zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Franczyza - smaki z czterech stron świata

Gotowanie jest Twoją pasją? Lubisz eksperymentować z nowymi smakami i jesteś otwarty na specjały z różnych stron świata? Chciałbyś otworzyć restaurację, która – choć znajduje się w Polsce - zabierze gości w całkiem inny zakątek naszego globu? Przeczytaj ten artykuł i pozwól się zabrać w podróż dookoła świata z franczyzami oferującymi otworzenie własnych lokali gastronomicznych z kuchnią różnych krajów.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • z pomocą jakiej sieci otworzysz restaurację polską, izraelską, chińską, japońską, grecką, włoską, nepalską, węgierską, kurdyjską, gruzińską, hiszpańską, meksykańską i multikulturową;
  • jakie są warunki przestąpienia do konkretnych sieci;
  • jakie są korzyści z przystąpienia do tych sieci;
  • jakie są oczekiwania sieci wobec partnerów;
  • jakie wsparcie oferuje franczyzodawca.

 

Być może staną się inspiracją dla Ciebie.

 

CHATA Z ZALIPIA – kuchnia polska

 

Restauracje Chata z Zalipia oferują wyborną kuchnię opartą o polskie tradycje. Najwyższej jakości, składniki sezonowe, własne wypieki oraz wyjątkowe wina są chlubą restauracji. Szefowie Kuchni serwują autorskie dania, a ich doświadczenie i kreatywność zaowocowały wieloma prestiżowymi nagrodami i wyróżnieniami.

 

Około 60 proc. lokali gastronomicznych zamyka się w ciągu pierwszych trzech lat działalności. Pierwszy rok od otwarcia własnej restauracji jest zawsze najtrudniejszy. Sukces w dużej mierze zależy od siły koncepcji.  

 

Chata z Zalipia to sieć restauracji silnie stąpająca w segmencie lokali kuchni polskiej. Są to restauracje z pełną obsługą kelnerska, oferujące codzienne, smaczne i wysokiej jakości dania.

 

Franczyzobiorca Chata z Zalipia może liczyć na pełne wsparcie w zakresie prowadzonej działalności. Otrzymuje od spółki szczegółowe wytyczne dotyczące prowadzenia restauracji. Chata z Zalipia organizuje także szereg szkoleń związanych z uruchomieniem i prowadzeniem restauracji. Dotyczą one obowiązujących standardów sieciowych, menu i receptur potraw, sposobu ich przyrządzania, a także oferty cenowej, zachowania norm jakości i zasad obsługi klienta. Szkolenia są cyklicznie powtarzane w trakcie okresu współpracy i obejmują nie tylko franczyzobiorcę, ale też jego pracowników.

 

Źródła dochodów franczyzobiorcy to:

  • sprzedaż gotowych dań na miejscu;
  • sprzedaż gotowych dań na wynos;
  • sprzedaż gotowych dań z dostawą do domu lub do firmy;
  • sprzedaż napojów alkoholowych i bezalkoholowych;
  • organizacja imprez okolicznościowych w lokalu lub dostawa większych zamówień pod wskazany przez klienta adres.

 

Wsparcie dla franczyzobiorcy:

  • działanie pod znakiem towarowym Chata z Zalipia oraz pełnym know how;
  • pomoc przy wyborze odpowiedniej lokalizacji restauracji;
  • wsparcie w wykonaniu aranżacji restauracji Chata z Zalipia;
  • pomoc przy projektach technicznych i odbiorach Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
  • zaplanowanie kampanii reklamowej związanej z uruchomieniem restauracji oraz wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych;
  • procedury operacyjne oraz standardy działania i obsługi klienta;
  • szkolenie i przekazanie wszystkich receptur i technologii;
  • pełny system szkoleń;
  • zapewnienie ciągłej logistyki dostaw towarów spożywczych niezbędnych do funkcjonowania lokalu wraz z rabatami sieci;
  • pomoc w zaplanowaniu pierwszej dostawy i planowanie następnych dostaw.

 

Przewidywana suma inwestycji:

 

Minimalna kwota inwestycji potrzebna do otwarcia restauracji (przy wynajmowanym lokalu) zaczyna się od 80 tys. zł w przypadku gotowego lokalu po innej gastronomii wymagającego niewielkich nakładów finansowych,

 

Kwota inwestycji niezbędna do wyremontowania nowej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości i stanu technicznego lokalu i może zawierać się w przedziale 150 - 350 tys. zł

 

Ta opcja skierowana jest przede wszystkim do wymagających i zamożnych klientów. Kwota inwestycji niezbędna do wybudowania wolnostojącej restauracji od podstaw będzie zależała od wielkości lokalu i działki oraz jej położenia, może zawierać się w przedziale 800 tys. – 1.2 mln. zł

 

Opłata miesięczna franczyzowa wyrażona w procentach od obrotu.

 

Opłata miesięczna marketingowa wyrażona w procentach od obrotu

 

Podstawowe wymagania:

  • minimalna powierzchnia lokalu 120 m² (sugerowana 140 m²i więcej);
  • lokal z bezpośrednim wejściem z ulicy;
  • wskazana możliwość rozmieszczenia ogródka letniego;
  • lokal w centrum miasta, ulicach handlowych, przy dużych osiedlach lub przy ruchliwej trasie przelotowej.

 

Od franczyzobiorcy sieć nie wymaga doświadczenia w gastronomii.

 

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.41

Udostępnij artykuł:

Yasumi z japońską filozofią pielęgnacji Yasumi z japońską filozofią pielęgnacji
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem