zaloguj
PRZEWIŃ

Czy z powodu błędu we wniosku ZUS każe płacić składki

Większość wnioskującących o zwolnienie ze składek za marzec,kwiecień i maj dawno zapomniała o złożonych wnioskach RDZ.Nie zapomniał ZUS,który sukcesywnie"obrabia" złożone wnioski.ZUS samodzielnie nie może nas pozbawić prawa do umorzenia składek,wynika to z ustawy.Niemniej spodziewajcie się telefonów o usunięcie błędów ze złożonych wniosków.  

 Dla posiadaczy PUE jest dobra informacja.Korekty błędów można dokonać samodzielnie za pomocą platformy PUE:

  1. Wybierz przycisk „Sprawdź” - system podpowie Ci, czy uzupełniłeś wszystkie wymagane pola. Jeśli poprawnie wypełniłeś wniosek - zapisz go, a następnie zamknij formularz.
  2. Przejdź do dokumentów roboczych.

Po wybraniu przycisku „Wyślij” wyświetli się komunikat z oświadczeniem, że podpisanie wniosku oznacza akceptację i podpisanie wszystkich oświadczeń zawartych we wniosku:

Instrukcja wysyłania wniosku; https://www.zus.pl/web/guest/baza-wiedzy/biezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych/firmy/-/publisher/details/1/zwolnienie-z-obowiazku-oplacenia-naleznosci-z-tytulu-skladek-za-marzec-maj-2020-r_/2551396

Od 4 maja 2020 r. została przywrócona bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. Obsługa na salach obsługi klientów odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa – zgodnie z wytycznymi rządowymi.  

Szczegóły są dostępne na stronie internetowej https://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/obsluga-klientow-w-zus-od-4-maja-2020-r_/3382301

Kontakt mailowy: wiadomości mailowe w tej lub innych sprawach należy kierować na adres cot@zus.pl , za pośrednictwem formularza kontaktowego na www.zus.pl  lub za pośrednictwem konta na PUE ZUS (Zadaj pytanie ZUS).

     

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.45

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć od.2 Franczyza bez cięć od.2
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem