyszczeniem tapicerki, fug między płytkami, czy myciem podłóg. Do świadczenia tego typu usług nie jest potrzebna unikatowa wiedza. Wystarczą chęci do pracy, determinacja do świadczenia usług na najwyższym poziomie?
Poznaj potrzebne środki czystości
Przysłowie mówi: "Nie wszystko złoto, co się świeci". Dlatego zanim kupimy środki czystości warto wypróbować je we własnym zakresie. Dopiero po stwierdzeniu, które detergenty, czy też inne produkty się sprawdziły możemy zakupić ich większą ilość. Oczywiście trzeba będzie zaopatrzyć się w podstawowe sprzęty potrzebne do sprzątania, jak: dobra zmiotka, mop, gąbki, czy ściereczki, ręczny sprzęt do mycia okien, małą drabinę. Kiedy już nasza firma okrzepnie, warto zainwestować, np. w odkurzacz piorący, który bardzo ułatwi czyszczenie dywanów. Łatwiej będzie nam rozkręcić taki biznes w okresie okołoświątecznym. Wówczas najchętniej zamawiane są takie usługi. O jednym trzeba pamiętać, aby dotrzymywać zobowiązań dotyczących terminu oraz jakości świadczonych usług. To ważne dla budowania renomy firmy.
Nie zapomnij o dobrej kalkulacji i reklamie
Kalkulacja cen na świadczone usługi jest bardzo ważna. Jeżeli ustalimy za wysokie stawki, to raczej nie zdobędziemy klientów. O ile stawki będą za niskie, to może się okazać, że chętnych będzie dużo, ale wymierne efekty naszej pracy, nie będą satysfakcjonujące. Zazwyczaj cena za umycie okien w około 50-60-metrowym mieszkaniu to od 70 do120 zł. Wszystko zależy od tego ile okien mamy do umycia i jakie to są okna. Łatwiej jest umyć okna proste o dużych powierzchniach szklanych od dzielonych, starszego typu. Wyczyszczenie dywanu to w zależności od stopnia zabrudzenia i jego wielkości zarobek rzędu 20-30 zł. To tylko orientacyjne ceny. Każdy musi sam określić swoje stawki. A jak rozpocząć? Oprócz przygotowania sobie miejsca pracy i środków do realizacji usług, nie można zapomnieć o reklamie. Warto pomyśleć o przygotowaniu ulotek informujących o naszych usługach i wydrukowaniu ich. Im więcej ulotek z ofertą trafi do potencjalnych klientów, tym lepiej. Warto również pomyśleć o stronie internetowej z choćby podstawowymi informacjami o naszej firmie, o zakresie świadczonych usług oraz cennikiem. Oczywiście koniecznie trzeba podać kontakt do nas, najlepiej za pośrednictwem różnych mediów, może to być numer telefonu, e-mail, czy numer komunikatora. To ułatwi kontakt z nami potencjalnym klientom. Tak przygotowani wyruszamy na podbój rynku!
Sprawdź też inne pomysły na biznes