zaloguj
PRZEWIŃ

Jak założyć sklep internetowy

Branża e-commerce jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się na świecie. Nie ma w tym jednak nic dziwnego - zakupy przez internet to przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu, a niekiedy też pieniędzy. Coraz więcej osób decyduje się także wykorzystać możliwości, jakie daje internet, by nie tylko wydawać, ale też zarabiać pieniądze. Jedną z takich możliwości jest założenie własnego sklepu internetowego. Czy sprzedawanie online jest tak samo proste, jak zakupy w internecie? Jak założyć własny sklep internetowy? I na co bezwzględnie należy zwrócić uwagę przy takim przedsięwzięciu? Oto najważniejsze aspekty sprzedaży online! 
 

Pierwsze kroki w handlu online 
 
Zakładamy, że najważniejsze masz już za sobą - a mianowicie pomysł na biznes, czyli to, co chciałbyś sprzedawać przez internet. Zanim jednak zajmiesz się mniejszym lub większym zaopatrywaniem swojego sklepu w towary, wykonaj szczegółowy biznesplan, w którym dokładnie określisz też grupę docelową swoich potencjalnych nabywców. Takie wstępne badanie rynku pomoże Ci dobrać najlepszy asortyment dla Twojego sklepu. 
 
Wybór platformy dla sklepu internetowego 
 
Pierwszą kwestią, którą musisz przemyśleć przy zakładaniu  sklepu internetowego, jest wybór odpowiedniej platformy, na której będzie on działał. To bardzo ważne, by platforma spełniała wszelkie wymagania i oczekiwania potencjalnych klientów - w końcu to właśnie oni będą z niej korzystać i dokonywać zakupów za jej pośrednictwem. Powinna być zatem wygodna w użytkowaniu i jak najbardziej intuicyjna, by klienci byli w stanie przejść bez problemu przez każdy etap zakupów. Warto w tym przypadku zapoznać się z wersją testową wybranej platformy i wcielić się w rolę potencjalnego kupca, by mieć pewność, że korzystanie z platformy zachęca do zakupów. 
 
Darmowe platformy 
 
Jeżeli chcemy jak najbardziej obniżyć koszty założenia sklepu internetowego, powinniśmy rozważyć wybór darmowej platformy i samodzielne ustawienie wszelkich jego parametrów. Trzeba jednak w tym przypadku pamiętać o tym, że część rozszerzeń na darmowych platformach jest dodatkowo płatna, a ich zastosowanie jest niekiedy niezbędne, by ostatecznie nasz sklep spełniał wszelkie nasze oczekiwania. Warto jednak zaznaczyć, że tego typu rozwiązanie będzie wymagało od nas pewnej wiedzy z zakresu projektowania i budowy stron internetowych - w innym przypadku będziemy zmuszeni szukać odpowiedzi na swoje pytania na forach czy u pomocy technicznej danej platformy, co może okazać się bardziej czasochłonne i kosztowne. 
 
Platformy abonamentowe 
 
Przedsiębiorcy, rozpoczynający dopiero swoją działalność w internecie i posiadający początkowo niewielką ilość produktów, powinni zastanowić się nad skorzystaniem z platformy w modelu SaaS. Model ten pozwala na korzystanie z gotowego oprogramowania po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, a przy tym dostosowanie interfejsu i funkcji sklepu do swoich preferencji. W tym przypadku użytkownik nie musi martwić się również o domenę i hosting, które zawarte są w cenie, a jednocześnie ma zapewnioną pomoc techniczną w razie problemów. Koszt założenia sklepu internetowego w takim modelu to koszt zazwyczaj kilkudziesięciu złotych. 
 
Indywidualny sklep internetowy 
 
Pamiętajmy, że zarówno darmowe, jak i abonamentowe platformy mają swoje pewne ograniczenia, dlatego jeśli chcemy, aby nasz sklep był wprost skrojony na miarę naszych potrzeb, zdecydujmy się na indywidualny projekt wykonany przez profesjonalnych programistów czy webmasterów. Będzie to zdecydowanie wyższy koszt (nawet kilka tysięcy złotych) dla przedsiębiorcy niż poprzednie modele, ale jednocześnie pozwoli całkowicie odzwierciedlić wizję założyciela sklepu. 
 
Po wybraniu odpowiedniej platformy i dokonaniu niezbędnych ustawień przychodzi czas na wprowadzenie na sklep naszych towarów, wdrożenie skutecznych działań marketingowych oraz stworzenie regulaminu w oparciu o rozporządzenie RODO. To bardzo ważne, by warunki zakupów w naszym sklepie były jasne dla kupujących, a sklep działał całkowicie legalnie, dlatego niektóre kwestie np. konieczność posiadania kasy fiskalnej, warto także omówić ze swoją księgową. Zdecydowanie pomyśl też o usłudze pozycjonowania, by Twój sklep był jak najlepiej widoczny w internecie. Pierwsze kroki w handlu online 
 
Zakładamy, że najważniejsze masz już za sobą - a mianowicie pomysł na biznes, czyli to, co chciałbyś sprzedawać przez internet. Zanim jednak zajmiesz się mniejszym lub większym zaopatrywaniem swojego sklepu w towary, wykonaj szczegółowy biznesplan, w którym dokładnie określisz też grupę docelową swoich potencjalnych nabywców. Takie wstępne badanie rynku pomoże Ci dobrać najlepszy asortyment dla Twojego sklepu. 
  

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.37

Udostępnij artykuł:

Fastfood z foodtrucka pomysłem na biznes Fastfood z foodtrucka pomysłem na biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem