zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jak zweryfikować swój pomysł na biznes

Założenie własnej firmy to marzenie wielu. Niestety ciekawy pomysł i samozaparcie, chociaż są fundamentami powodzenia każdego przedsięwzięcia, nie zawsze wystarczą do tego, aby zakończyło się ono sukcesem. Jak zweryfikować własne zamierzenia jeszcze przed powzięciem zobowiązań, które w przypadku fiaska mogą bardzo szybko stać się prawdziwą kotwicą dla początkującego przedsiębiorcy? Zacznij od wykonania czterech podstawowych kroków:

Sprawdź, czy na rynku nie ma podobnych produktów i usług 
 
Przekonani o genialności swojego pomysłu na produkt, czy usługę często zatracamy krytyczne spojrzenie. Zanim zaczniesz planować kolejne kroki na drodze do sukcesu swojego biznesu zacznij od sprawdzenia rynku pod kątem istnienia rozwiązań, które – jak być może tylko Ci się wydaje – wymyśliłeś. Może się bowiem okazać, że właśnie próbujesz wyważać otwarte drzwi... 
 
Oceń swoje szanse przez pryzmat tego, co możesz zaoferować 
 
Jeżeli na rynku znajdują się już inne podmioty działające w Twojej branży nie oznacza to, że nie masz szans na sukces. Musisz jednak dokonać starannej analizy słabych i mocnych stron swojego przedsięwzięcia, odpowiadając sobie na kilka fundamentalnych pytań, które pomogą w opracowaniu strategii rozwoju. Czym Twoje usługi lub produkty będą różnić się od tych dostępnych u konkurencji? W czym będą lepsze? Jakie masz przewagi nad innymi firmami? Jakich argumentów możesz użyć, aby przekonać potencjalnych klientów? 
 
Czy będziesz w stanie pozyskać klientów 
 
Nie ma znaczenia jak przełomowy jest Twój pomysł – jeżeli nie uda Ci się wzbudzić zainteresowania potencjalnych klientów i skutecznie zachęcić ich do dokonania transakcji możesz nie zarobić nawet złotówki. Media społecznościowe są bardzo dobrym narzędziem do zweryfikowania podstawowych założeń planowanego biznesu – tworząc reklamy dopiero powstających usług, czy produktów możesz pozyskać cenną informację zwrotną od osób, mających stać się Twoimi klientami. Nie tylko pod kątem zainteresowania jako takiego, ale również od strony ewentualnych wymagań wobec usług, czy produktów jakie zamierzasz oferować. 
 
Platformy crowdfundingowe 
 
Uzupełnieniem wspomnianych powyżej działań, jeżeli oczywiście pomysł na biznes spotka się z pozytywnym odzewem ze strony użytkowników, może być skorzystanie z crowdfundingu. Finansowanie społecznościowe to nie tylko znakomity sposób na pozyskanie kapitału, ale również doskonałe narzędzie pomagające w oszacowaniu rzeczywistego potencjału koncepcji – jeżeli ludzie są w stanie zapłacić nie tyle za produkt, co za obietnice jego otrzymania, to znaczy, że dysponuje ona naprawdę dużym potencjałem. 

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.49

Udostępnij artykuł:

Fastfood z foodtrucka pomysłem na biznes Fastfood z foodtrucka pomysłem na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem