zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Jak skutecznie walczyć o klienta w branży e-commerce

Sprzedaż przez internet cieszy się sporą popularnością. Głównym powodem jest całodobowa dostępność sklepów online, możliwość dokonania transakcji bez wychodzenia z domu oraz automatyzacja procesu zakupowego. Wiele osób deklaruje chęć kupowania w internecie i przyznaje się do korzystania z takiej możliwości. Jak przedsiębiorcy działający wirtualnie walczą o klientów? Czy agencja PR może im pomóc w zwiększeniu sprzedaży? 

Kluczowe dla firmy jest zdobycie zaufania klientów, zainteresowanie go ofertą i przekonanie do skorzystania z proponowanych usług. Jednocześnie każdy sprzedawca działający w wirtualnej, przestrzeni musi walczyć z wciąż rosnącą konkurencją. Wynika stąd, że jego zadaniem jest wyróżnienie się na tle pozostałych firm oraz znalezienie metody na zaistnienie w świadomości kupujących. Jednym słowem, branża e-commerce powinna zwrócić uwagę na budowanie wizerunku i umacnianie marki. 

 

Jak umacniać markę w e-commerce? 

 

Sklep internetowy daje klientom większe możliwości — nie muszą spieszyć się z decyzją zakupową, co sprawia, że konsumenci mogą poświęcić więcej czasu na zapoznanie się z produktem. Transakcje zawierane są o każdej porze dnia, w dogodnym momencie dla kupujących. Co więcej, witryna sklepu jest miejscem, w którym konsumenci dzielą się opiniami oraz kontaktują ze sprzedawcą. Mimo wielu oczywistych zalet, sprzedaż online ma też swoje minusy dla kupujących — to np. brak możliwości obejrzenia towaru na żywo oraz większa niepewność co do jego jakości. Dlatego też przedsiębiorca powinien dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić atrakcyjną ofertę. 

 

Otwartym pozostaje pytanie, jak tego dokonać? Jakie działania podjąć, aby klient pozbył się wątpliwości, kojarzył pozytywnie markę i chętnie do niej wracał? Firmy mają do wyboru wiele narzędzi, a jednymi z popularniejszych są media społecznościowe. Warto pojawiać się w nich, mówić o osiągnięciach, ofercie, chwalić opiniami klientów i  przedstawiać wprowadzone rozwiązania. Trzeba jednak pamiętać, aby komunikaty kierowane były do określonej grupy docelowej i zawierały interesujące, dopasowane informacje. 

 

Dlaczego warto korzystać ze wsparcia agencji PR? 

 

Choć pewne działania mogą wydawać się oczywiste, nie każda firma wie, jak pracować nad wizerunkiem swojej marki. Gdy pojawiają się wątpliwości lub brak pomysłów, pomocna może okazać się agencja PR, która wraz z klientem opracuje strategię działania oraz podpowie, jakimi kanałami docierać do odbiorców i w jaki sposób opowiadać o marce. Warto wykorzystywać nie tylko media społecznościowe, ale sięgać także po wsparcie dziennikarzy. 

 

Sprzedający powinien prezentować swoje mocne strony, opowiadać o sukcesach, a także stawać w roli eksperta i specjalisty w danej dziedzinie. Ważna jest również stała obecność w mediach, dlatego warto korzystać z propozycji redakcji— udzielać wywiadów, brać udział w branżowych wydarzeniach. O przestrzeganie zasad współpracy z dziennikarzami, a także sposoby tworzenia przekazów medialnych zadba agencja PR, która posiada duże doświadczenie w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw z różnych branż. 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.53

Udostępnij artykuł:

Trendy w branży e-commerce w 2018 roku Trendy w branży e-commerce w 2018 roku
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem