Partner serwisu

Kody i kupony rabatowe – podstawa współczesnego marketingu

Chcesz zadbać o rozwój swojej firmy? Zastanawiasz się, jak wybić się na tle silnej konkurencji? Chcesz stworzyć dobrą kampanię marketingową, ale nie do konca wiesz, w którym kierunku podążać? Jeżeli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, powinieneś zastanowić się nad zastosowaniem jednego z najlepszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Są nim zniżki i kody rabatowe.

Jak działają kupony rabatowe?

Kod rabatowy to stosowany przez konkretną markę ciąg liter, cyfr lub hasło, dzięki któremu klienci otrzymują zniżkę. Wystarczy, że podczas zakupów zostanie on wpisany w specjalne okienko, a przyznany zostaje przypisany do niego rabat. Jak wysoki? Wszystko zależy od firmy. W niektórych przypadkach kody promocyjne uwzględniają darmową dostawę, w większości jednak jest to zniżka na poziomie kilkunastu lub kilkudziesięciu procent. Zdarza się, że rabaty przyznawane są klientom sklepów stacjonarnych, jednak zdecydowanie częściej są one wykorzystywane jako narzędzie marketingowe sklepów online. Dzięki temu konsumenci oszczędzają nie tylko swój czas, ale i pieniądze.

W jaki sposób przekazać klientom kupon rabatowy?

Podobnie jak w przypadku wysokości zniżki, także sposób przekazania klientom informacji
i promocji zależy wyłącznie od firmy. Kody zniżkowe można zamieścić na stronie internetowej sklepu, dzięki czemu będą mieli do nich dostęp wszyscy. Informacja taka może zostać przekazana na pośrednictwem mediów społecznościowych – to metoda, która trafia zwłaszcza do młodych osób, poniżej 30 roku życia. Informacje o zniżkach bardzo często trafiają także na specjalne strony dedykowane rabatom i promocjom – takie jak AleRabat.com. Dzięki temu osoby zainteresowane okazjami, wchodząc na stronę https://alerabat.com/, mogą znaleźć informacje na temat rabatów przyznawanych przez Twoją firmę.

Zniżki dla wszystkich czy wybranych klientów?

Jeżeli zastanawiasz się, kto powinien otrzymać kody rabatowe umożliwiające skorzystanie
z promocyjnej oferty Twojej marki, masz do wyboru kilka opcji.

  1. Przede wszystkim kod promocyjny możesz udostępnić wszystkim klientom – w tym wypadku odpowiednia zniżka to 5-10% na cały asortyment lub nieco większy rabat na wybrany segment produktów.

  2. Kupon rabatowy może zostać wysłany za pośrednictwem specjalnego programu do osób, które zapisały się do newslettera firmy.

  3. Zniżki mogą być przyznawane osobom, które są stałymi klientami i zakupiły towar za określoną kwotę – w tym wypadku rabat może być naliczany automatycznie przy zakupach, które przekroczą określony próg lub w formie kuponu promocyjnego, który może zostać zrealizowany przy kolejnych zakupach.

Rabaty zachęcają klientów do podejmowania szybkich decyzji zakupowych. Im większa zniżka, tym szybsza decyzja. Pamiętaj także, że każdy z oferowanych przez firmę kodów powinien mieć swój termin ważności, po którego upływie przestaje działać.

 

materiał partnera

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Telakces.com