Agencja marketingowa 360 – co to jest i czym się zajmuje.Poznaj tajniki marketingu 360!
Agencja marketingowa 360 to coraz popularniejsze zjawisko, z którym na pewno się spotkaliście, jeśli branża reklamowa (ale nie tylko, o czym już więcej za chwilę) jest Wam bliska. Czy jest taki typ agencji? Co go wyróżnia? W tym wpisie poznasz szczegóły!
Agencja marketingowa 360 – co to właściwie oznacza?
Jeśli nawet pobieżnie interesujecie się marketingiem albo działacie w tej branży, na pewno spotkaliście się z określeniem “agencja marketingowa 360”. Już od jakiegoś czasu jest bardzo popularne, ale prawdziwie zawrotną karierę robi od niedawna, na co wpływ na coraz większa popularność niedostępnych wcześniej kanałów dystrybucji treści. Ale po kolei. Czy właściwie jest tak zwany marketing 360? Do jego zdefiniowania potrzebujemy dwóch słów-kluczy: integracja i holistyczność. Chodzi o to, że agencja tego typu zajmuje się zintegrowanymi działaniami opartymi na holistycznej strategii, dzięki czemu każdy plan dotyczący reklamy produktu czy usługi jest realizowany kompleksowo, efektywnie, a niejednokrotnie i… efektownie. W praktyce chodzi o wykorzystanie różnych kanałów (o tym więcej w dalszej części tego wpisu) i powtarzanie przekazu reklamowego w spójny sposób na wielu różnych obszarach życia odbiorcy. W rezultacie czuje się on niejako otoczony treścią reklamową, funkcjonuje z nią na co dzień, chłonie ją, zapamiętuje, przyzwyczaja się do niej, a co najważniejsze – zostaje poddany działaniu przekazu. Dla harmonijnego, idealnie dopracowanego efektu, działań nie powierza się dziś wielu różnych agencjom, zajmującym się na przykład wyłącznie mediami społecznościowymi albo tylko billboardami w przestrzeni miejskiej, a takim agencjom 360, jak na przykład adCookie.pl, która kompleksowo zadba o każdy aspekt kampanii reklamowej. Sama nazwa tego typu marketingu nie jest oczywiście przypadkowa – w końcu 360 stopni oznaczają całość, pełne spektrum, każdy punkt widzenia.
Jakimi działaniami zajmuje się agencja 360?
Agencja reklamowa typu 360, opracowująca i wdrażająca różne kompleksowe działania związane na przykład z określonym brandem wydarzeniem czy usługą, wykorzystuje wszystkie możliwości, jakie niosą ze sobą różne kanały dotarcia do obecnych i potencjalnych klientów. Jakie warto wymienić? Agencje 360 stopni zajmują się przede wszystkim przygotowaniem różnego rodzaju materiałów poligraficznych, począwszy od ulotek czy plakatów, a skończywszy na gigantycznych billboardach w najbardziej wyeksponowanych miejscach. Oprócz tego często organizują też eventy czy zajmują się działaniami PR-owymi. Ważną rolą tego typu agencji jest też tworzenie skrojonych na potrzeby klienta stron internetowych czy sklepów online, a także marketing w wyszukiwarkach (tak zwany Search Engine Marketing - SEM). Jakie jeszcze działania wiążą się z marketingiem 360? Na przykład direct marketing, czyli treści kierowane bezpośrednio do klienta za pośrednictwem maila bądź połączeń telefonicznych. Nie należy też bagatelizować znaczenia social media marketingu, który niesie ze sobą ogromny potencjał bezpośredniego kontaktu z klientami.
Czy warto postawić na marketing 360?
Czy marketing 360 to rozwiązanie warte uwagi? Jak najbardziej, i to zarówno dla osób, które chcą rozreklamować swoją markę, jak i dla tych, którzy zastanawiają się nad pomysłem na biznes i chcą postawić na coś dochodowego nie tylko teraz, ale też w przyszłości. Chcesz, żeby Twój brand był znany szerszemu gronu odbiorców? Właśnie agencja 360 pozwoli Ci zrealizować wszystkie Twoje założenia, zadba o spójny wizerunek i o to, żeby każdy, nawet niepozorny element kampanii idealnie się zgrywał w całość. Kompleksowe działania tego typu agencji gwarantują Ci też zaletę w postaci zdecydowanie lepszej rozpoznawalności. Warto rozważyć współpracę z ekspertami znającymi się na holistycznym podejściu do reklamy zarówno wtedy, kiedy dopiero startujesz ze swoją działalnością, jak i wtedy, kiedy na rynku jesteś od dawna, ale potrzebujesz odświeżenia czy zmiany sposobu komunikacji.
O czym pamiętać, decydując się na marketing 360 stopni?
Czy to oznacza, że każda próba wdrożenia marketingu typu 360 stopni zakończy się sukcesem? Absolutnie nie. Sens mają tylko te działania, które są odpowiednio monitorowane. Wnioski płynące z wnikliwych analiz powinny podpowiedzieć marketingowcom, co warto zmienić, który kanał sprawdza się najlepiej, a z jakiego warto zrezygnować. Oczywiście istotny jest też sam projekt kampanii. Jej efekt musi być odpowiednio intensywny, ale komunikaty muszą być podane w optymalny, nieprzesadzony sposób, który nie zmęczy odbiorcy. Specjaliści bazujący na twardych danych będą wiedzieć, jak pokierować poszczególnymi działaniami, żeby uzyskać najlepszy cel.
Jak widzisz, agencje marketingowe 360 to dosłownie odpowiedź na oczekiwania marek, które pragną coraz skuteczniej zaskakiwać swoich klientów, jednocześnie budując z nimi trwałą, solidną relację.
artykuł sponsorowany
Sprawdź też inne pomysły na biznes