Biznes z kawą, książką i misją. Franczyza Niebo w mieście
System franczyzowy
Co trzeba zrobić, by stworzyć unikatowe połączenie kawiarniowego biznesu z promocją myśli i kultury chrześcijańskiej? Przede wszystkim zanim postawimy na misyjność wcześniej musimy zadbać o dobry bznesplan. W tym bardzo pomocny jest system franczyzowy. W tym celu na stronie franczyzodawców wypełniamy specjalną ankietę, zawierającą pytaniaz zakresu promocji, marketingu oraz prowadzenia gastronomii. Są pytania o konkretne, kłpotliwe sytuacje, w których możemy się znaleźć za sprawą klientów, a takżę pytania o nasze zainteresowania, a nawet rozumienie pewnych cytatów z Biblii.
Serwowanie kaw opiera się na marce Attibassi podanej w proporcjach 50 proc. arabica i 50 proc. robusta, co nawiązuje do sloganu sieci: „50% arabica, 50% robusta i 100% Ewangelia”.
Wieczory z pasją w „aptece po schodkach”
Znakiem rozpoznawczym są m.in. spotkania autorskie z cyklu „Wieczór z pasją”, na których właściciele lokali goszczą rozmaitych twórców: pisarzy, publicystów, muzyków, ewangelizatorów i wszystkich tych, którym bliska jest kultura wiary. Lokal w Tczewie gościł podróżników np. w czasie spotkania z Łopasińskimi. Na wieczorach muzycznych pojawiają się też chóry i zespoły z lokalnych parafii.
Co ciekawe starsi tczewianie pamiętają, że niegdyś w tym miejscu istniała tzw. „apteka po schodkach”...
- Gdy zaczynaliśmy nie było odpowiednich podług, sufitów – w zasadzie otrzymaliśmy surową nieruchomość, którą trzeba było przystosować do naszego pomysłu - wspomina Sławomir Lis właściciel tczewskiej Kawiarnio – księgarni, którą prowadzi z żoną. - Przygotowania zajęły nam ok. pół roku. Dla nas bardzo ważne było odpowiednie usytuowanie przyszłego lokalu. Chcieliśmy by znajdowało się ono na ruchliwej ulicy. I tak też się stało. Z uwagi na specyficzną grupę docelową bliskość kościoła nie jest bez znaczenia.
Sprawdź też inne pomysły na biznes