zaloguj / zarejestruj
PRZEWIŃ

Agencja reklamy - czy to się opłaca?

Masz własny biznes, wiesz, jak chciałbyś go rozreklamować, ale nie masz na to czasu ani technicznych możliwości, aby zadbać o efektywną promocję? A może brakuje Ci pomysłu? Właśnie w takiej sytuacji warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamy. Może właśnie agencja reklamy jest dla państwa dobrym pomysłem na biznes. A jak się do poprowadzenia takiego biznesu najlepiej zabrać? To właśnie postaramy się podpowiedzieć.

Jedno przy zakładaniu firmy jest wspólne ? trzeba ją zarejestrować w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. Warto też zgłosić się do urzędu skarbowego wskazanego dla miejsca ulokowania firmy, aby wybrać najlepszą dla siebie formę opodatkowania. I właściwie możemy wyruszać na podbój rynku. Zanim jednak to zrobimy warto się zastanowić nad wyborem nie tylko branży, ale i lokalizacji dla własnej firmy. Nieodzowny jest również dobry biznesplan? Jak podkreśla, Marlena Jankowska, właścicielka Agencji Reklamy Gemini z Malborka, najważniejszy jest pomysł, doświadczenie w wybranej branży, rozeznanie w terenie i odwaga by wcielić to wszystko w życie. ? Od samego początku ? w moim przypadku - w grę wchodziła jedynie agencja reklamy ? mówi pani Marlena. ? Aby stworzyć dobrą agencję reklamy potrzebna jest dobra załoga. Dopiero dzięki zawodowemu doświadczeniu projektantów oraz programistów możemy zaoferować doskonałą jakość usług reklamowych. Profesjonalizm i pasja, to podstawa dobrego biznesu. Dobrze jeżeli sami dysponujemy jakąś gotówką i nie musimy korzystać z kredytów. Marlena Jankowska nie korzystała z żadnych unijnych, czy też krajowych mechanizmów wsparcia. Firmę otworzyła w oparciu o własne środki oraz kredyt bankowy. - Aby oferować usługi stawiające na reklamę musimy mieć plastyczną wyobraźnię, być wrażliwymi na piękno i posiadać po prostu dobry ?smak? ? mówi właścicielka. - Reklama musi nie tylko podobać się naszemu zleceniodawcy, ale i trafić swoim przesłaniem do każdego odbiorcy. Każda agencja musi znaleźć sposób na dotarcie do potencjalnego klienta. Gemini postawiło na wykreowanie dobrej marki: Jesteśmy grupą ekspertów tworzących swoją markę poprzez pracę z klientem różnego typu. Dla nas nie ma znaczenia czy obsługujemy warzywniak, czy europejskiego giganta.? - Czas pracy w firmie, w jakiej wcześniej pracowałem pozwoliły mi zdobyć potrzebne doświadczenie, wiedzę ? mówi Piotr Karasek, pełnomocnik i jednocześnie syn właścicielki. ? To jest nie do przecenienia. W tej profesji nie ma miejsca na eksperymenty. Wypracowany warsztat jest konieczny. A najskuteczniejsza jest tzw. reklama szeptana. Marlena Jankowska i Piotr Karasek podkreślają, że każdy klient musi być przekonany, że odpowiednią promocją można dużo zmienić. ? Apteka wcale nie musi kojarzyć się z surowością ? mówią. ? Przygotowując reklamę dla jednej z takich placówek zadbaliśmy o ocieplenie dotychczasowego wizerunku ? w kampanii pojawiły się dzieci. Aby jednak móc zaprezentować konkretne propozycje klientowi potrzebny jest sprzęt komputerowy i odpowiednie programy graficzne. Tekst Krystyna Paszkowska Marlena Jankowska właścicielka AR Gemini Zakładałam firmę w ryzykownym wieku ? 50+. Pomysł na agencję zrodził się przed 4 latami. Trochę czasu zajęło mi rozeznanie rynku. Zaczynałam w mieszkaniu, dopiero od niedawna agencja ma swoją siedzibę na ul. Kościuszki w Malborku. Ważne by planując swój biznes ostrożnie szacować wydatki. Wdrażamy nowatorskie rozwiązania zarówno w segmencie DTP, jak i web. Każdy indywidualny projekt poddawany jest analizie pod względem atrakcyjności wizualnej oraz praktyczności marketingowej, dlatego też nasze rozwiązania są utrzymane w konwencji aktualnych trendów rynkowych danego segmentu. Kompleksowo tworzone projekty pozwalają nam na postawienie bardzo wysokiego progu jakości produkowanej reklamy. Nie korzystamy z szablonów, staramy się, aby nasz każdy projekt wyglądał ciekawie, niepowtarzalnie i intrygująco. Dla nas każdy klient jest unikatowy. KOSZT INWESTYCJI KOSZTY POCZĄTKOWE Miejsce na agencję (kupno, dzierżawa, własne mieszkanie) Wyposażenie (meble, sprzęt komputerowy, telefon itd.) Łącznie ? 15.000 zł - 20.000 zł MIESIĘCZNE KOSZTY STAŁE W zależności od tego czy własny lokal czy wynajmowany Materiały graficzne, zlecenia druku, koszt komunikacji, opłaty za telefon itd. Łącznie ? 1500 zł - 3000 zł ZYSKI Realny zysk ? 1000 zł ? 1800 zł (większość przychodu w większości ponownie inwestowana w: eksploatację maszyn, farby itd.) Na zdjęciu Marlena Jankowska i Piotr Karasek. Agencję Reklamową Gemini znajdą klienci w Malborku Fot. K. Paszkowska

Oceń artykuł:

Średnia ocen: 3.34

Udostępnij artykuł:

Franczyza bez cięć odcinek specjalny Franczyza bez cięć odcinek specjalny
ZOBACZ WIĘCEJ FILMÓW
POWRÓT DO LISTY
POPRZEDNIE VIDEO KOLEJNE VIDEO

Sprawdź też inne pomysły na biznes

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem