zaloguj / zarejestruj

Jak przetestować swój pomysł na aplikację Poznaj możliwości, jakie daje MVP

Zastanawiasz się, jak zbudować produkt IT, który odniesie sukces na rynku? Oczywiście nie ma jednej, sprawdzonej recepty na sukces i na powodzenie projektu ma wpływ wiele różnorodnych czynników. Na szczęście istnieją sposoby, które pozwolą zminimalizować ryzyko porażki i wyróżnić się na tle konkurencji. Poza przygotowaniem odpowiedniej strategii i dokładnej analizie rynku, możesz szybko zbudować wstępną wersję produktu, czyli tytułowe MVP (Minimum Viable Product), aby zobaczyć, czy pomysł faktycznie sprawdzi się w rzeczywistości. Co oznacza ten termin w praktyce? Jakie korzyści może przynieść inwestycja w MVP i dlaczego to dobry sposób na przetestowanie pomysłu na aplikację? Zapraszamy do lektury.

MVP od kuchni, czyli definicja w pigułce

MVP to nic innego jak produkt (czyli przykładowo aplikacja webowa) z podstawowym zestawem funkcjonalności. MVP to niezwykle korzystne rozwiązanie, które umożliwia oszczędność kosztów - nie musisz od razu inwestować w rozbudowaną aplikację, a jedynie stworzyć wstępną, działającą wersję produktu, która może być wypuszczona na rynek. 

W dzisiejszym świecie innowacyjny pomysł to często jedynie połowa sukcesu. Nawet najbardziej oryginalny pomysł na aplikację nie sprawdzi się, jeśli nie odpowie właściwie na potrzeby użytkowników. Niestety zwykle nie jest łatwo przewidzieć, jak zostanie ona odebrana na rynku i czy okaże się atrakcyjna dla potencjalnych odbiorców. Dlatego MVP zyskuje na popularności i z powodzeniem wykorzystywane jest w firmach, czy startupach. 

Warto podkreślić, że za MVP stoi sprawna i działająca aplikacja, a nie “wybrakowany” system oparty na tańszych rozwiązaniach. Innymi słowy to testowa wersja produktu, którą możesz stosunkowo szybko oddać w ręce pierwszych użytkowników.

MVP - kluczowe korzyści

Jak już wspomnieliśmy, budowa MVP wiążę się z wieloma korzyściami biznesowymi. Dlaczego warto wybrać takie rozwiązanie? Sprawdź najważniejsze zalety tworzenia MVP:

  • możliwość zebrania feedbacku od użytkowników. Wypuszczenie na rynek wstępnej wersji produktu to świetna okazja, aby poznać opinie i potrzeby Twoich użytkowników docelowych. Dokładne przebadanie grupy docelowej pozwala zgromadzić cenne wnioski - ocenisz, jak w przyszłości możesz rozwijać aplikację, które funkcjonalności mają potencjał, a z których warto zrezygnować lub zmodyfikować;
  • oszczędność czasu i pieniędzy - budowa całego rozwiązania na początku może się wiązać z ryzykiem. Inwestując w MVP oszczędzisz koszty, bo na podstawie konkretnych danych ocenisz, czy obecny pomysł będzie rentowny, a także co możesz zrobić aby wygenerować możliwie najwyższy zysk;
  • wychwycenie ewentualnych błędów. Testując swój pomysł na aplikację na wczesnym etapie masz szansę wyłapać ewentualne błędy i zweryfikować wstępne założenia, dzięki czemu proces tworzenia rozbudowanego rozwiązania będzie bardziej efektywny;
  • pozyskanie partnerów. Realizacja Twojego pomysłu i wypuszczenie produktu na rynek może przykuć uwagę inwestorów i partnerów.

Chcesz wiedzieć więcej, jak wygląda tworzenie dedykowanego rozwiązania? Szukasz zaufanego partnera, który nie tylko pozwoli Ci zrealizować zamierzone cele, pokaże czym jest outsourcing IT, ale także pomoże stworzyć docelowy produkt? Znajdź zaufany software house i wesprzyj swoje przedsiębiorstwo. 

artykuł sponsorowany

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.27

Udostępnij artykuł:

Franczyza z Naturhouse Franczyza z Naturhouse
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem