zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Otwieramy sklep spożywczo - przemysłowy

Własna firma od dawna jest Twoim marzeniem? Myślisz o poprowadzeniu sklepu spożywczo - przemysłowego? Zanim się zdecydujesz warto poznać arkana prowadzenia takiej działalności. Doświadczeniami w tym temacie podzieliła się z nami Maria Szulc, właścicielka Sklepu Spożywczo - Przemysłowego Kacperek w Tczewie.

Z tego artykułu dowiesz się:

Jak zadbać o wzrost swojego biznesu - katalog franczyz - 350 ofert - sprawdź tutaj.

 

Planując własną działalność gospodarczą Maria Szulc miała jasno określone reguły. " Jeżeli własna firma, to tylko związana z handlem - mówi. " Handel " od zawsze- mnie pasjonował. Zanim otworzyłam swój pierwszy sklep wyjechałam na 2 lata do Niemiec. Zarobiłam trochę pieniędzy, wróciłam do kraju. Sprzedałam auto żeby móc otworzyć firmę. Kupiłam lokal z przeznaczeniem na sklep. Ubiegałam się o dotację na otwarcie firmy, ale mi nie przyznano. W efekcie przy wsparciu przyjaciela sama przymierzyłam się do startu z własną działalnością (zaciągnięty kredyt). Skutecznie.  

15 lat działalności

  Maria Szulc sklep prowadzi już od około 15 lat. Jak zaznacza, swoją przygodę z handlem zaczynała od rynków z przysłowiowej ławki. - Jeżeli dopiero zaczynamy własną działalność, to należy mieć świadomość, że na zatrudnienie pracowników po prostu może nas nie być stać. Będziemy więc pracowali sami, na wszystkich stanowiskach: od logistyka, przez zaopatrzeniowca, ekspedientkę, magazyniera- Jedynie samodzielne prowadzenie księgowości raczej odradzam. Przepisy tak często się zmieniają, że można nieświadomie narobić sobie problemów. Lepiej zlecić prowadzenie księgowości na zewnątrz.  

Wybieramy lokal

Nawet niewielki sklep osiedlowy wymaga dość sporej powierzchni. Minimalna powierzchnia to około 100 m kw. Musimy przecież nie tylko zapewnić komfort kupowania swoim klientom, ale i zadbać o dobre warunki przechowywania towaru na zapleczu. Potrzebne jest też choćby niewielkie pomieszczenie biurowe oraz sanitariaty. Dodatkowym wyzwaniem jest odpowiedni wystrój , organizacja sali sprzedażnej. - Z jednym trzeba się liczyć - wizyty przedstawicieli sanepidu nie będą należały do rzadkości - zaznacza pani Maria. - Jeżeli w naszej ofercie mamy żywność, to będzie ona kontrolowana choćby pod względem przestrzegania terminów przydatności do spożycia oraz warunki jakie trzeba zapewnić przy przechowywaniu. Na pewno więc potrzebne będą nie tylko witryny, ale i lodówki, lady chłodnicze.  

Kompletujemy ofertę

  Jedno jest pewne: im bogatsza oferta, tym bardziej zadowolony klient i szansa na lepsze zyski - podkreśla Maria Szulc.Staram się słuchać klientów. Jeżeli zapytania o jakiś towar, którego nie mam w sklepie, się powtarzają, to poszerzam ofertę o ten poszukiwany produkt. Oczywiście bardzo ważna jest kultura obsługi klienta. Wyzwaniem jest dobór dostawców. Co prawda hurtowni różnego rodzaju na rynku jest sporo, ale nie wszystkie oferują usługi na równie wysokim poziomie. - Jeśli chodzi o zamówienie towaru, to w niektórych przypadkach nie polegam na dostawcach, wolę sama pojechać i wybrać towar. To dotyczy na przykład wędlin, warzyw, czy owoców. Ważne jest też jak uzgodnimy zasady współpracy z naszymi kontrahentami. Każdy jest inny i wymaga indywidualnego podejścia.  

Zmierzyć się z kosztami

Decydując się na otwarcie sklepu spożywczo - przemysłowego musimy w pomieszczeniu zapewnić nie tylko klimatyzację, ale i monitoring. To koszt około 10 tys. zł. Dodatkowymi kosztami będą comiesięczne opłaty za klimatyzację rzędu około 3000-4000 zł. Skoro sklep to i konieczność zakupu komputera, kasy fiskalnej, zapewnienia łącza internetowego, telefonu do dyspozycji personelu sklepu, także zakup odzieży dla pracowników, pokrycie kosztów badania pracowników, a także zakup wspomnianego już wcześniej sprzętu chłodniczego. Sama "mięsna" lodówka to koszt około 8000 zł, a w sklepie zazwyczaj potrzebne są minimum dwie. Podsumowując łączny szacunkowy koszt na rozruch działalności to około 30 tys. zł. Ta kwota nie obejmuje jednak zakupu towaru.  

Przestroga

  - To nie jest łatwy "chleb"- podkreśla Maria Szulc. ? Zwłaszcza jeżeli zaczyna się działalność bez własnego lokalu na sklep, gdy trzeba płacić jeszcze dzierżawę. W takim przypadku decydując się jeszcze na zatrudnienie pracowników jest niemal 100-procentowa pewność, że nie udźwigniemy takiego ciężaru finansowego, nasz sklep nie będzie rentowny. - Interesu trzeba pilnować - zaznacza właścicielka Kacperka. - Prowadząc sklep trzeba być niemal jasnowidzem, żeby wiedzieć co warto zamówić żeby byli chętni na zakup naszego towaru.  

Kontakt

Maria Szulc. Sklep Spożywczo - Przemysłowy Kacperek Tczew, ul. Paderewskiego 19G lok.1 Tel. kom. 517 906 605

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.48

Udostępnij artykuł:

Dla jakiego biznesu wybór lokalizacji jest kluczowy do osiągnięcia sukcesu Dla jakiego biznesu wybór lokalizacji jest kluczowy do osiągnięcia sukcesu
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem