Koncept franczyzowy z zagranicy - dlaczego warto
Czy wiesz, że na polskim rynku istnieje ponad 1200 marek franczyzowych? Liczba całkiem imponująca biorąc pod uwagę, że pierwsza franczyza dotarła do Polski w 1989 r. Wszystko zatem wskazuje na to, że polski rynek franczyzy dogonił już rynki franczyzowe bardziej rozwiniętych krajów zachodnioeuropejskich. Daje to potencjalnie ogromny wybór i możliwości dla przyszłych franczyzobiorców.
Jak zatem nie zagubić się w gąszczu tych wszystkich konceptów i wybrać franczyzę, która jest nie tylko popularną marką, ale również stabilnym modelem biznesowym, opartym na wieloletnim doświadczeniu? Jak wybrać markę, która rok do roku osiąga coraz wyższe przychody i rozwija się dymanicznie zdobywając kolejne rynki?
Odpowiedzią na te oczekiwania jest włoska marka, Mail Boxes Etc.
Szansę na szybki i stabilny rozwój swojego konceptu franczyzowego w Polsce dostrzegła grupa Fineffe, będąca właścicielem 3 najbardziej znanych, światowych marek w branżach poligraficznej i wysyłkowej: AlphaGraphics, PostNet oraz Mail Boxes Etc., które zachowują dominującą pozycję na rynku. Grupa obecna jest w 47 krajach na całym świecie, co znaczy, że Fineffe doskonale wie, jak zarządzać biznesem.
Koncept franczyzowy MBE jest prosty, a zarazem innowacyjny. Oferta outsourcingu skierowana do małych i średnich firm jest idealną odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku, będącego w fazie profesjonalizacji. Doświadczenia z Europy Zachodniej pokazują, że rozwiązania Mail Boxes Etc. sprawdzają się świetnie, a klienci chętnie z nich korzystają nawiązując długoterminową współpracę.
Grupa Fineffe nie ma wątpliwości, że w Polsce sieć będzie rozwijać stabilnie i przynosić zyski również w długim okresie. Oczywiście rynek się zmienia, ale spółka podąża za zmianami wzbogacając ofertę o kolejne rozwiązania. Dzięki temu początkowa oferta pakowania i usług kurierskich Mail Boxes Etc. stopniowo została uzupełniona o poligrafię, wirtualne biura i mikrologistykę.
To nie koniec korzyści płynących ze współpracy z globalnym franczyzodawcą. Międzynarodowy charakter sieci ułatwia współpracę z klientami wymagającymi nietypowych rozwiązań. W razie potrzeby możliwa jest kooperacja z zagranicznymi punktami Mail Boxes Etc.
Niezwykle ważną kwestią jest efekt skali. Międzynarodowa spółka ma podpisane niezwykle korzystne, globalne umowy z wykonawcami usług (jak firma kurierska UPS) i dostawcami produktów. Dzięki temu oferta jest atrakcyjna dla klienta, a jednocześnie zapewnia franczyzobiorcy wysoką marżę i przede wszystkim stabilność biznesu – podkreśla Sylwia Wiski, Retail Network Development Manager Mail Boxes Etc. w Polsce.
Tempo wzrostu handlowego tej franczyzy, jej zdolność to tworzenia przewagi konkurencyjnej, organizacji i skonsolidowanego wsparcia na rynkach zagranicznych sprawia, że jest to wiarygodna inwestycja.
Mail Boxes Etc. to także nowoczesne, zachodnie podejście do franczyzobiorców. Szkolenia obejmują praktyczną stronę prowadzenia biznesu, ale również: zarządzanie operacyjne, zarządzanie ludźmi, sprzedaż i obsługę klienta czy marketing. Franczyzobiorcy w każdej sytuacji mogą korzystać z pomocy ekspertów z centrali. Dzieki wspólnej pracy cała sieć MBE w Polsce zwiększyła swoje obroty w 2018 roku o 28% w porównaniu do roku poprzedniego, co pokazuje jak duże jest zapotrzebowanie na tego typu usługi na rynku.
Podsumowując, zaletą współpracy z międzynarodową siecią franczyzową to przede wwszystkim globalne możliwości, wypracowane przez lata standardy i strategie długoterminowego rozwoju.
materiał partnera
Sprawdź też inne pomysły na biznes