Partner serwisu

Biedronka we franczyzie - kolejny element rozwoju marki

Tym samym Spółka Jeronimo Martins Polska, stawiająca do tej pory niemal wyłącznie na własne lokale, pójdzie w ślady właścicieli sieci Żabka czy Intermarché.

 

 

Franczyza marki Biedronka właściwie nie jest żadną innowacją – pierwszy taki sklep otworzono już ok. dziesięciu lat temu. Marka jednakże nie rozwijała tego modelu działalności przez co w całej Polsce funkcjonuje na zasadzie franczyzy ok. 70 Biedronek (na ok. trzy tysiące sklepów całej sieci). 

 

Plany otwarcia kilkudziesięciu Biedronek we franczyzie

Przypomnijmy, że właścicielem Biedronki jest Jeronimo Martins Polska S.A. - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej 2932 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat.

 

- Sklepy franczyzowe są jednym z elementów rozwoju naszej sieci – mówi  Ewa Micińska, dyrektor rozwoju biznesu w sieci Biedronka. - Obecnie mamy ok. 70 sklepów w modelu partnerskim, a ich liczba wkrótce wzrośnie – jesteśmy w trakcie procesów inwestycyjnych dotyczących otwarć kilkudziesięciu sklepów franczyzowych. Nie stawiamy sobie żadnych ograniczeń co do liczby placówek w tym modelu.

 

Franczyzowe Biedronki to nie tylko nowa formuła biznesowa, ale również nowa forma sprzedaży. W sklepach franczyzowych ma być bowiem  prowadzona także sprzedaż z tradycyjnej lady, oferującej świeże mięso, wędliny i sery.

 

Co ciekawe, lady mają pojawić się także w wybranych nowych i modernizowanych sklepach sieci.

 

- Lady mięsne w sklepach sieci Biedronka są atrakcyjną propozycją dla tych spośród naszych klientów, którzy wolą kupować mięso, wędliny czy sery na wagę – informuje Ewa Micińska, dyrektor rozwoju biznesu w sieci Biedronka. - Stawiamy przy tym na wysokiej jakości produkty. Lady te są obsługiwane przez specjalnie przeszkolonych pracowników, zawsze służących swoją fachową wiedzą. Obecnie lady tradycyjne działają w kilkudziesięciu sklepach Biedronka w całej Polsce, a planujemy, że liczba ta znacznie zwiększy się w przyszłości.

 

Buduj biznes z Biedronką

Dzięki przystąpieniu do programu placówek partnerskich, franczyzobiorcy Biedronki mają możliwość prowadzenia w ramach własnej działalności gospodarczej sklepu pod marką Biedronka w takich samych standardach operacyjnych, logistycznych i marketingowych, jak własne sklepy sieci.

 

- Partner, który chciałby prowadzić sklep naszej sieci powinien dysponować odpowiednim lokalem, najchętniej w miejscowości liczącej od 3 do 5 tys. mieszkańców i możliwościami przystosowania go do standardów naszej sieci – informuje Ewa Micińska. - Jeśli chodzi o rozmiar takiego lokalu: preferujemy placówki o wielkości ponad 400 m². Sieć Biedronka wyposaży sklep oraz ladę tradycyjną oferującą świeże mięso, wędliny i sery we wszystkie potrzebne urządzenia. Przekazujemy też nasze know-how i na bieżąco wspieramy działalność handlową w zakresie marketingu: reklam, akcji lojalnościowych i promocji. Każdy Partner oraz jego personel zostanie też przeszkolony w zakresie standardów naszej sieci.

 

Korzyści z przystąpienia do modelu franczyzowego Biedronki to przede wszystkim:

  • DOŚWIADCZENIE: blisko 25 lat na polskim rynku;
  • ZASIĘG: niemal 3 tysiące sklepów w ponad 1100 polskich miejscowościach;
  • ROZPOZNAWALNOŚĆ: 99 procent polskich gospodarstw zna markę Biedronka*;
  • LIDER RYNKU: średnio 4 miliony klientów dziennie;
  • LOJALNI KLIENCI: ponad 7 milionów aktywnych kart Moja Biedronka.

*wg ostatnich badań rozpoznawalności marki (PRM, 2018)

                                                                                         

Biedronka we franczyzie stanowi niejako uzupełnienie głównej działalności sieci, opartej na sklepach własnych.

 

 

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Free TV