Pomysł na biznes - Bogumił Klimiuk postawił na nowoczesny hotel
Dzięki prawie 6 milionowej unijnej dotacji w Białowieży powstał nowy hotel Matecznik. Pierwszych gości przyjmie już w maju br. Hotel swoim wystrojem, a także usługami (np. gastronomicznymi czy dodatkowymi atrakcjami dla turystów), ma wpisywać się w naturalne środowisko Puszczy Białowieskiej. Jego budowa zaczęła się we wrześniu 2012 roku.
Tekst Łukasz Roszkowski
Hotel należy do Firmy Constans Bogumiła Klimiuka. Otrzymała ona dofinansowanie w wysokości 5,9 mln zł w ramach projektu ?Rozwój turystycznej działalności firmy Bogumił Klimiuk - CONSTANS poprzez wybudowanie hotelu w Białowieży?. Wartość całego projektu to 14 mln. Pracę w hotelu znajdzie 16 osób.
Dobry pomysł w cenie
- Pomysł pojawił się przed 14 latami, gdy kupiłem pierwszą działkę w Białowieży, w miejscu gdzie teraz powstaje hotel ? mówi Bogumił Klimiuk. - Później otworzyłem w Hajnówce dom z miejscami krótkotrwałego pobytu i w ten sposób poznałem namiastkę specyfiki branży hotelowej. Trzy lata temu moja firma szukała możliwości rozwoju poprzez nową inwestycję. Napisaliśmy wniosek o dofinansowanie projektu ze środków UE, w ramach ogłoszonego przez Podlaski Urząd Marszałkowski konkursu dla branży turystycznej. Został pozytywnie oceniony i w lipcu 2012 roku podpisaliśmy umowę. Bez wsparcia ze strony urzędu i środków z UE nie byłoby najmniejszych szans na budowę, ponieważ jestem jedynym właścicielem a hotel nie należy do żadnej z sieci ? kontynuuje właściciel. - Najważniejszy jest pomysł na przyszłą inwestycję. A co więcej, planowana inwestycja musi być innowacyjna. Bo ta kwestia jest wysoko oceniana na etapie oceny wniosku i w dużej mierze ma wpływ na przyznanie dofinansowania ? dodaje prezes firmy Constans.
Ważny wybór banku
Klimiuk planował wcześniejsze otwarcie hotelu, ale opóźniły go procedury bankowe. - To spowodowało już utratę pierwszych klientów. Z perspektywy czasu mogę radzić przyszłym inwestorom żeby nie dwa a dwadzieścia dwa razy zastanowili się zanim wybiorą bank, który będzie współfinansować inwestycję. Już teraz z doświadczenia mogę stwierdzić, że stare powiedzenie ?Duży może więcej" niekoniecznie działa, a jest wprost przeciwnie ? mówi Klimiuk. Hotel Matecznik swoją ofertę kieruje głównie do klientów indywidualnych, odpoczywających aktywnie oraz klientów biznesowych w ramach organizacji imprez integracyjnych, szkoleń oraz konferencji. Mile widziani są również pasjonaci przyrody oraz hobbyści, m.in. fotografowie, malarze, podglądacze ptaków. Dla klientów biznesowych przygotował sale konferencyjne i programy eventów firmowych. Zamierza ich przyciągnąć, m.in. niestandardowymi formami aktywności związanymi z puszczą i jej historią.
Atrakcyjna lokalizacja w cenie
Położona 4 km od polsko-białoruskiej granicy Białowieża, to znana turystyczna miejscowość. Popularność zawdzięcza Puszczy Białowieskiej i Białowieskiemu Parkowi Narodowemu, który jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wszystkie okna hotelu wychodzą na tereny chronione Natura 2000. Puszcza Białowieska słynie również z największej na świecie populacji żubrów żyjących w stanie wolnym. Od Warszawy miejscowość dzieli 240 kilometrów. Najbliższym dużym miastem jest Białystok (90 km). To ważne! Zanim zapadła decyzja o budowie hotelu właściciel przeprowadził badania rynkowe oraz analizy rynkowe opłacalności. Takie działania są bardzo ważne jeżeli planuje się poprowadzić własną firmę, niezależnie od tego jakiego rodzaju działalności gospodarczej to dotyczy.
Sprawdź też inne pomysły na biznes