Franczyza - smaki z czterech stron świata
Gotowanie jest Twoją pasją? Lubisz eksperymentować z nowymi smakami i jesteś otwarty na specjały z różnych stron świata? Chciałbyś otworzyć restaurację, która – choć znajduje się w Polsce - zabierze gości w całkiem inny zakątek naszego globu? Przeczytaj ten artykuł i pozwól się zabrać w podróż dookoła świata z franczyzami oferującymi otworzenie własnych lokali gastronomicznych z kuchnią różnych krajów.
Z tego artykułu dowiesz się:
- z pomocą jakiej sieci otworzysz restaurację polską, izraelską, chińską, japońską, grecką, włoską, nepalską, węgierską, kurdyjską, gruzińską, hiszpańską, meksykańską i multikulturową;
- jakie są warunki przestąpienia do konkretnych sieci;
- jakie są korzyści z przystąpienia do tych sieci;
- jakie są oczekiwania sieci wobec partnerów;
- jakie wsparcie oferuje franczyzodawca.
Być może staną się inspiracją dla Ciebie.
CHATA Z ZALIPIA – kuchnia polska
Restauracje Chata z Zalipia oferują wyborną kuchnię opartą o polskie tradycje. Najwyższej jakości, składniki sezonowe, własne wypieki oraz wyjątkowe wina są chlubą restauracji. Szefowie Kuchni serwują autorskie dania, a ich doświadczenie i kreatywność zaowocowały wieloma prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami.
Około 60 proc. lokali gastronomicznych zamyka się w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Pierwszy rok od otwarcia własnej restauracji jest zawsze najtrudniejszy. Sukces w dużej mierze zależy od siły koncepcji.
Chata z Zalipia to sieć restauracji silnie stąpająca w segmencie lokali kuchni polskiej. Są to restauracje z pełną obsługą kelnerska, oferujące codzienne, smaczne i wysokiej jakości dania.
Franczyzobiorca Chata z Zalipia może liczyć na pełne wsparcie w zakresie prowadzonej działalności. Otrzymuje od spółki szczegółowe wytyczne dotyczące prowadzenia restauracji. Chata z Zalipia organizuje także szereg szkoleń związanych z uruchomieniem i prowadzeniem restauracji. Dotyczą one obowiązujących standardów sieciowych, menu i receptur potraw, sposobu ich przyrządzania, a także oferty cenowej, zachowania norm jakości i zasad obsługi klienta. Szkolenia są cyklicznie powtarzane w trakcie okresu współpracy i obejmują nie tylko franczyzobiorcę, ale też jego pracowników.
Źródła dochodów franczyzobiorcy to:
- sprzedaż gotowych dań na miejscu;
- sprzedaż gotowych dań na wynos;
- sprzedaż gotowych dań z dostawą do domu lub do firmy;
- sprzedaż napojów alkoholowych i bezalkoholowych;
- organizacja imprez okolicznościowych w lokalu lub dostawa większych zamówień pod wskazany przez klienta adres.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
- działanie pod znakiem towarowym Chata z Zalipia oraz pełnym know how;
- pomoc przy wyborze odpowiedniej lokalizacji restauracji;
- wsparcie w wykonaniu aranżacji restauracji Chata z Zalipia;
- pomoc przy projektach technicznych i odbiorach Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
- zaplanowanie kampanii reklamowej związanej z uruchomieniem restauracji oraz wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych;
- procedury operacyjne oraz standardy działania i obsługi klienta;
- szkolenie i przekazanie wszystkich receptur i technologii;
- pełny system szkoleń;
- zapewnienie ciągłej logistyki dostaw towarów spożywczych niezbędnych do funkcjonowania lokalu wraz z rabatami sieci;
- pomoc w zaplanowaniu pierwszej dostawy i planowanie następnych dostaw.
Przewidywana suma inwestycji:
Minimalna kwota inwestycji potrzebna do otwarcia restauracji (przy wynajmowanym lokalu) zaczyna się od 80 tys. zł w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii wymagającego niewielkich nakładów finansowych,
Kwota inwestycji niezbędna do wyremontowania nowej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości i stanu technicznego lokalu i może zawierać się w przedziale 150 - 350 tys. zł
Ta opcja skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów. Kwota inwestycji niezbędna do wybudowania wolnostojącej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości lokalu i działki oraz jej położenia, może zawierać się w przedziale 800 tys. – 1.2 mln. zł
Opłata miesięczna franczyzowa wyrażona w procentach od obrotu.
Opłata miesięczna marketingowa wyrażona w procentach od obrotu
Podstawowe wymagania:
- minimalna powierzchnia lokalu 120 m² (sugerowana 140 m²i więcej);
- lokal z bezpośrednim wejściem z ulicy;
- wskazana możliwość rozmieszczenia ogródka letniego;
- lokal w centrum miasta, ulicach handlowych, przy dużych osiedlach lub przy ruchliwej trasie przelotowej.
Od franczyzobiorcy sieć nie wymaga doświadczenia w gastronomii.
Sprawdź też inne pomysły na biznes