zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Na co warto zwrócić uwagę tworząc case study

Wartościowy content jest dzisiaj w cenie. Nic dziwnego, to jakie treści tworzy Twoja marka ma przełożenie na jej obraz w oczach klientów. Innymi słowy: jeżeli chcesz promować swoją firmę, jako grupę specjalistów, zwróć uwagę na to czy publikowane przez Ciebie treści nie wymagają optymalizacji. Case study bardzo dobrze sprawdza się do promowania konkretnych produktów lub usług. Może również z powodzeniem pełnić rolę magnesu na leady. W dzisiejszym wpisie podpowiemy Ci, jak stworzyć angażujące studium przypadku.  

Co to jest case study?

Case study, czyli studium przypadku, to analiza prezentująca podjęte działania, które miały na celu rozwiązanie problemu lub osiągnięcie pożądanych rezultatów. Case study dodatkowo opisuje, jakie efekty zostały w ten sposób wypracowane. To bardzo dobre narzędzie dydaktyczne – wnioski płynące ze studium przypadku można później wykorzystać w praktyce. Co więcej, pokazując klientom, jak Twój produkt lub usługa im pomogły, masz szansę zachęcić ich do zakupu. Studium przypadku pokazuje co w ten sposób zyskają.

4 zasady tworzenia case studies

Wiesz już, że case study to bardzo pomocne narzędzie, dlatego jeżeli dysponujesz ciekawym merytorycznie przypadkiem, warto pokusić się o jego szczegółowe opisanie. Musisz jednak wówczas trzymać się kilku prostych zasad.

Wybieraj tylko te case studies, które faktycznie mogą być interesujące dla użytkownika. Nic na siłę. Jeżeli w zanadrzu masz studium przypadku, które zdecydowanie nie robi wrażenia, możesz sobie tylko strzelić w stopę. Case study powinno zdecydowanie robić wrażenie na odbiorcach i zapisywać się w ich pamięci. Właśnie dlatego dobrze się zastanów zanim weźmiesz na warsztat konkretny temat. Czasami nie warto nawet zaczynać.

Opisz tylko najważniejsze informacje. Zbyt duża ilość tekstu może tylko niepotrzebnie przytłoczyć Twojego odbiorcę. Jeżeli będzie tym zniechęcony, możliwe, że zrezygnuje z czytania, a wtedy Twoja praca pójdzie na marne. Właśnie dlatego tak ważna jest bardzo staranna selekcja danych. Wybierz tylko te, które faktycznie będą w stanie zrobić wrażenie na użytkowniku lub przekonać go do prezentowanego przez Ciebie punktu widzenia.

Wybierz formę, która najbardziej odpowiada Twoim odbiorcom. Przyjęło się, że case study zazwyczaj mają formę tekstu. Czy to jedyna droga? Nie, jeżeli chcesz studium przypadku możesz również omówić w formie filmu. Wybór odpowiedniej formy powinien być podyktowany najlepszym sposobem przedstawienia analizowanych danych oraz preferencjami Twoich odbiorców. Bardzo możliwe, że większa część będzie wolała słuchać lub oglądać zamiast czytać. Weź to pod uwagę.

Bazuj na danych liczbowych i wykresach. Wykresy lub inne formy graficznego przedstawiania danych bardzo dobrze przemawiają do odbiorców i są łatwiejsze w odbiorze niż informacje liczbowe, dlatego jeżeli masz taką możliwość postaraj się uzupełniać nimi treść case study. W procesie tworzenia studium przypadku warto więc współpracować z grafikiem. Zwróć jednak uwagę na to, żeby publikowane grafiki były faktycznie czytelne i estetyczne pod względem wizualnym.

Napisanie case study nie jest trudne, ale warto przed rozpoczęciem pracy stworzyć szkielet tekstu, zastanawiając się co właściwie chcesz przekazać odbiorcom, jakie jest Twoje zdanie w opisywanym temacie i w jaki sposób zamierzasz je uargumentować. Zaprojektowanie struktury tekstu będzie bardzo dużym ułatwieniem na etapie jego pisania. Jeżeli nagrywasz film, koniecznie stwórz ramowy plan wypowiedzi, żeby nie zapomnieć o istotnych dla tematu szczegółach.

materiał partnera

zdjęcie: stock adobe

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.41

Udostępnij artykuł:

Jak długo trwa dobór idealnego lokalu na nasz biznes Jak długo trwa dobór idealnego lokalu na nasz biznes
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem