FRANCZYZA NA TRUDNY CZAS_cz. 3
Wciąż trwająca pandemia, inflacja, drożyzna, kryzys energetyczny, niepewna sytuacja za naszą wschodnią granicą – to niewątpliwie trudny czas dla wszystkich, także dla osób, które chciałyby realizować swój własny pomysł na biznes. W obliczu upadku wielu firm maja wiele obaw. Są jednak branże i takie biznesy, które są bezpieczne, pewne i potrafią to bezpieczeństwo i pewność zapewnić tym, którzy zdecydują się prowadzić swój biznes pod ich szyldem.
Prezentujemy pomysły na biznes franczyzowy, które gwarantują swym franczyzobiorcom nie tylko ugruntowana pozycję na rynku, ale i spójny plan działania w kryzysie, umiejętność dostosowania się do potrzeb i dokonywania koniecznych zmian.
36 MINUT – wieloletnie doświadczenie, elastyczne podejście i innowacje
Franczyza, która jako model biznesowy zyskuje w Polsce coraz większą popularność, to doskonałe rozwiązanie na czas rynkowej i gospodarczej niepewności, pod warunkiem jednak, że wybierzemy sprawdzoną propozycję, bazującą na wieloletnim doświadczeniu i elastycznym, partnerskim podejściu, jaką oferuje największa w Polsce sieć butikowych klubów treningowych 36 MINUT.
Sieć 36 MINUT jeszcze przed wybuchem pandemii obrała kierunek rozwoju w nurcie medical fitness i to podejście okazało się strzałem w dziesiątkę. Dziś wiele klubów spełnia wymogi stawiane podmiotom leczniczym.
Jedyna na polskim rynku oferta, łącząca wiedzę medyczną, fizjoterapeutyczną i z zakresu kultury fizycznej, w połączeniu z unikatowym modelem obsługi klienta, zapewniła marce stabilność i systematyczny, nieprzerwany wzrost w czasie, gdy wiele sektorów gospodarki, w tym branża fitness, musiało stawić czoła kryzysowi. W tym przypadku wsparcie franczyzodawcy eliminuje ryzyko niepowodzenia związanego z wahaniami rynkowymi i gospodarczymi pod warunkiem realizacji standardów sieci.
- Od kilku lat rośnie świadomość profilaktycznej roli ruchu - mówi Krzysztof Kopka, CEO 36 MINUT. - We Francji gimnastykę przepisuje się na receptę, a WHO w ramach programu Rehabilitacja 2030 wskazała poprawę funkcjonowania społeczeństwa jako jeden z głównych celów rehabilitacji rozumianej jako wyjście naprzeciw potrzebom tych, którzy w codziennym życiu doświadczają ograniczeń fizycznych i psychicznych. Szacuje się, że już ponad 2,3 mld ludzi na świecie wymaga takiego wsparcia, a nasza marka wychodzi naprzeciw tym potrzebom. W tym kontekście inwestycja w butikowe studio treningu wydaje się bardzo trafnym posunięciem. Pomimo zapowiadanych czarnych scenariuszy – tak podczas pandemii, jak i teraz – nie notujemy spadku zainteresowania naszym konceptem treningowym. Otwieramy nowe kluby, w których lokalna społeczność może efektywnie dbać o swoje zdrowie pod okiem fizjotrenerów. Wprowadzamy też nowe rozwiązania, m.in. zajęcia grupowe i usługi dodatkowe, by być jeszcze bliżej naszego klubowicza i odpowiadać na jego potrzeby.
- Nasza propozycja opiera się na fundamencie, jaki stanowią wieloletnie doświadczenie i know-how – dodaje Rafał Huebner, manager ds. rozwoju sieci 36 MINUT. - Śledzimy trendy i reagujemy na zmiany, zapewniając wsparcie w budowaniu strategii rozwoju klubu w odpowiedzi na specyfikę i potencjał lokalnego rynku. Niepowtarzalność konceptu zapewnia nam stabilne i wysokie miejsce na rynku franczyzowym. W odpowiedzi na potrzeby partnerów rozwijamy naszą ofertę szkoleniową oraz pakiet narzędzi wspierających rozwój biznesu pod szyldem 36 MINUT.
Potencjalnych franczyzobiorców przyciąga fakt, że 36-minutowy trening obwodowy z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń, w połączeniu jakością obsługi na poziomie premium, nie ma konkurencji na rodzimym rynku. Butikowe rozwiązanie, usługa „tailor made”, jest odporna na kryzys. W kontekście utrzymania rentowności klubu bardziej istotna od liczby klubowiczów (w których pozyskaniu aktywnie wspieramy naszych franczyzobiorców) okazuje się bowiem jakość świadczonej usługi – a do tego przygotowujemy naszych partnerów od pierwszych dni współpracy.
Bartłomiej Kołodziejek, dyrektor operacyjny 36 MINUT, podkreśla, że franczyza 36 MINUT opiera się na sprawdzonym modelu wypracowanym w klubach własnych. Potencjalni partnerzy zyskują poczucie bezpieczeństwa.
- Zanim podjęliśmy decyzję o rozwoju biznesu w modelu franczyzowym, przez dwa lata rozwijaliśmy własne placówki, usprawnialiśmy procesy i procedury, tak aby docelowo zaproponować naszym partnerom sprawdzony model biznesowy - informuje. - Obecnie sieć liczy 9 placówek własnych oraz 42 franczyzowe. Przywiązujemy dużą wagę do aspektu finansowego – decyzję o otwarciu nowego klubu poprzedza dogłębna analiza w tym obszarze. Biznesplan bezwzględnie musi spełniać kluczowe wytyczne – jeśli nie mamy 100-procentowej pewności dotyczącej rentowności naszego biznesu w danym mieście czy lokalu, nie decydujemy się na uruchomienie klubu w tej lokalizacji. Wiążemy się z naszymi partnerami na minimum 5 lat, więc bezpieczna, przewidywalna i transparentna inwestycja jest bardzo ważna. Zapewniamy naszemu franczyzobiorcy komfort, by mógł się skupić na rozwoju klubu i realizacji współpracy w dwóch wymiarach: pierwszy to oferowanie klubowiczom najwyższej jakości świadczonych usług, a drugi to realizacja budżetu. Utrzymanie wysokich wskaźników w tych dwóch obszarach gwarantuje osiągnięcie BEP w trzecim miesiącu od otwarcia klubu oraz zwrot z inwestycji po 18 miesiącach jego funkcjonowania.
Wojtex – największy operator franczyzowy w Polsce
Niewątpliwie Wojtex to lider rynku gastronomicznego, który w swym portfolio posiada wiele franczyzowych marek - sieć pizzerii Biesiadowo, sieć włoskich pizzerii Amori Pomodori, sieć pizzerii Speedy Romano, sieć pączkarn Pączki Mamy, restauracje serwujące tortille Western Tortilla, restauracje z kurczakami Western Chicken, kawiarnie Coffeeloffee.
Wojtex nieprzerwanie działa od 1994 roku. Zdobywa prestiżowe wyróżnienia i nagrody ze świata biznesu. m.in.: Złoty Certyfikat Rzetelności, Laur Konsumenta, Luksusowa Marka Roku, Gazele Biznesu. Wieloletnie doświadczenie w dziedzinie franczyzy sprawia, że Wojtex jest pewnym i niezawodnym partnerem w biznesie.
Jest to też franczyza, która nie tylko okazała się być odporna na pandemię, ale także sprawdza się w obecnych trudnych czasach.
- Nasz sektor to w głównej mierze gastronomia – mówi Wojciech Goduński, Właściciel firmy Wojtex - Po ostatnich latach, gdzie wskutek pandemii musieliśmy zmierzyć się z obostrzeniami oraz wstrzymać obsługę Klienta, udowodniliśmy, że gastronomia jest dalej opłacalnym biznesem, a nasze lokale nadal przyciągają Klientów. Obecnie restauratorzy obawiają się podwyżek związanych z prowadzeniem gastronomii. Ceny mediów wzrosły o kilkaset procent, restauratorzy zaczynają mieć obawy. Z mapy Polski znika masa małych przedsiębiorstw, a wśród nich są punkty gastronomiczne. Oczywiście będąc w sieci wygląda to inaczej. Działając pod silną marką przedsiębiorcy mogą liczyć na wynegocjowane stawki cen towarów, bezpłatne działania marketingowe, wsparcie logistyczne, szkolenia oraz wsparcie specjalistów ds. prowadzenia biznesu gastronomicznego. Perspektywa dla samodzielnie działających restauratorów może przynieść najgorszy scenariusz w postaci zakończenia działalności.
Wojciech Goduński przekonuje, że model franczyzowy pozwala w skuteczny sposób skalować działalności sieci przy niższym nakładzie środków niż rozwój w oparciu o gastronomię opartą na marce własnej.
Firma posiada już około 150 punktów zlokalizowanych w całej Polsce. Ponadto:
- każdy koncept oferuje zamówienia online;
- gwarantuje brak ukrytych opłat;
- zapewnia bezpłatne dowozy do lokalu franczyzobiorcy;
- system zamawiania online towarów do lokalu franczyzobiorcy;
- jest to najtańsza franczyza w Polsce;
- brak opłaty wstępnej.
Firma Wojtex wciąż się rozwija, opracowuje nowe rozwiązania, stawia czoła różnym wyzwaniom, nie zamyka się też na już istniejące koncepty franczyzowe, wciąż też pracuje nad nowymi wychodząc poza rynek gastronomiczny. Na bieżąco zresztą obserwuje rynek i stara się znaleźć w nim nisze, które można wypełnić - z sukcesem dla firmy oraz dla potencjalnych franczyzobiorców.
Przez całą współpracę z marką, franczyzobiorca może liczyć na pomoc fachowców. Na start otrzymuje szczegółowe wskazówki dotyczące prowadzenia placówki, receptury, materiały, a sieć dostosowuje projekt wystroju i wyposażenia lokalu. W trakcie prowadzenia własnego biznesu, sieć promuje firmę franczyzobiorcy w całym kraju. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc sieci na każdym etapie biznesu – na tym polega dobra franczyza, idealna na trudny czas.
Franczyza RE/MAX – biznes nie tylko na trudny czas…
Postępujący kryzys ekonomiczny, napięta sytuacja geopolityczna oraz wysoka inflacja – to czynniki utrudniające prowadzenie firmy i skłaniające przedsiębiorców do poszukiwania sektorów, które zapewniają biznesowi stabilność. Okazuje się, że w perspektywie minionych dekad – rynek nieruchomości jest nie tylko bezpieczną przystanią dla biznesu w trudnych czasach, bowiem stwarza szanse na dynamiczny rozwój firmy niezależnie od sytuacji gospodarczej.
O sukces w tej branży zdecydowanie łatwiej, kiedy ma się u boku solidnego partnera biznesowego, a trudno o lepszego, niż międzynarodowa sieć biur nieruchomości RE/MAX. Lider na rynku nieruchomości od 50 lat oferuje sprawdzony i skuteczny model franczyzy, który z powodzeniem funkcjonuje już w ponad 110 krajach na całym świecie!
Wiarygodna, znana i rozpoznawalna marka, jaką niewątpliwie jest RE/MAX – to doskonały motor napędowy dla nowego biznesu. Zarówno pakiet startowy, jak i wsparcie w trakcie trwania współpracy franczyzowej z RE/MAX, pozwalają na szybkie rozpoczęcie oraz sukcesywne rozwijanie biura nieruchomości. Unikatowy model funkcjonowania, oparty o uniwersalne wartości i ukierunkowany na najwyższą jakość obsługi klienta oraz wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności – sprawił, że pod szyldem RE/MAX pracuje dziś blisko 140 tysięcy agentów na całym świecie, a w Polsce działa już ponad 30 biur franczyzowych.
Zakup nieruchomości to skuteczny sposób zarówno na ochronę kapitału w czasie kryzysu gospodarczego, jak też gwarancja solidnej stopy zwrotu przy wynajmie czy inwestycji w lokale komercyjne. Na rynku jest ponadto mnóstwo osób planujących poprawę swojego komfortu życia i poszukujących nowych nieruchomości mieszkalnych oraz takich, którzy z różnych powodów sprzedają domy, mieszkania czy działki. Wszystko to przekłada się na dużą dynamikę i liczne transakcje na rynku nieruchomości, przez co dobre biura nieruchomości nie mogą narzekać na brak klientów. Franczyza RE/MAX pozwala na wysoki standard świadczonych usług, a także efektywną pomoc sprzedającym, kupującym i wynajmującym nieruchomości w wykorzystywaniu okazji oraz unikaniu zagrożeń, jakich nie brakuje na rynku. Satysfakcja klientów biur RE/MAX przekłada się nie tylko na utrwalanie pozytywnego wizerunku marki, ale przede wszystkim pomaga budować i rozwijać świetnie prosperujący biznes.
Biuro regionalne zapoczątkowało niedawno kampanię „Poczuj RE/MAX”, skierowaną do potencjalnych franczyzobiorców. To innowacyjny program wdrożeniowy, dzięki któremu przyszli partnerzy marki mają wcześniej możliwość poznania modelu działania sieci „od kuchni” i zaznajomienia się ze specyfiką funkcjonowania konkretnego biura RE/MAX.
-Kampania „Poczuj RE/MAX” ma na celu pokazanie potencjalnym franczyzobiorcom jak w praktyce działa największa sieć biur nieruchomości na świecie oraz na jaki pakiet wsparcia i korzyści mogą liczyć nasi partnerzy. Udział w tym programie jest całkowicie darmowy i pozwala przedsiębiorcy „poczuć RE/MAX na własnej skórze” – przedstawia główne założenia kampanii Monika Saniternik, Manager ds. Franczyzy w RE/MAX Polska, która na co dzień pracuje w biurze w Warszawie.
Program wdrożeniowy „Poczuj RE/MAX” oparty na koncepcji „otwartych drzwi” to m.in. okazja, aby porozmawiać ze ekspertami z biura regionalnego, którzy nie pozostawią żadnego pytania bez odpowiedzi, ale nie tylko.
-Przedsiębiorcy, którzy zechcą wstąpić w szeregi sieci i uzyskają wstępną pozytywną rekomendację z naszej strony, mają także możliwość poznać kluczowe założenia specjalistycznych szkoleń, które pomagają w efektywnym prowadzeniu biura pod szyldem RE/MAX. Większość etapów kampanii „Poczuj RE/MAX” organizujemy zdalnie i dopasowujemy elastycznie do potrzeb, oczekiwań i wolnego czasu kandydata na franczyzobiorcę – wprowadza w tajniki programu Krzysztof Kraicziczek, Manager ds. Franczyzy, odpowiedzialny za region południowej Polski.
Jeżeli szukasz rentownego biznesu, odpornego na różnego rodzaju wahania i dynamicznie zmieniające się trendy rynkowe, lubisz kontakt z ludźmi, jesteś dobrze zorganizowany oraz posiadasz zdolności przywódcze – masz szansę stać się częścią wielkiej, międzynarodowej rodziny RE/MAX.
Misja Robotyka – edukacja poprzez zabawę
Misja Robotyka jest firmą, której głównym celem jest edukacja przez zabawę, zarówno dzieci, jak i młodzieży. Zajęcia opierają się na konstruowaniu i programowaniu robotów na podstawie autorskich instrukcji. Szczegółowo przemyślane, przygotowane wcześniej konspekty sprawiają, że prowadzący zajęcia nie mają najmniejszych problemów z przedstawieniem oraz wytłumaczeniem dzieciom zjawisk fizycznych oraz mechanizmów, które wykorzystywane są w życiu codziennym.
- Szerokie zainteresowanie naszymi zajęciami w dużej mierze spowodowane jest
ciągłym rozwojem technologicznym – mówi Agata Koronkiewicz - manager ds. franczyzy. - Mimo obecnej sytuacji gospodarczej, w tym roku szkolnym obserwujemy największy przyrost liczby uczniów uczęszczających na nasze zajęcia. Powodem tego jest wzrost świadomości społeczeństwa, wśród którego znajdujemy wielu rodziców stawiających rozwój swoich pociech na pierwszym miejscu.
Forma zajęć zdecydowanie przypadła do gustu zarówno rodzicom, jak i ich pociechom.
- Wykorzystywane na zajęciach zestawy kloców LEGO są jednym z głównych powodów, dla których nasi uczniowie przychodzą na każde zajęcia uśmiechnięci i pełni energii, by posiąść nową wiedzę – kontynuuje Agata Koronkiewicz- . Nasze zajęcia pozwalają rozwijać umiejętności w zakresie konstruowania oraz programowania. Wpływa to pozytywnie na wyobraźnię dzieci oraz ich zdolność logicznego myślenia.
Dlaczego My? Dlaczego Misja Robotyka? Odpowiedź jest prosta
Jedyne czego potrzebujesz to wkład pozwalający na zakup sprzętu i materiałów marketingowych oraz pozytywnego nastawienia.
- W odróżnieniu od innych firm, nie pobieramy opłaty licencyjnej na start, a w późniejszym okresie jej wysokość zależna jest od ilości uczniów uczęszczających na zajęcia – informuje Agata Koronkiewicz. - W związku z tym, w tzw. martwym okresie nie ponosisz żadnych opłat licencyjnych. Dodatkowo, otrzymujesz od nas gwarant wyłączności terytorialnej na wcześniej ustalonym obszarze. Największą korzyścią płynącą z takich rozwiązań jest poczucie bezpieczeństwa franczyzobiorcy. Ponadto, na początek otrzymasz od nas pełne wsparcie oraz bezpłatne szkolenia z zakresie prowadzenia zajęć z robotyki.
Powody, dla których warto zainwestować w działalność franczyzową Misji Robotyka:
- prowadzenie firmy dającej niesamowite poczucie satysfakcji;
- niewielki wkład własny;
- pomoc w uzyskaniu dofinansowania na rozpoczęcie działalności;
- brak opłaty licencyjnej na start;
- bezpłatne szkolenia w zakresie prowadzenia zajęć;
- dostęp do materiałów zarówno szkoleniowych, jak i marketingowych.
Ewelina Adamczyk

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Jaki biznes otworzyć na wsi - korzystaj z jej zasobów

Stworzenie własnego pomysłu na biznes

Wyjątkowa lista 10 mobilnych pomysłów na biznes w 2022 roku

TOP 15 WYJĄTKOWYCH KONCEPTÓW FRANCZYZOWYCH

Wielofunkcyjny samoobsługowy odkurzacz parowy Self-Service, czyli inwestycja dla każdego

Smakują cały rok, nie tylko w święta - otwieramy pierogarnię

Zainwestuj w kawiarnię ze zwierzętami

Skąd wziąć dobry pomysł na biznes

Jak otworzyć swój biznes…bez pieniędzy cz. 1

Biznes, który nie wymaga dużych nakładów na start

Lista 20 wyjątkowych pomysłów na biznes w 2022 roku
