Partner serwisu

Salon kosmetyczny - czy to opłacalny biznes

"Być piękną"- jak liczne grono pań stawia sobie właśnie taki cel do realizacji. Jeśli więc zgłębianie tajników sztuki kosmetycznej sprawia Ci przyjemność, to już jeden z ważnych powodów, dla których warto pomyśleć o założeniu salonu kosmetycznego.

W taki sposób połączysz - przyjemne z pożytecznym. Zanim jednak zdecydujesz się na otwarcie salonu kosmetycznego musisz mieć świadomość, że nie od razu Twoja firma będzie przynosiła spore dochody. Jak w każdej dziedzinie gospodarki, tak i w kosmetologii są okresy kiedy interes idzie gorzej i lepiej. Ci, którzy już przeszli przez najtrudniejszy okres określają osiągany dochód, jako płynny - miesięcznie od 1000 zł do 3000 zł.   Założenie własnej firmy zawsze powinno być poprzedzone solidnym sondażem rynku. Należy sprawdzić, czy w miejscu, które wybraliśmy na prowadzenie salonu, funkcjonują już podobne podmioty gospodarcze. Jeżeli Twoja inicjatywa będzie pierwszą, masz większą szansę na powodzenie. O ile na rynku już usługi kosmetyczne świadczą inne salony, warto zainteresować się, np. z jakich zabiegów można w nich skorzystać? Ile za nie trzeba zapłacić? W czym możemy być konkurencyjni dla naszych biznesowych rywali? Bogatsi o taką wiedzę, a także dobrze przygotowani do prowadzenia tego typu działalności od strony "warsztatu" (ukończony co najmniej kurs kosmetyczny) powinniśmy stworzyć własny biznesplan. Żeby pojawili się klienci, musisz nie tylko zachęcić ich do pierwszej wizyty, ale i poziomem wykonywanych zabiegów sprawić, że będą wracać do twojego salonu.  

Wybieramy lokal

Jeżeli dysponujemy własnym lokalem na prowadzenie salonu, jeden problem nam odpada - nie trzeba będzie co miesiąc płacić dzierżawy. Jeżeli nie to w naszych szacunkach kosztów powinniśmy uwzględnić taką pozycję. Dzierżawa to jednak nie wszystko. Zanim uzyskamy zgodę na otwarcie salonu trzeba uzyskać wszystkie pozwolenia. Warto więc najpierw skontaktować się choćby z sanepidem, aby nasz lokum było zgodne z wymogami sanitarnymi. W przypadku salonu o powierzchni ok. 30 m kw. wymaganych jest aż 7 zlewów. Wszystkie obwarowania należy poznać zanim przystąpisz do tworzenia dokumentacji. Dopiero po uzyskaniu wszystkich pozwoleń będziesz mogła rozpocząć działalność.   pomysł na biznes-salon kosmetyczny

Rozliczanie się z "fiskusem"

Większość stawiających dopiero pierwsze kroki w działalności gospodarczej decyduje się na rozliczenia z urzędem skarbowym w formie karty podatkowej. Jak podkreślają, to najłatwiejsza forma. Mimo to - jeżeli nie czujesz się mocna w podatkach - lepiej jest skorzystać z fachowej pomocy - zlecić prowadzenie księgowości na zewnątrz. To oczywiście dodatkowy koszt, ale nie jest to porażająca kwota, ok. 150-300 zł miesięcznie. Nie musimy martwić się, czy dobrze rozliczyliśmy się z "fiskusem". W to miejsce możemy spokojnie zająć się świadczeniem usług, dbałością o klienta.  

Wypromować salon

Zastanów się na jakim kliencie Ci zależy. Do kogo ma być skierowana Twoja oferta. Ważnym elementem promocji jest własne logo. Warto przygotować sobie kilka jego wersji i na spokojnie wybrać, to z którym będziesz najlepiej się identyfikowała. Pomyśl jakie informacje o świadczonych usługach chcesz przekazać klientom. Co powinno ich zachęcić do skorzystania właśnie z twojego salonu. Jeżeli nie stać Cię na wyłożenie większej kwoty na promocję w mediach, takich jak: telewizja, radio, gazety, czy internet przygotuj przynajmniej ulotki reklamujące twój salon. Możesz je wydrukować na zwykłej drukarce. Warto je rozprowadzić wszędzie tam, gdzie mogą je znaleźć potencjalni klienci.  

W salonie jak w niebie

Izabela Dyczewska, właścicielka Salonu Kosmetycznego "Być piękną" w Gniewie i Pruszczu Gdańskim: Najpierw pracowałam w Sopocie. Tam podpatrzyłam jak prowadzony jest salon oraz ukończyłam kurs kosmetyczny. Rozejrzałam się jak wygląda sytuacja w Gniewie i okolicy. Okazało się, że co prawda są salony kosmetyczne, ale zakres wykonywanych zabiegów jest mocno ograniczony. Praktycznie można było jedynie zrobić sobie paznokcie lub skorzystać z solarium. Postawiłam na bogatą ofertę oraz wysoki poziom świadczonych usług. W ofercie są, m.in.: manicure i pedicure naturalny, francuski, zdobienie paznokcia, masaż klasyczny twarzy, dekoltu, depilacja ciała, badanie cery, maseczki na twarz, nakładanie henny na brwi i rzęsy, spłycania zmarszczek, leczenie trądziku, łuszczycy, usuwanie brodawek, kaszaków, blizn, kolczykowanie - uszu, języka, brwi, brody, nosa (przy tym zabiegu znieczulenie jest bezpłatne) makijaż dzienny, okolicznościowy, elektrostymulacja piersi, zabieg czekoladowy twarzy, świecowanie i konchowanie uszu, tatuaż z henny i brokatowy, czy piling piersi wapazonem. Prowadzę kartę klienta, dzięki temu wiem kiedy dana osoba ma urodziny i z tej okazji przygotowuję jej jakąś miłą niespodziankę. Kiedy wprowadzam nową usługę informuję o tym swoich stałych klientów sms-em.

Izabela Dyczewska, właścicielka Salonu  

KOSZT INWESTYCJI Przygotowanie lokalu oraz zakup umeblowania i wyposażenia do salonu - łącznie ok. 40 tys. zł

W tym, m.in.: 4500-6000 zł - lampa do badania cery 5000 zł - zestaw kolczyków 900 zł - wapazon 250 zł - pistolet do przekłuwania uszu 2000 zł - preparat do pilingu kawitacyjnego Miesięczne stałe koszty: 1000 zł - dzierżawa (z ogrzewaniem w sezonie) 500-700 zł - sprzątanie + środki czystości 200-300 zł - dezynfekcja 600 zł - rata kredytu (kredyt 20 tys. zaciągnięty na 2 lata) 350-700 zł - koszty ZUS 150-300 zł - księgowość 100 zł - media (prąd, woda) Razem - 3700 zł Generowany dochód - 1000-3000 zł  

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Sushi Kushi