Partner serwisu

Agencja reklamy - czy to się opłaca?

Masz własny biznes, wiesz, jak chciałbyś go rozreklamować, ale nie masz na to czasu ani technicznych możliwości, aby zadbać o efektywną promocję? A może brakuje Ci pomysłu? Właśnie w takiej sytuacji warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamy. Może właśnie agencja reklamy jest dla państwa dobrym pomysłem na biznes. A jak się do poprowadzenia takiego biznesu najlepiej zabrać? To właśnie postaramy się podpowiedzieć.

Jedno przy zakładaniu firmy jest wspólne ? trzeba ją zarejestrować w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. Warto też zgłosić się do urzędu skarbowego wskazanego dla miejsca ulokowania firmy, aby wybrać najlepszą dla siebie formę opodatkowania. I właściwie możemy wyruszać na podbój rynku. Zanim jednak to zrobimy warto się zastanowić nad wyborem nie tylko branży, ale i lokalizacji dla własnej firmy. Nieodzowny jest również dobry biznesplan? Jak podkreśla, Marlena Jankowska, właścicielka Agencji Reklamy Gemini z Malborka, najważniejszy jest pomysł, doświadczenie w wybranej branży, rozeznanie w terenie i odwaga by wcielić to wszystko w życie. ? Od samego początku ? w moim przypadku - w grę wchodziła jedynie agencja reklamy ? mówi pani Marlena. ? Aby stworzyć dobrą agencję reklamy potrzebna jest dobra załoga. Dopiero dzięki zawodowemu doświadczeniu projektantów oraz programistów możemy zaoferować doskonałą jakość usług reklamowych. Profesjonalizm i pasja, to podstawa dobrego biznesu. Dobrze jeżeli sami dysponujemy jakąś gotówką i nie musimy korzystać z kredytów. Marlena Jankowska nie korzystała z żadnych unijnych, czy też krajowych mechanizmów wsparcia. Firmę otworzyła w oparciu o własne środki oraz kredyt bankowy. - Aby oferować usługi stawiające na reklamę musimy mieć plastyczną wyobraźnię, być wrażliwymi na piękno i posiadać po prostu dobry ?smak? ? mówi właścicielka. - Reklama musi nie tylko podobać się naszemu zleceniodawcy, ale i trafić swoim przesłaniem do każdego odbiorcy. Każda agencja musi znaleźć sposób na dotarcie do potencjalnego klienta. Gemini postawiło na wykreowanie dobrej marki: Jesteśmy grupą ekspertów tworzących swoją markę poprzez pracę z klientem różnego typu. Dla nas nie ma znaczenia czy obsługujemy warzywniak, czy europejskiego giganta.? - Czas pracy w firmie, w jakiej wcześniej pracowałem pozwoliły mi zdobyć potrzebne doświadczenie, wiedzę ? mówi Piotr Karasek, pełnomocnik i jednocześnie syn właścicielki. ? To jest nie do przecenienia. W tej profesji nie ma miejsca na eksperymenty. Wypracowany warsztat jest konieczny. A najskuteczniejsza jest tzw. reklama szeptana. Marlena Jankowska i Piotr Karasek podkreślają, że każdy klient musi być przekonany, że odpowiednią promocją można dużo zmienić. ? Apteka wcale nie musi kojarzyć się z surowością ? mówią. ? Przygotowując reklamę dla jednej z takich placówek zadbaliśmy o ocieplenie dotychczasowego wizerunku ? w kampanii pojawiły się dzieci. Aby jednak móc zaprezentować konkretne propozycje klientowi potrzebny jest sprzęt komputerowy i odpowiednie programy graficzne. Tekst Krystyna Paszkowska Marlena Jankowska właścicielka AR Gemini Zakładałam firmę w ryzykownym wieku ? 50+. Pomysł na agencję zrodził się przed 4 latami. Trochę czasu zajęło mi rozeznanie rynku. Zaczynałam w mieszkaniu, dopiero od niedawna agencja ma swoją siedzibę na ul. Kościuszki w Malborku. Ważne by planując swój biznes ostrożnie szacować wydatki. Wdrażamy nowatorskie rozwiązania zarówno w segmencie DTP, jak i web. Każdy indywidualny projekt poddawany jest analizie pod względem atrakcyjności wizualnej oraz praktyczności marketingowej, dlatego też nasze rozwiązania są utrzymane w konwencji aktualnych trendów rynkowych danego segmentu. Kompleksowo tworzone projekty pozwalają nam na postawienie bardzo wysokiego progu jakości produkowanej reklamy. Nie korzystamy z szablonów, staramy się, aby nasz każdy projekt wyglądał ciekawie, niepowtarzalnie i intrygująco. Dla nas każdy klient jest unikatowy. KOSZT INWESTYCJI KOSZTY POCZĄTKOWE Miejsce na agencję (kupno, dzierżawa, własne mieszkanie) Wyposażenie (meble, sprzęt komputerowy, telefon itd.) Łącznie ? 15.000 zł - 20.000 zł MIESIĘCZNE KOSZTY STAŁE W zależności od tego czy własny lokal czy wynajmowany Materiały graficzne, zlecenia druku, koszt komunikacji, opłaty za telefon itd. Łącznie ? 1500 zł - 3000 zł ZYSKI Realny zysk ? 1000 zł ? 1800 zł (większość przychodu w większości ponownie inwestowana w: eksploatację maszyn, farby itd.) Na zdjęciu Marlena Jankowska i Piotr Karasek. Agencję Reklamową Gemini znajdą klienci w Malborku Fot. K. Paszkowska

Katalog Franczyz

Sprawdź gotowe pomysły

Investor Nieruchomości