Sprzedaż zdjęć w Internecie
Szczęśliwi ci, którzy mają możliwość łączenia swej pasji z pracą. Jedną z pasji, którą można przekuć w dobry pomysł na biznes jest fotografia, jednakże nie chodzi tu jedynie o fotografowanie ślubów, wesel, chrztów, komunii czy indywidualnych sesji, ale sprzedawanie zdjęć w Internecie. Zdjęcia jednak muszą być naprawdę piękne i dobrze zrobione, a do tego – trzeba jeszcze umieć je sprzedać.
Z tego artykułu dowiesz się:
Wiele osób jest gotowych zapłacić sowite pieniądze za kolekcję profesjonalnych i unikalnych fotografii. Jeśli więc jesteś pasjonatem fotografii i robisz piękne zdjęcia – możesz spieniężyć swoją pasję.
Sprzedaż zdjęć na swojej stronie internetowej
Internet jest bowiem idealnym miejscem do promocji pomysłu na biznes związanym tak i z samą fotografią jak i bezpośredniej sprzedaży zdjęć. Do tego potrzeba jednak umiejętności, talentu, ale i wiedzy nie tylko z zakresu fotografii, ale także dotyczącej jak i gdzie te obrazy sprzedawać.
Sprzedaż fotografii może być niezłym źródłem dodatkowego dochodu pasywnego, a Internet daje naprawdę spore możliwości – możesz je sprzedawać na swojej stronie internetowej w sklepie internetowej lub na różnego rodzaju bankach fotografii, na których wprawdzie można zarabiać wielokrotnie, ale jest spora konkurencja. Sprzedaż zdjęć w swoim sklepie internetowym da Ci pełną kontrolę nad procesem sprzedażowym, a także możliwość reklamy swych fotografii.
Założenie sklepu internetowego z fotografiami nie różni się niczym od zwykłego sklepu internetowego. Bardzo ważne jest, aby Twój sklep internetowy był atrakcyjny dla potencjalnych klientów, przejrzysty, z pięknie wyeksponowanymi fotografiami, z zawartymi informacjami o Tobie i produktach, które sprzedajesz. Mogą to być zarówno zdjęcia w formie cyfrowej ale i fizycznej (wysokiej jakości printy przeznaczone do powieszenia na ścianie). Oczywiście możesz sprzedawać zdjęcia z różnych kategorii – przyrody, zwierząt, biżuterii, nadmorskich lub górskich krajobrazów, zdjęć robionych z drona itp. Można także sprzedawać fotografie firmom robiącym np. wydruki dzieł sztuki. Warto więc ogłaszać się w odpowiednich miejscach – np. na forach tematycznych, a także w mediach społecznościowych, które dają naprawdę wiele możliwości personalizowania reklamy i promocji i docierania do różnych grup odbiorców – zarówno do miłośników przyrody, zwierząt, górskich wycieczek czy nadmorskich pejzaży.
Dobrym pomysłem jest sprzedaż zdjęć z imprez sportowych – organizator wydarzenia wcale nie musi płacić za obsługę fotograficzną. Wystarczy jednak, by uczestnicy wiedzieli o późniejszej możliwości kupna zdjęć np. na pamiątkę. Na swojej stronie możesz umieścić miniaturki zdjęć pokazowych w niskiej rozdzielczości i ze znakiem wodnym. Po zakupie klient otrzyma fotografie w wysokiej jakości bez znaku wodnego.
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom e-commerce, będziesz mógł w krótkim czasie uruchomić w pełni funkcjonalny sklep internetowy. Musisz jedynie wykupić domenę, wybrać i aktywować bramkę płatności, założyć konto na platformie sklepowej, wgrać zdjęcia do sklepu, opracować jego regulamin oraz dostosować jego wygląd do swych preferencji. Oczywiście cały proces sprzedażowy jest zautomatyzowany - gdy tylko klient opłaci zamówienie, na jego e-mail automatycznie zostaną wysłane zakupione przez niego fotografie.
Jeżeli będziesz chciał wysyłać klientom fizyczne zdjęcia do Twoich zadań dochodzi także wywoływanie ich, nawiązanie współpracy z firmą kurierską oraz bezpieczne pakowanie tych produktów.
A może banki zdjęć?
Można stwierdzić, że to właściwie najłatwiejszy sposób zarabiania na zdjęciach, gdyż wystarczy tylko umieścić zrobione fotografie w zbiorach banku, w którym posiadasz konto. Jednakże – o czym już wspomniano – na takich portalach istnieje spora konkurencja. Przede wszystkim fotografie powinny być nie tylko starannie wykonane, ale i przemyślane, gdyż trzeba trafić w gusta ludzi odwiedzających banki zdjęć. Prześledź zamieszczane w Internecie rankingi najczęściej kupowanych zdjęć – dowiesz się czego najczęściej poszukują klienci.
A to wcale nie jest takie łatwe. Klienci szukają zdjęć do różnego rodzaju wpisów blogowych, artykułów o różnej tematyce, zamieszczanych na stronach internetowych lub gazetach, a także postów w mediach społecznościowych. Tematyka jest tu więc kluczowa. Tzw. zdjęcia stockowe muszą więc koncentrować się na konkretnych elementach i detalach. Istotny jest też opis danego zdjęcia, po którym będzie ono wyszukiwane. Niezwykle ważne są więc słowa kluczowe.
Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnego banku sprawdź dokładnie jego ofertę – zwróć uwagę, czy Twoje zdjęcia będą mogły być sprzedawane wielokrotnie czy tylko jeden raz. Ważny jest też oczywiście cennik, a ten bywa różny. Obecnie na rynku znajdziesz dziesiątki stocków, proponujących nie tylko różne stawki za zdjęcia, ale i różne zasady rozliczania. Z powodu zróżnicowanej oferty, w niektórych wypadkach warto zarejestrować się na więcej niż tylko jednym stocku. Musisz jednak pamiętać, że niektóre licencje wymagają wyłączności dla zgłoszonych zdjęć, musisz więc uważnie przeczytać regulamin agencji, w której sprzedajesz fotografię oraz szczegóły licencji, na którą się decydujesz.
Sprawdź też inne pomysły na biznes