Czy z powodu błędu we wniosku ZUS każe płacić składki
Większość wnioskującących o zwolnienie ze składek za marzec,kwiecień i maj dawno zapomniała o złożonych wnioskach RDZ.Nie zapomniał ZUS,który sukcesywnie"obrabia" złożone wnioski.ZUS samodzielnie nie może nas pozbawić prawa do umorzenia składek,wynika to z ustawy.Niemniej spodziewajcie się telefonów o usunięcie błędów ze złożonych wniosków.
Dla posiadaczy PUE jest dobra informacja.Korekty błędów można dokonać samodzielnie za pomocą platformy PUE:
- Wybierz przycisk „Sprawdź” - system podpowie Ci, czy uzupełniłeś wszystkie wymagane pola. Jeśli poprawnie wypełniłeś wniosek - zapisz go, a następnie zamknij formularz.
- Przejdź do dokumentów roboczych.
Po wybraniu przycisku „Wyślij” wyświetli się komunikat z oświadczeniem, że podpisanie wniosku oznacza akceptację i podpisanie wszystkich oświadczeń zawartych we wniosku:
Instrukcja wysyłania wniosku; https://www.zus.pl/web/guest/baza-wiedzy/biezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych/firmy/-/publisher/details/1/zwolnienie-z-obowiazku-oplacenia-naleznosci-z-tytulu-skladek-za-marzec-maj-2020-r_/2551396
Od 4 maja 2020 r. została przywrócona bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Obsługa na salach obsługi klientów odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa – zgodnie z wytycznymi rządowymi.
Szczegóły są dostępne na stronie internetowej https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/obsluga-klientow-w-zus-od-4-maja-2020-r_/3382301
Kontakt mailowy: wiadomości mailowe w tej lub innych sprawach należy kierować na adres cot@zus.pl , za pośrednictwem formularza kontaktowego na www.zus.pl lub za pośrednictwem konta na PUE ZUS (Zadaj pytanie ZUS).
Sprawdź też inne pomysły na biznes