zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Sprzedaż zdjęć w Internecie

Szczęśliwi ci, którzy mają możliwość łączenia swej pasji z pracą. Jedną z pasji, którą można przekuć w dobry pomysł na biznes jest fotografia, jednakże nie chodzi tu jedynie o fotografowanie ślubów, wesel, chrztów, komunii czy indywidualnych sesji, ale sprzedawanie zdjęć w Internecie. Zdjęcia jednak muszą być naprawdę piękne i dobrze zrobione, a do tego – trzeba jeszcze umieć je sprzedać.  

Z tego artykułu dowiesz się:

  • o sprzedaży zdjęć w Internecie;
  • o najważniejszych aspektach sprzedaży zdjęć na swojej stronie internetowej i bankach zdjęć.

Wiele osób jest gotowych zapłacić sowite pieniądze za kolekcję profesjonalnych i unikalnych fotografii. Jeśli więc jesteś pasjonatem fotografii i robisz piękne zdjęcia – możesz spieniężyć swoją pasję.

Sprzedaż zdjęć na swojej stronie internetowej

Internet jest bowiem idealnym miejscem do promocji pomysłu na biznes związanym tak i z samą fotografią jak i bezpośredniej sprzedaży zdjęć. Do tego potrzeba jednak umiejętności, talentu, ale i wiedzy nie tylko z zakresu fotografii, ale także dotyczącej jak i gdzie te obrazy sprzedawać.

Sprzedaż fotografii może być niezłym źródłem dodatkowego dochodu pasywnego, a Internet daje naprawdę spore możliwości – możesz je sprzedawać na swojej stronie internetowej w sklepie internetowej lub na różnego rodzaju bankach fotografii, na których wprawdzie można zarabiać wielokrotnie, ale jest spora konkurencja. Sprzedaż zdjęć w swoim sklepie internetowym da Ci pełną kontrolę nad procesem sprzedażowym, a także możliwość reklamy swych fotografii.

Założenie sklepu internetowego z fotografiami nie różni się niczym od zwykłego sklepu internetowego. Bardzo ważne jest, aby Twój sklep internetowy był atrakcyjny dla potencjalnych klientów, przejrzysty, z pięknie wyeksponowanymi fotografiami, z zawartymi informacjami o Tobie i produktach, które sprzedajesz. Mogą to być zarówno zdjęcia w formie cyfrowej ale i fizycznej (wysokiej jakości printy przeznaczone do powieszenia na ścianie). Oczywiście możesz sprzedawać zdjęcia z różnych kategorii – przyrody, zwierząt, biżuterii, nadmorskich lub górskich krajobrazów, zdjęć robionych z drona itp. Można także sprzedawać fotografie firmom robiącym np. wydruki dzieł sztuki. Warto więc ogłaszać się w odpowiednich miejscach – np. na forach tematycznych, a także w mediach społecznościowych, które dają naprawdę wiele możliwości personalizowania reklamy i promocji i docierania do różnych grup odbiorców – zarówno do miłośników przyrody, zwierząt, górskich wycieczek czy nadmorskich pejzaży.

Dobrym pomysłem jest sprzedaż zdjęć z imprez sportowych – organizator wydarzenia wcale nie musi płacić za obsługę fotograficzną. Wystarczy jednak, by uczestnicy wiedzieli o późniejszej możliwości kupna zdjęć np. na pamiątkę. Na swojej stronie możesz umieścić miniaturki zdjęć pokazowych w niskiej rozdzielczości i ze znakiem wodnym. Po zakupie klient otrzyma fotografie w wysokiej jakości bez znaku wodnego.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom e-commerce, będziesz mógł w krótkim czasie uruchomić w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Musisz jedynie wykupić domenę, wybrać i aktywować bramkę płatności, założyć konto na platformie sklepowej, wgrać zdjęcia do sklepu, opracować jego regulamin oraz dostosować jego wygląd do swych preferencji. Oczywiście cały proces sprzedażowy jest zautomatyzowany - gdy tylko klient opłaci zamówienie, na jego e-mail automatycznie zostaną wysłane zakupione przez niego fotografie.

Jeżeli będziesz chciał wysyłać klientom fizyczne zdjęcia do Twoich zadań dochodzi także wywoływanie ich, nawiązanie współpracy z firmą kurierską oraz bezpieczne pakowanie tych produktów.

A może banki zdjęć?

Można stwierdzić, że to właściwie najłatwiejszy sposób zarabiania na zdjęciach, gdyż wystarczy tylko umieścić zrobione fotografie w zbiorach banku, w którym posiadasz konto. Jednakże – o czym już wspomniano – na takich portalach istnieje spora konkurencja. Przede wszystkim fotografie powinny być nie tylko starannie wykonane, ale i przemyślane, gdyż trzeba trafić w gusta ludzi odwiedzających banki zdjęć. Prześledź zamieszczane w Internecie rankingi najczęściej kupowanych zdjęć – dowiesz się czego najczęściej poszukują klienci.

A to wcale nie jest takie łatwe. Klienci szukają zdjęć do różnego rodzaju wpisów blogowych, artykułów o różnej tematyce, zamieszczanych na stronach internetowych lub gazetach, a także postów w mediach społecznościowych. Tematyka jest tu więc kluczowa. Tzw. zdjęcia stockowe muszą więc koncentrować się na konkretnych elementach i detalach. Istotny jest też opis danego zdjęcia, po którym będzie ono wyszukiwane. Niezwykle ważne są więc słowa kluczowe.

Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnego banku sprawdź dokładnie jego ofertę – zwróć uwagę, czy Twoje zdjęcia będą mogły być sprzedawane wielokrotnie czy tylko jeden raz. Ważny jest też oczywiście cennik, a ten bywa różny. Obecnie na rynku znajdziesz dziesiątki stocków, proponujących nie tylko różne stawki za zdjęcia, ale i różne zasady rozliczania. Z powodu zróżnicowanej oferty, w niektórych wypadkach warto zarejestrować się na więcej niż tylko jednym stocku. Musisz jednak pamiętać, że niektóre licencje wymagają wyłączności dla zgłoszonych zdjęć, musisz więc uważnie przeczytać regulamin agencji, w której sprzedajesz fotografię oraz szczegóły licencji, na którą się decydujesz.

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.42

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć odcinek specjalny Franczyza bez cięć odcinek specjalny
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem